zaterdag 12 december 2009

langzaam wordt het kerst



In Frankrijk begint iedereen al begin december de kerstkriebels te krijgen. Wij import Fransen met ons Hollands bloed blijven toch nog steeds de Goedheiligman in eren houden en beginnen pas na 5 december onze dozen vol tierelantijnen van de zolder te halen. Boven de keukentafel ben ik me al helemaal te buiten gegaan. Van Barbara heb ik een oud boek vol Geistliche Lieder und Arien von Bach gekregen en daar ben ik nu van hartelust uit aan het knippen en plakken om originele kerstversiering te fabrieken. En het lukt, ik ben tevreden met het resultaat. Volgende week maar eens op strooptocht door het bos om wat hulst en mistletoe te scoren en een paar dagen voor kerstavond mag de boom naar binnen.

2 opmerkingen:

Theresia zei

Ik begin toch al echt op de eerste advent! En dat was dit jaar al op 27 november. Waar Geistliche Lieder toch goed voor zijn! Ziet er leuk uit!

Kristel zei

Hoi Dorothé, ziet er leuk uit! Ben gisteren ook het bos in geweest voor takken en mistletoe. De laatste hangt nu boven de buitendeur, brengt geluk (zeggen ze!). Vanmiddag de rest in de keuken versieren. Voor een boom hebben we dit jaar nog geen plaats dus het moet met takken en lampjes. Fijne dagen en een goed uiteinde.
Groetjes