dinsdag 15 december 2009

mistletoe


Toen we nog in Nederland woonden en ik gewoon iedere dag met de trein naar mijn werk reed, las ik vaak het blad Seasons. Je las dan altijd van die mooie reportages over het buitenleven. Vrolijke groepjes lieden die er samen op uit trokken om in de natuur van alles en nog wat op te duikelen. Ze gingen daarna altijd gezellig naar huis om heerlijk gevulde kommen soep te eten en te genieten van haardvuren en glazen wijn. Mooie reportages dus, om bij weg te dromen. Laat dat nu toch gewoon werkelijkheid zijn geworden. Gewoon op maandagavond beslissen om de volgende dag met z'n viertjes wat kerstversiering bij elkaar te sprokkelen. Het is -4 graden, de mutsen op, de zaagjes mee en stappen maar door de velden achter onze huizen. Met de buit op onze schouders nog even bij de altijd benieuwde Franse buren een aperatiefje nuttigen en dan inderdaad lekker aan de soep. Daarna is de dag dan weer voorbij. Maar weer eens zien wat morgen ons brengt.

2 opmerkingen:

Theresia zei

En reuzegezellig met zulke leuke vrienden!

THEA zei

Dat is leuk ja...maar bestaat zoiets in Nederland nog??

Ik kan het me niet voorstellen.Of je moet ergens achteraf wonen???