dinsdag 2 februari 2010

gelijkenis

Tijdens onze vakantie van 1999 in Chili hebben we een oude krantenpagina uit 1890 gekocht waarop een prachtige gravure gemaakt door C. Baude naar de tekening Jeunesse van  Charles Chaplin. We werden hiervan gelukkige eigenaren voor nog geen 50 eurocent. Thuisgekomen hebben we hem laten inlijsten. We vinden het nog altijd een mooi stuk aan de muur. Vanmiddag lag onze Fien er heerlijk onder te slapen en de gelijkenis was frappant. Het heeft me enige moeite gekost om er een mooi plaatje van te maken. Spelen met belichting en sluitertijd. Toen ik haar eindelijk mooi op de prent had, zag ik mezelf in de spiegeling van het glas van de lijst. Pech, moest weer helemaal opnieuw beginnen. Maar nu stond ik vermomd als donkerbruin spook onder een deken achter het fototoestel.
PS. het origineel schijnt in het Musée du Luxembourg in Parijs te hangen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een lief plaatje!

Dorothé zei

Dank je Dineke, het gaat weer een stuk beter. Heb hele mooie muziek gevonden op het internet. Ik ga proberen iets daarvan op mijn blog te zetten.

Blue Cottage zei

Goedemorgen,
Idd op een klein wit streepje na
lijkt ze helemaal.
Hahaha... en dat bruine spook is nergens te ontdekken...
Fijn weekend verder.
Gr Cobi

THEA zei

Daar heb ik ook vaak problemen mee, zo'n glas weerspiegelt altijd!!

Ik vind je blog eigenlijk het beste passen op de linkenlijst van mijn van alles en nog wat blog.

http://greijntjes.blogspot.com/

Groetjes Thea

Anoniem zei

p*r*a*c*h*t*i*g*

hilly