woensdag 24 maart 2010

heen en weer


Dank jullie wel voor alle reacties op mijn blog. Leuk dat ik zoveel lezers heb, waaruit dan wel weer voortvloeit dat ik de aangename verplichting heb om af en toe eens wat te schrijven, zelfs als het niet zo goed uitkomt en ik heen en weer pendel tussen La douce France en La Hollande. Vorige week kreeg ik het verdrietige bericht dat een van mijn vriendinnen, na een dappere strijd was overleden. Dan denk je niet verder na en je vertrekt. Zondag weer met de trein teruggekomen. Morgen ga ik weer, maar dat zat al langer in de pen, samen met een Nederlandse vriendin hier uit het dorp die ook een weekje op toernee wilde langs vriend en vijand in het oude vaderland.
Afgelopen zaterdag was ik ook nog even bij mijn oude buuf Maggy op bezoek en raakte helemaal in vervoering van haar nieuwe werkkamer. Ik heb nog nooit zoveel laatjes gezien en allemaal vol met mooie spulletjes om te handwerken en te knutselen. Alhoewel hetgeen zij maakt het predikaat knutselen allang ontstegen is. Momenteel maakt ze veel sieraden en haar kettingen zijn buitengewoon. Van fietsbinnenbanden tot versmolten rietjes, van eendenveertjes tot eierschalen en van kopervlechtwerkt tot waanzin, alles wordt gebruikt om er de drager heel bijzonder door te laten worden. Met zo'n kunstwerk rond je hals krijg je zomaar meer zelfvertrouwen en loop je mooi rechtop.

9 opmerkingen:

La Maison en Wonderboom zei

Naar Nederland gaan is natuurlijk wel even leuk, maar als de reden zo verdrietig is, wordt het minder. Wat een mooie kettingen maakt je vriendin, prachtig.
Goede reis morgen en groetjes,
Hermine

It's me zei

Sterkte Dorothe..........moeilijk hoor ! ik kreeg net ook een telefoontje dat een vriend van ons met zijn laatste fase is begonnen.............en zo ziek is !! moeilijk zo jong nog !!

Lieve lentegroetjes van mij........

Blue Cottage zei

Heerlijk om op en neer te peddelen naar Nederland (eigenlijk toch heel dichtbij)
Maar om deze verdrietige rede is het idd minder.
Sterkte en BON VOYAGE
Groetjes Cobi

THEA zei

Niet zo leuk natuurlijk, op deze manier!

Goede reis morgen, en probeer er toch maar een beetje van te genieten!!

Groetjes Thea

Prulletje zei

ooohh zucht, die laatjes! Sommige mensen hebben precies dat wat ik van droom hahaha, t lijkt me heerlijk om al je knutselprullaria daar in kwijt te kunnen. Daar alleen al door voel je je een kunstenaares ! Geweldig die verschillende en bijzondere exemplaren van kettingen..bijna te ordinair woord voor zoiets bijzonders!

Mama Monique zei

Het lijkt me juist op zo'n moment moeilijk dat je niet in de buurt woont en de afstand zo groot is. Ik begrijp dat je gelukkig wel de mogelijkheid had om voor even terug te keren?

Je vriendin heeft een héérlijke kast, maar dat weet ze zelf ook wel hé?

En voel je natuurlijk niet verplicht te schrijven. We komen gewoon graag even om het hoekje kijken ;o)

Kristel zei

Sterkt! Ik heb ook van die mindere berichten de laatste tijd. Ben maar druk bezig in ons huis dat doet een mens goed en pieker je minder.

Kijk maar op onze blog, het katje gaat goed en onze hekken zijn af. http://ourauvergnatefarm.blogspot.com/

Balsemien zei

Dag Dorothé,
Wat een verdrietig bericht kreeg je! Dan is ver weg wonen ineens vervelend en de reis lang. Ik hoop dat je komende week met je vriendin een fijne week hebt in Nederland. Je 'buurvrouw' Trees bracht jouw groeten aan mij over gisteren. het was erg gezellig maar veel te kort... Ik heb haar mijn hartelijke groeten voor jou weer mee terug gegeven...
Lieve Dorothé, sterkte!
Mienke

tons zei

Daar ben ik jaloers op, zoveel laatjes. Weet ze nog wat erin zit?
Zo te zien wel, want ze maakt prachtige dingen.
Goeie reis!