dinsdag 2 maart 2010

zij komt, hij komt, het voorjaar ook!

Bij heel wat blogs heb ik al lijstjes met lentebodes voorbij zien komen. Ik kan natuurlijk niet achterblijven en ben met het fototoestel in de aanslag de tuin doorgelopen. Het viel ook mij niet tegen met wat er al allemaal in bloei staat. Gisteren mailde onze jongste dat de nestkasten-site van de vogelbescherming weer in de lucht is. Het is zeker de moeite waard om er af en toe een kijkje op te nemen  http://www.beleefdelente.nl/ Want ook bij de vogels begint de lente al te kriebelen. Het is een plezier om buiten te lopen, je hoort de vogels om je heen zingen en de mussen vechten al om de mooiste plekjes in de oude stenen schuurmuren.

14 opmerkingen:

La Maison zei

Een prachtige collage Dorothé. De kleur van de helleboris is zo mooi en zie ik daar een trosje van de riebes?

Daag,
Hermine

THEA zei

Wow Dorothé,

Wat staat er bij jullie al veel in bloei!!

Prachtig gewoon. Daar kan ik altijd zo van genieten, van de eerste bloemetjes!
Ik werd vanmorgen al vroeg wakker an het vogelconcert! Heerlijk!
Toch een teken dat de lente nu echt begonnen is.

Groetjes Thea

parels in het paradijs zei

Wat bloeit er al veel in je tuin! Geweldige foto's. Hier zijn net de sneeuwklokjes boven de grond. Dag, Lilian

Theresia zei

Wat weer een pracht. Ik moet nu toch echt een cursus collage-maken van je krijgen.

It's me zei

Wauww leuke blog ik ga jullie volgen hoor!!

Dit word vast genieten ,groetjes Ria

Komen jullie ook een keer bij mij langs ?? gezellig !!

Prulletje zei

Hallo Dorothé, moet wel heerlijk zijn om in Frankrijk te wonen, ik denk zomaar dat het bij jou eerder lente is dan bij ons ;-) Ik ga je beide blogs volgen want ik vind je andere blog ook heel leuk. Ik ben verliefd geworden op de foto met de drie koeien ! Mag ik die van je pikken ? k Zal um dan graag in mijn sidebar zetten op mijn blog....ik zal je blogadres er dan bij vermelden. Nou ik zou zo zeggen wees welkom in blogland, tot gauw weer !

groetjes, Elise

Balsemien zei

Hallo Dorothé,
Wat een prachtige bloemenfoto's laat je zien. De middelst bloem boven is geweldig die mooie kleur... Hier is de lente ook losgebarsten: vandaag werden de eerste drie lammetjes geboren en ieder jaar is die eerste dag waarop er lammetjes zijn een heel bijzondere...
groeten van Balsemien

Sylvia zei

Hallo,
wat een prachtige foto's, echt lentesfeer !
De vogels geven bij ons ook een concert.
De foto's van de koeien op je andere blog is prachtig !
Groetjes,
Sylvia

Herman zei

Juist opgemerkt, dat rijkhalzend uitkijken naar de eerste lentebode's. Voor wie er fanatiek in is en tevens (nog) in Nederland verblijft, meld je aan bij http://www.natuurkalender.nl/ (of volg deze site).
Zou het iets met het klimmen der jaren te maken hebben, dat de lente maar niet vroeg genoeg kan komen?

Kristel zei

Ok, ik weet nu waar het aan ligt dat ik geen reacties kon plaatsen. Mijn browser, firefox. Nu zit ik in Explorer en dan lukt het wel.

Dus nogmaals, gezellige collage.

Roelien zei

Prachtige foto´s!
Ik wil die lente ook zo graag...
Leuk om hier te lezen, kom zeker terug, groet Roelien

Balsemien zei

Hoi Dorothé,
Is je bezek al gearriveerd? Ik hoop dat je het fijn hebt...
groetjes, Mienke

~*~ saskia ~*~ zei

Een prachtig mosaic! De Lente is echt om de hoek... en Pasen ook.....

henriëtte zei

Hoi Dorothé,
Onthand, maar eindelijk de tijd om even te computeren...heb je blog weer gevonden en me als "volger" aangemeld! Hier in de Lorraine iets minder lente, maar toch botanische krokussen, de 1e madeliefjes en duizenden kraanvogels!
Geniet! Mikki