dinsdag 2 maart 2010

zij komt, hij komt .........

Haar geliefde en haar vriendinnen vonden dat ze maar eens tussen de vier muren van haar kraamhuis uit moest komen. Dat vond ze zelf eigenlijk ook wel een goed idee; even niet alleen moeder zijn  maar zelf weer een beetje kind, even rustig kunnen slapen en weten dat opi en omi voor de kleine man zorgen. Alzo werd besloten, zaterdag worden de kersverse moeder met haar zoon door twee vriendinnen naar Frankrijk gebracht waar ze een weekje kunnen relaxen. De geliefde komt haar (zelf dan ook weer een beetje bijgeslapen) de zaterdag erop weer schaken en keert als een tevreden man met vrouw en zoon weer huiswaards. Jullie begrijpen dat wij, om dit sprookje goed te laten verlopen, nu in rep en roer zijn. Alles moet schoon en klaar. Er moeten nog lakentjes genaaid en kruikjes gezocht worden want het mannetje en z'n moeder verdienen alleen het beste. Het bedje is een plaatje geworden waar ik jullie een klein beeldverhaal van zal laten zien.
een: krijg van een lieve vriendin een bedje dat ze op een brocante heeft gekocht,  twee: maak er een passend matrasje met blauw tijkje in,  drie: schilder het mooi nachtblauw, vier: bekleed de binnenkant met een zacht lapje en zet het vast met vrolijke knopen,  vijf: en koop een lief konijn.
Speciaal voor Herman: fotocollages maak je heel gemakkelijk in Picasa

8 opmerkingen:

La Maison zei

Wat heerlijk om je dochter met haar zoontje te verwelkomen in jullie Franse huis.
Het bedje is prachtig geworden en bij mooi weer kun je de kleine prins zo naar buiten rijden.
Ik wens mamma en haar zoontje een zonnig weekje.

Groeten
Hermine

bellavien zei

OOOh ik ben verliefd, wat een super leuk ledikantje, hoewel ik nog lang geen oma ben hahaha... zou ik hem zo kopen hoor, hoe vaak kom je die nou tegen.

Heerlijk dat je dochter bij jullie langs komen met jullie klein zoon, ik ga je volgen hoor, zo leuk om bij verschillende van jullie even in Frankrijk te kijken.

een vere groet uit Zweden :)

Theresia zei

Ik kom de kleine man wel even bewonderen!

parels in het paradijs zei

Oh wat lief, Dorothé, ik ken het fenomeen. Lekkere zachte lakentjes, kruikje in 't bed en telkens even kijken hoe het gaat. En trots door het dorp met het kindje op je arm. Prachtige spulletjes heb je. Geniet er van. Dag, Lilian

Anoniem zei

wat is het mooi geworden!!! deze reis zal ik jullie niet lastig vallen maar de volgende keer wil ik tuur graag in het bedje bewonderen, zoals afgesproken. geniet van een heerlijk weekje met kind en kleinkind.

Balsemien zei

Leuk dat jullie dochter met haar kleine zoon bij jullie komt logeren! Heerlijk lijkt me en gezellig om haar dan wat langer te zien en bij te praten. En natuurlijk genieten van het kleine jongetje!
Een heel fijne tijd toegewenst en sterkte met alle voorbereidingen.
Leuk dat jullie zo'n bijzonder bedje op de kop konden tikken... Creatieve handen (links- of rechts maakt niet uit, dat zie je ;-)) ) hebben er iets prachtigs van gemaakt.

tons zei

Vandaag op het ,,fete des grand mere,, een felecitatie voor jouw metamorfose van het ledikantje. Het ziet er prachtig uit. Moge er nog maar vele volgen

Blue Cottage zei

Wat leuk dat je dochter met de kleine naar Frankrijk komen.
Dat wordt genieten!!!!
Schitterend is het bedje geworden.

Groetjes Cobi