woensdag 7 april 2010

de buit is weer binnen

 Zo, de marathon zit er weer op. Ik ben weer thuis. Zondagavond met al mijn bagage uit de dapper doorrijdende C3 van mijn vriendin (D.) gerold. Iedere voorjaar lukt het ons weer om met een, door mijn zwager vakkundig ingepakte overvolle auto (anders zou de helft daar moeten blijven) huiswaards te keren. Mijn lief kijkt er niet eens meer van op dat ik dan door mijn spaarcenten heen ben en er heel tevreden uit zie. Buiten leesvoer, taarten van Maison Kelder, Unoxworsten, satésaus en een hele grote buit voor mijzelf zitten er ook altijd wat schatten voor hem bij. Dat stemt hem dan altijd weer wat milder. Vorige week zaterdag ben ik naar het textielfesival in Leiden geweest, zo zeg, wat een knappe handen hebben al die mensen en wat een goede ideeën heb ik opgedaan. In een prachtig wolwinkeltje een streng handgeverfde wol gekocht voor een gezellig sjaaltje (ja breien gaat me steeds beter af). Sinds een paar weken ben ook ik door het quiltvirus aangestoken. Na een voorzichtig dekentje voor de kleine man ben ik samen met D. op zoek gegaan naar iemand die ons op het patchworkpad wilde begeleiden. Er woont bij ons in het dorp een Engelse die de kunst meer dan meester is en zij was onmiddelijk bereid ons onder haar hoede te nemen. Dus nu kan ik snijden, vouwen en hele kleine steekjes maken. Er is al een klein zacht balletje gefrutseld en ik ben bezig met een 'diamantvorm' in gele en blauwe tinten. En iedereen die met het quiltvirus besmet is begrijpt dat ik ook even naar Den Haan en Wagenmakers ben geweest. Ik voelde me er een ware toerist en heb de lapjesverleiding niet kunnen weerstaan. Vooralsnog ga ik eerst maar even kijken naar mijn buit want overdag roept de tuin om aandacht, alles schiet uit de grond. Lief heeft al veel bonen gelegd en, optimist als hij is, heeft hij al aardappelen gepoot. Willen jullie allemaal duimen op nachtvorst vrije nachten? Alvast mijn dank daarvoor.

11 opmerkingen:

r.couvreur zei

Nou Dorothé voorlopig heb je werk genoeg. Ik zal duimen voor geen nachtvorst, want de lente mag ook van mij doorzetten.
Geniet ervan
Liefs Renée

Granny's Place zei

Nou jij hebt je wel vermaakt!
Wens je nog een fijne dag, Groetjes Madelon

It's me zei

Wat een gezellige kleurtjes......al die stofjes !!

Fijne avond ..enne ...welkom thuis !!

Groetjes Ria

Mama Monique zei

Wat een heerlijk verslag! En wat leuk om weer iemand op het viruslijstje te kunnen zetten. Veel succes er mee!

Jan en Anneke de Boer zei

Hoi
Ja hoor wij duimen ook, misschien komen we vanmiddag even langs om er over te praten hoe we dat het beste aan kunnen pakken. liefs Jan e Anneke

Kristel zei

Ja wij hebben ook vandaag de bomen flink ingekort en alle frambozen staan er weer fris bij, nu wachten op de vruchten. Ik zal wel op mijn blog zetten dit weekend ;-)

Balsemien zei

Fijn dat je er weer bent! Heerlijk dat je met allerlei moois weer thuis bent gekomen. En helemaal geweldig dat het quiltvirus je aangestoken heeft. Ik hoop dat er veel fijne uurtjes van handwerkplezier zullen volgen!

THEA zei

Nou zeg, wat een stoffen heb je gekocht!

Volgens mij was die winkel helemaal door z'n vooraad heen toen jij weg was!

Maar wel leuk dat het stoffenvirus je ook te pakken heeft. Ik quilt wel niet, maar werk op een andere manier met stoffen. mijn hele zolder ligt er vol mee!! Hihihi....ik zeg dus niks!!

Groetjes Thea

Herman zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Herman zei

n Sallèles-d'Aude is het Centre Europeen du Patchwork, dus als je eens naar het Zuiden gaat om Minervois in te slaan is dat museum voor een quiltliefhebber een must.
Ik zag daar de quilt "Grass" (http://serendipitypatchwork.com.au/blog/?s=laneways) en sindsdien heb ik het grootste respect al die nijver naaisters!

La Maison en Wonderboom zei

Hallo Dorothé,

Gisteren heb ik al een berichtje gestuurd maar daar is iets fout mee gegaan dus waag ik nog een poging.
We zijn nu in Nederland want in Frankrijk heb ik geen internet dus blog ik daar ook niet.
Volgende week gaan we weer.
Wat een mooie lapjes heb je gekocht, ja de Haan en Wagenmakers is een lusthof voor de quiltster.
Van Maison Kelder heb ik nog nooit gehoord dus daar ga ik eens op googelen.
Veel plezier met je nieuwe hobby's en groetjes,
Hermine