zaterdag 24 april 2010

geluk delen





Het is half 10 en op mijn bankje tegen de schuur is het al 22 graden. Dit plekje is me zo lief dat ik het graag met jullie wil delen. Jammergenoeg heb ik er geen geluid bij maar dat moeten jullie er zelf maar bij denken. De buurman is net met een flink koppel koeien voorbij gekomen en heeft ze in de wei tegenover ons huis gezet. De dames loeien hun overburen (die er al sinds een paar dagen staan) hartelijk toe en het galmt tegen de heuvels. Als het even stil is hoor je de zwaluwen en de koekoek. De kippen zijn vervelend, ze vliegen over het hekje het erf op en bedrijvig pikken en tokken ze er op los in mijn bloemenborders. Ik durf ze niet te kortwieken dus moet ik binnenkort mijn buurman erbij halen om het me voor te doen. Ik wens jullie een fijn weekend, wij gaan zo richting Dôle om in de bridgefinale ons clubje te verdedigen.

11 opmerkingen:

oma leentje zei

Als ik zo dit blogje lees dan weet ik weer wat ,,leven als GOD in Frankrijk betekent".
Mens wat een voorrecht om zo te leven heerlijk gewoon. En fijn dat je ons even mee laat geniet.
Pluk de dag. Lieve groet van Leni

Granny's Place zei

Oh wat heerlijk zeg. Kan me voorstellen dat je erg van dit plekje geniet. Hier is het ook prachtig weer, vanavond gaan we voor het eerst BBQ'en.
Ik wens je een fijn weekend, maar dat kan niet mislukken toch zo!
Groetjes Madelon

Kristel zei

Heerlijk plekje zo te zien.
Ik ken die geluiden en de koeien komen er bij ons bijna aan. De boer is bezig met de laatste handelingen. Ik ben druk in de moestuin bezig, we zijn nog maar beginners maar doen ons best. Het het boekje gekocht, tuin volgens de maan of zo iets. Kijken of het werkt ;-)

Fijn weekend!

Anoniem zei

lieve dorothee, ben blij dat ik vandaag weer ingelogd heb. wat kan het leven zwaar zijn en dan toch weer heerlijk genieten. sorry dat ik gister zo zwaar op de hand was. is weer helemaal over!! ga nu naar de kantkl. geniet van de bridgedrive

It's me zei

Wat een mooi uitzicht !! je kan daar heerlijk genieten !! fijn voor je!! veel plezier met het bridgen !! fijn weekend .lieve groetjes Ria

Mama Monique zei

Geloof me, ik heb een héél groot inlevingsvermogen...

Wat een heerlijk moment!

Kom Achterom zei

Wat een mooie site heb je ik heb nog niet van alles gelezen maar dat ga ik nu heerlijk doen in mijn tuinstoeltje
Ik ga je blog volgen hoor
Fijne avond
Yolanda
en als je zin hebt?
Kom ook eens bij mij achterom

astrid zei

Ahhh klinkt helemaal geweldig!

Roelien zei

Oh wat heerlijk dit!!!!
ben heel benieuwd naar het kortwieken van de kippen, schrijf je daar nog eens over?

Groet Roelien

fleur zei

boffen, he zo'n plekje....
Ik heb hier ook zo'n plekje , maar dan met hollandse koeien en buurman. Hoorde van de week voor het eerst weer de koekoek dit jaar...
Alle fruitbomen staan hier ook weer in bloei; Nu de appelbomen.
Veel plezier !
groetjes van Fleur uit de polder

Roger zei

Leuk om jullie verhalen te lezen!
Groeten.