zondag 23 mei 2010

koningspage

Eindelijk is de zomer hier sinds een paar dagen neergesteken, helaas tegelijkertijd met een zwerm bijen op zolder. Zomertijd betekent dat we iedere dag een perkje wieden, rijtjes zaaien en het opgekomen spul water geven. Tussen de bedrijven door kunnen we ook nog lekker in de zon zitten en een blokje 'patchworken' of gewoon een boekje lezen. Vanmiddag tijdens onze lunch op het terras kwam er een papiertje overdwarrelen en het kwam ook weer terug gedwarreld. Geen papiertje dus en we konden na verdere inspectie en razendsnel reporterswerk vaststellen dat het een koningspage was. Jammergenoeg heeft zijne majesteit al heel wat vlieguren achter de rug en is hij een beetje gehavend. Maar nog mooi genoeg om het jullie even te showen. Inmiddels heeft manlief de first lady op het bijenfront verwittigd en is Trees onderweg naar hier om de zwerm van zolder te stofferen.

7 opmerkingen:

It's me zei

Geniet maar heerlijk..doen wij ook !! tis zo mooi weer in Nederland ook !!

Lieve groetjes Ria

Balsemien zei

Mooi die koningspage! Succes met het scheppen van de zwerm! We hebben hier al een paar zwermen gehad...
Fijne avond nog!

La Maison en Wonderboom zei

Wat een prachtige vlinder, echt een gelukje om hem te zien?
Ik had me ook voorgenomen toen we in Frankrijk waren om iedere dag een blokje te quilten, helaas er is niets van gekomen. Maar we gaan binnenkort weer en dan begin ik echt.
Het wordt een bootjesquilt.

Geniet van de lente en groeten

Hermine

Anoniem zei

prachtig plaatje weer!! kan er gelukkig weer thuis van genieten. moet wel wat gaan doen in de tuin, vreselijk!! voel me schuldig als ik al die enthousiaste tuiniers, handwerksters etc. lees, ik wou dat ik van tuinieren en wandelen hield!!!ik ga maar lekker in het zonnetje zitten en overpijnzen wat ik allemaal doen moet. gaat deze dag ook weer voorbij.

willy zei

Het klinkt heerlijk zoals jullie de dagen vullen. De vlinder is prachtig ook al is ie iets gehavend.
Ik hoop dat Trees wat hulp kan bieden met de zwerm.
Fijne zomertijd, groetjes

Prulletje zei

oh wat mooi stukje papier ! Goddelijk! Leuk om te zien dat er wat boven de grond komt zeker ?! Dat de zon nog maar veel mag schijnen en de zaadjes mag aanmoedigen ;-) Best angstig lijkt me om een familie bijen op je zolder te hebben, ik begrijp dat Trees er wat aan gaat doen, gelukkig..dan mag je van mij in alle rust genieten ;-)
Fijne zondag

THEA zei

Mooie vlinders zijn dat he. Vorig jaar zag ik hem voor het eerst hier in de tuin.

Die Trees is ook van alle markten thuis!!
Wat kan die nou niet, vraag ik me af!

Geniet maar lekker hoor, bij ons is het intussen weer herfst. heb al weer een T-shirt met 3/4 mouw aan moeten doen. Veel te koud!!
Ik hoop echt dat we weer snel zon krijgen!!

groetjes Thea