dinsdag 8 juni 2010

alweer dinsdag

Voor mijn idee heb ik de helft van de week overgeslagen, zo snel is het alweer dinsdag. Gewied, gewandeld, gebridged, naar de tandarts geweest en gelachen met een vriendin uit Nederland die samen met haar dochter op doorreis en aankwam voor een hapje en een bedje. Het weer is weer een beetje ingezakt maar vanmorgen hebben we wel keurig ons rondje gelopen. Het 'heilig moeten' heeft ook wel voordelen hoor, je ziet de omgeving ook eens van onderuit een paraplu. Want regenen dat deed het vanochtend flink. Thuisgekomen snel uit de natte kleren en onder de douche daarna mijn knutselkamer in om een blokje te maken en om door het raam naar buiten te kijken hoe de bonen groeien en hoe de mussen de aardbeien aanpikken (nee, de vogelverschrikkers staan nog niet). Vorige week ook nog 7 potten aardbeienjam gemaakt. Trouwens, de patchworkblokjes die al af zijn liggen in een aarbeienkistje uit onze oude Nederlandse woonplaats, zo zie je maar, aarbeien blijven het altijd goed doen. Ik heb ook een piepklein veldje aangeplant met dahlia's, allemaal verschillende en ik ben heel benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien. Op mijn andere blog proBEERsels heb ik foto's van al mijn rozen gezet die nu in bloei staan, kunnen jullie even meegenieten. En nog even op de valreep ...... we hebben vanmiddag (je moet toch wat op een regenachtige dag, ha ha) een nieuwe auto gekocht! Uiteraard een Frans merk. Dus volgende week als hij afgeleverd wordt gaan we lekker door de wijngaarden toeren, joepie.

5 opmerkingen:

Prulletje zei

wat een giller, kan toch ook best een eyeopener zijn van onder een paraplu vandaan ;-) Het is heerlijk thuis komen daarna ;-) Leuk van je auto..hahaha ja je moet wat he! Ik ben stik nieuwsgierig wat voor eentje jullie gekocht hebben !..Dat het een franse is, kan bijna niet anders toch ;-) Leuk= veel voorpret ALVAST !

Theresia zei

Je rozen op je andere blog kan ik bijna ruiken....
Ben benieuwd naar jullie nieuwe aanwinst!

THEA zei

Erg he...die tijd!! Ik heb dat ook, ik zeg vaak, het gewoon nog geen donderdag zijn!!! De week is net begonnen.
Ook hier een beetje regen vandaag, maar meer een klein buitje telkens!
Dat wandelen doet goed he! Ik doe dat ook, en soms ben ik te moe of heb geen zin. Maar ga toch, dan krijg je weer energie!!! Klopt he??

Ik hoop dat het weer de komende dagen een beetje lekker is!

Groetjes en tot de volgende keer!

parels in het paradijs zei

Hoi Dorothé. Leuke dagbesteding hadden jullie. Ik zag op het kistje al Geldermalsen staan. Als wij in Nederland zijn ga ik daar altijd naar de markt. Ligt vlak bij Tricht. Wij genieten ook zo van ons Franse huis, maar kunnen er nog niet permanent wonen. Groet van Lilian

La Maison en Wonderboom zei

Leuk Geldermalsen, mijn opa was daar geboren.
En leuk jullie nieuwe auto, ook een Frans kenteken neem ik aan.
Je bent wel helemaal in de ban van patchwork lees ik, grappig hoor en het mooie is dat je er prachtige dingen van kunt maken.

Groetjes
Hermine