dinsdag 1 juni 2010

morgen is het woensdag

En het schijnt dat het dan hexagonnendag is. Ik weet niet precies hoe ik me er voor op kan geven dus ik probeer maar wat. Ik moet wel zo snel mogelijk weer van deze verslaving af hoor, de tuin komt op het tweede plan, mijn Franse les huiswerk raakt in het slop en en over fotograferen hoef ik het al helemaal niet te hebben. Alles draait om patchwork. In de 'grote' stad hier dichtbij hebben ze een filiaal van het stoffenwalhalla Mondial Tissus. De dames aldaar kennen me al als 'la Hollandaise de trente centimetre'. Van alle gezellige katoentjes die ik daar tegenkom koop ik 30 centimeter, ga vlug naar huis en stop ze in de wasmachine, wapper het aan de lijn een uurtje droog, strijk het glad en leg het op geordende stapeltjes (het moet niet gekker worden). Vriendin D. gaat morgen naar het grote Zweedse warenhuis, hmm, zal ik meegaan? Is wel weer 130 km heen en 130 km terug, maar ze hebben vast wel iets naar m'n gading en natuurlijk de theedoeken met de donkergrijze randjes. Nee, niet doen, wandelen is beter en gezonder. Lief en ik proberen, om de taille weer een beetje patenter te krijgen, iedere ochtend anderhalf uuur te wandelen. Hoe lang we het volhouden weet ik niet. We zijn pas een week bezig. Maar als we zo aan het lopen zijn in de vroege ochtend hebben we altijd de lolligste ideeën en verzinnen we de meest  fraaiste projecten om mee aan de slag te gaan, zoals nieuwe staldeuren, muurkasjes, weekendjes weg, vogelverschrikkers en noem maar op. Het zal allemaal wel een keertje verder uitgediept gaan worden. Zo, nu even snel een hapje maken en vanavond naar de bridgeclub.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

jammer dat je niet meegaat. maar het wordt toch een haastkluis: billy kopen en terug en in elkaar zetten, en ja ik koop schaar. alles zit tegen deze week, dus was het weer heerlijk om je hexa's te zien en de toekomstige te zien wapperen.

THEA zei

Niet gek dat wandelen!! En intussen hebben jullie lol!! Niet gek hoor!

Tja er zijn ergere dingen als die stoffen, niet?

Gaat wel weer over, hoor!

Groetjes en was het niet woensdag gehaktdag???

La Maison en Wonderboom zei

Als je eenmaal de patchworkvirus hebt, ben je er niet zo één twee drie vanaf. Het duurde bij mij een jaar of 10 en dan in hevige mate en daarna is het nooit meer weggegaan, maar kan er mee leven zeg maar. Ik neem zo nu en dan iets ter hand en de deken die in Frankrijk ligt wil ik dit jaar gequilt hebben. Ach een plan is er om te veranderen toch??
Wel lekker om iedere dag te lopen, heel goed.
Naar welke Ikea gaan jullie,in Dijon?

Groetjes
Hermine

willy zei

Fotograferen, hexjes en lapjes zijn te combineren zo te zien. Overal duiken hexjes op. Leuk om te zien. Als je ook nog van plan bent om theedoeken te gaan borduren dan wordt dat ook een verslaving want het is erg leuk om te doen. Helaas waren ze bij ons Zweedse warenhuis niet op voorraad, dus ik kan even niet verder.
Dat wandelen is niet verkeerd.
Groetjes

Antje zei

Zie ik dat goed, dat de hexagonnen van de Haan en Wagenmaker-stofjes gemaakt zijn? Daar ben ik ze ook van aan het maken, ook om t.z.t.op mijn blog te zetten. Die van jou zijn erg mooi! En veel succes met wandelen!
groetjes Antje

Tineke zei

Leuk om je mooie blog te ontdekken! Zo'n stoffenwinkel zou ik hier ook wel om de hoek willen hebben.
Wat betreft de one flower on wednesday: hier kun je je iedere week op de lijst zetten: http://journeyofaquilter.blogspot.com/ , zodat de mensen je kunnen vinden. Je blommen zijn prachtig - DH & W stoffen? Die gebruik ik ook voor mijn bloemetjes, naast wat andere stoffen met stippels en strepen. Tot volgende week dan maar, of maak je ook al klosjes op zaterdag? (ik ben al een tijdje geïnfecteerd, dus je bent gewaarschuwd)

berthi zei

Jij bent alleen maar besmet met gezonde virussen!:-) Ze kunnen geen kwaad, nee, ze zijn hartstikke goed voor je! In de stoffenwinkel heb je al een prachtige naam gekregen! Een eer toch! Houden zo! Ga lekker door met de stofjes en tijdens de ochtendwandelingen maken jullie ook weer nieuwe plannen! Het komt helemaal goed!

quilting Jeannet zei

Ja, dat wandelen, dat kan mijn taille ook wel gebruiken.....vooral daar.....Ga je ook aan de Hex Dorothé! enne, ik kan ook niet uit de hand de wisteria schilderen hoor, dat doe ik met een sjabloon.

groetjes, fijne dag! Jeannet

Prulletje zei

hihihi, stofjes zijn leuk, ook leuk om gewoon te verzamelen ;-) Moet heerlijk zijn samen 's morgens te lopen, dát doen jullie goed, prettig kan je elkaar een beetje aanmoedigen hahaha, ik had graag eens achter jullie aan gewandeld om het gesprek mee te luisteren...lijkt me redelijk hillarisch hihihi, veel plezier !

Elisabeth zei

Hallo, kom via m'n zus Antje hier terecht... wat een gezellige blog en het lijkt mij heerlijk toeven daar in frankrijk. Mooie hexagonnen en die sterren van een paar blogjes terug zijn ook geweldig. Groetjes Elisabeth

berthi zei

Ha Dorothé,
Ontzettend leuk dat jij mee wilt doen aan mijn nieuwe project Textielpost. Zou je mij een mail willen via het mailformulier dat op mijn blog is te vinden? Ik kan op jouw site geen mailadres van je vinden.

Groetjes,
Berthi