maandag 2 augustus 2010

goed boek


Ik hou van lezen. Ik lees alles wat voor handen is. Van gebruiksaanwijzingen tot kookboeken. Van driestuiverromans tot 'wereldliteratuur'. Soms zijn er boeken die me zo bij de keel grijpen dat ik nog dagen loop te herkauwen op al die mooie zinnen, op zoveel betekenis. En dit is weer zo'n boek. Poeh, het is uit. Misschien ga ik nu ook wel een van zijn andere pennevruchten lezen. Dat waar Nederland en masse voor gevallen is (het lot van de familie Meijer). Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat net zo mooi geschreven is.

9 opmerkingen:

Prulletje zei

Mmm ik ben vanmiddag net naar de bieb geweest om een boek te lenen...maar ik zit net de achterkant van jouw boek op internet te lezen en het lijkt mij ook wel een heel leuk boek..misschien toch even m'n boek gaan omruilen...ik hou um in elk geval in de pet, bedankt voor je recensie ! Ik heb net een boek van montefiori uit..weet niet of je die kent..misschien iets te zoetsappig.."de franse tuinman" maar ik vond um heerlijk ;-)

Kristel zei

Hoi hoi, altijd leuk om nieuwe titels door te krijgen. Hier is er één voor jou:
C.J. Sanson: Winter in Madrid Ik heb hem in het Engels gelezen, 549 p pocket boek.
Ga morgen even jouw boek googlen ;-)

Vandaag een fotoworkshop gedaan in Allier. Moest aan je denken toen we bij het AV en histogram verhaal aankwamen. Weet niet waarom ze reageerde ook zo leuk om het technische verhaal ;-) Groetjes

Balsemien zei

Ik ben dit boek nu aan het lezen! De zinnen, het gebruik van taal, ik vind het allemaal prachtig... Ik ben nog niet zo ver, dus over het verhaal inhoudelijk weet ik nog niet zoveel...

Annemarie zei

Heel herkenbaar Dorothé! Ik lees ook van alles. Detectives, thrillers, (streek)romans. Maar ik loop altijd een paar jaar achter omdat ik de boeken 2e hands krijg. Dus deze komt over een jaar of vijf hopelijk een keer bijmij voorbij.....

Balsemien zei

Hoi Dorothé,
ik ben nu net over de helft, wat een verhaal... Heb je werk van Philippe Claudel gelezen, bijv.
'Grijze zielen'? Of van Stefan Brijs 'De engelenmaker'? De sfeer van de inwoners... zo'n dorp net als Courtillon... Ik ga snel verder lezen in het boek van Lewinsky!

Balsemien zei

Uit! Het dendert nog na... Inderdaad een bijzonder boek ook door de Franse zinnen. Wat een verhaal en hoe die twee verhaallijnen zich in het boek ontvouwen. Hij (hoofdpersoon) heeft zijn eigen geheim...
Even bijkomen en dan ga ik het lot van de familie Meijer lezen, ben er nieuwsgierig naar geworden!

Appelvrouw zei

Hoi Dorothé, ik ben ook zo`n leesbeest. Ik denk wel eens dat wij vrouwen in den vreemde een reizende bibliotheek zouden moeten bedenken zodat we elkaars boeken kunnen lezen. Het lot van de fam Meijer heb ik net uit, prachtig. Ik lees nu De Weg van Cormac Mccarthy...heel erg heftig en triest, maar prachtig mooi geschreven...

Schunsland zei

Wat leuk... ik lees net dat jij ook kookbnoeken 'leest' dat doe ik ook, ik houd niet zo van koken, maar heb me een stapel kookboeken...om e lezen.

Het lot van de familie Meijer is echt een aanrader, wel een 'dikke pil' maar een erg mooi boek.

Anoniem zei

hahah grappig , ik heb dat andersom ..ik heb "lot van de fam meijer"gelezen en durf niet aan deze te beginnen,...je hebt me bijna over de streep getrokken ;)

groetjes (ik kwam hier via berthi ivm reactie v iem. op vietnamlog)hilly