dinsdag 3 augustus 2010

Op safari in eigen tuin

Niets is leuker dan met het fototoestel op de buik de tuin door te sluipen. Ik probeer vlinders te spotten. Maar als je dan iets verder kijkt dan de vrolijk gekleurde vleugels die eigenlijk nooit stil willen zitten, zie je allerlei ander gespuis. Vandaag kwam de Stadsreus Volucella zonaria voor de lens. Het staat er nu wel zo gemakkelijk geschreven maar het heeft me heel wat zoekwerk gekost op het internet om erachter te komen dat deze zweefvlieg zo heet. Bij al dat gezoek stuitte ik op prachtige sites waarvan deze een mooi voorbeeld  is en ook deze met die ludieke naam. Zo, morgen ga ik weer verder met mijn minisafari dus binnenkort komt er denk ik wel weer iets griezeligs voorbij.

13 opmerkingen:

It's me zei

Hahahaah!! deze is prachtig...wel grooooot !!...mooie foto....liefs Ria...

THEA zei

Pracht beestje!

En ja, die site's zijn reuze makkelijk!! Want je wil toch weten waar je over schrijft!!

Groetjes Thea

Antje zei

Je bent een kunstenaar met je camera! heel,heel mooi,daar kan ik stil van worden!
groetjes Antje

willy zei

Nu zou ik bijna verdwalen op die sites. Wat zijn er toch veel soorten insecten, daarom ook best moeilijk om soms achter de naam te komen.
Ik zie zie het al voor me hoe je daar door de tuin sluipt.
Mooi beestje, wel groot, maar niet gevaarlijk.
Groetjes

Granny's Place zei

Tja ik doe niets liever dan bloemen, insecten enz fotograferen je maakt me dus heel blij met deze post.
Groetjes en fijne week,
Madelon

Roelien zei

Ik ben ook dol op natuurfoto´s, het vestigt de aandacht op zoveel moois, gewoon in je eigen tuin!

Balsemien zei

Hoi Dorothé,
Wat heb je het beestje mooi vastgelegd... Die site is geweldig interessant!
Fijne avond!

Prulletje zei

Oef hij is wel mooi zeg ! Geweldig om um zo mooi in je vizier te hebben !! En wat een giller he als je dan wil weten wat het is wat daar zomaar uit het niets in ene bij jou in de tuin zit..mmm wie ben jij hoor ik door je tuin galmen hahaha,
ik ben heel nieuwsgierig welke bewoners en bezoekers je nog meer aan ons gaat laten zien..ik zit in elk geval voor aan...dit wil ik zien, zoo gaaf!

Kristel zei

Hoi misschien kun je even langs mijn Blog
http://ourauvergnatefarm.blogspot.com/2010/08/award.html
komen om een Blog Award in ontvangst te nemen. Groetjes Kristel

La Maison en Wonderboom zei

Hallo Dorothé,

Wat een prachtige foto!

En wat de nieuwe deuren betreft, buiten een hartje kan een wiebertje ook natuurlijk.
Jacques heeft aan de binnenkant een schuifje gemaakt zodat in de winter, als de zwaluwen weg zijn,het vlieggat dicht kan.
Geniet maar veel van alles en groeten van
Hermine

ria spaan zei

Ria zei

Wat is het toch gezellig om jouw blog te lezen en wat maak je mooie foto's.

Herman zei

Ik dacht dat zijn officiële naam Hoornaarzweefvlieg (Volucella zonaria) is en volgens mij een vrouwtje die je voor de lens had. Blijf rondkruipen!

Herman zei

http://www.nederlandsesoorten.nl