zondag 29 augustus 2010

Puces de Couturières

Vorig jaar was ik er per ongeluk bij uitgekomen. Toen wist ik nog niet dat ik die dingen nodig zou hebben. Maar sinds ik mijn twee linkerhanden aardig heb gedresseerd en handwerken een van mijn grootste tijdverdrijven begint te worden ben ik gespinst op alles wat draadjes en lapjes behelst. Deze zondag was het weer zover, een heuse rommelmarkt voor handwerkspullen. Vriendin D. en ik stonden vanmorgen al vroeg op de stoep om onze slag te slaan. Het was een gemoedelijk gebeuren. Er mochten geen handelaren staan en geen nieuwe spullen verkocht worden. Daardoor werd de koopwaar eigenlijk alleen aangeboden door naaisters en handwerksters. Alles ging voor een appel en een ei van de hand, zoals bijvoorbeeld DMC-garen voor 30 cent per strengetje. Want zoals altijd heb je voor een patroon eigenlijk maar ietsie pietsie nodig en ligt de rest te verstoffen in de borduurdoos. Of coupons van prachtige wollen stoffen voor een habbekrats en niet te vergeten de handwerkboeken en tijdschriften. Na onze aankopen lekker een kopje koffie gedronken en weer terug naar huis om alles mooi op stapeltjes te rangschikken in de kast vol dromen en toekomstmuziek.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

ik vond de "puces couturieres" zo ontzettend leuk. zo'n prachtige naam kunnen allen de fransen verzinnen toch? wat ik vooral zo prettig vond was dat er geen prachtige zelfgemaakte quilts etc waren. Daar word ik altijd zo moedeloos van, zoiets van dat lukt mij toch nooit gevoel. nu had ik meer het idee: ohh, dat heb ik ook nog, kan ik ook verkopen, volgend jaar weer en misschien.........verkopen!!!

Theresia zei

Je hebt weer een paar mooie aankopen gedaan!

La Maison en Wonderboom zei

Lekker om te hebben hè, lapjes, stofjes, draadjes.
Ik weet er (helaas) alles van. Kan ook niets weg doen, want misschien komt het nog eens van pas.
Maar ook, wat zijn we gelukkig met iets kleins,toch??
Geniet van je aankopen en heb je een kleurtje nodig, even piepen;)
Liefs'
Hermine

Kom Achterom zei

Lijkt me helemaal geweldig zo'n markt!
daar kun je echt je ei in kwijt zonder de portomonaie 3x om te draaien!
Fijne avond
Yolanda

THEA zei

Hoi Dorothé,

Dat lijkt me nou leuk, zo'n markt!!

Leuke spullen kocht je weer, daar heb je wat aan.

DMC is duur in de winkel. Gelukkig kun je via marktplaats tegenwoordig ook strengetjes kopen. En ze kosten ook maar tussen de 30 en 35 ct.Gelukkig maar!! Want het is zoals je zegt, je hebt vaak maar 1 draadje nodig.

Veel plezier ermee!!

Groetjes Thea

Antje zei

Heerlijk Dorothé! Lijkt me geweldig om tussen te lopen en mooie spullen tegen het lijf te lopen! Die coupons zijn prachtig!
groetjes Antje

marian zei

Je herinnert er me aan dat ik hier ook nog dmc-garen liggen heb, ooit gekocht om een merklap te beginnen... Deze winter eindelijk msschien en dan ook wat onafgewerkte dingen eindelijk eens afwerken... misschien...

lupineke zei

Oh, wat een leuke markt! Wat een leuke ontdekking moet dat vorig jaar geweest zijn! En heerlijk dat je zo blij bent met je aanwinsten. Het geeft ook altijd zo'n boost van creativiteit als je met nieuwe spulletjes thuiskomt...Ik ben heel benieuwd wat je er allemaal mee gaat maken. groetjes van Lupineke

Tineke zei

Wat klinkt dat gezellig - ik zou ook wel eens met de franse slag willen inkopen :-)

berthi zei

Heerlijk om met zo'n mooie spulletjes thuis te komen na een bezoekje aan zo'n gezellige rommelmarkt.

Marie-Antoinette zei

Dat vind ik mooi gezegd, een kast vol dromen en toekomstmuziek(en die kast wordt steeds voller!)