zaterdag 6 november 2010

een zachte landing op het speldenkussen

Ik ben er weer. Donderdagochtend geland en laat in de middag heeft vriendin D. ons van het TGV-station opgehaald en weer netjes bij onze voordeur afgezet. Het eerste wat ze vroeg was (bijna nog voor de vraag of we een leuke vakantie hadden gehad) of ik snel bij de post wilde kijken of mijn pincuschion was aangekomen. Zij had die van haar al gekregen (maar ze mag hem nog niet showen omdat hij in het blad quilt & zo komt te staan). Ja hoor, hij zat erbij. Ik heb de mijne gekregen van Dorine (die eigenlijk ook Dorothea heet) (hoe is het mogelijk hè? niet eens zo'n veelvoorkomende naam dacht ik zo). Gauw heb ik hem opgevuld en ik heb hem met bewondering bekeken, alleen maar vierkantjes en dan toch niet vierkant!!! Zo mooi gemaakt en zulke toepasselijke stof met afbeeldingen van naaigerei en als kers op de taart een piepklein schaartje. Ik ga hem met veel plezier gebruiken.
Morgen ga ik mijn vakantiefoto's uitzoeken, ja, het was fantastisch, daar ga ik nog wel wat blogjes aan wijden. Ik wens jullie, vanuit het  mooie hefstgekleurde Bourgogne, een heel fijn weekend.

20 opmerkingen:

Anoniem zei

he gelukkig weer nieuws op je blog! heb natuurlijk toch bijna iedere dag gekeken terwijl ik wist dat je weg was. wat een leuk pincushion heb je gekregen. echt heel origineel inderdaad met die vierkantjes. ga maar lekker verder bijkomen van je heerlijke reis, tot snel.

Catswhiskers zei

absolutely adorable!
I love the little scissors! Lovely
Gina

Tineke zei

Wat een liefje.
Ik ken trouwens wel 4 andere Dorothee's, grappig he? Vroeger, toen ik op de lagere school de eerste lessen Frans kreeg las ik een verhaaltje over ene Dorothee en ik wist zeker dat ik mijn dochter ooit zo zou gaan noemen. Tja hoe het zo gaat...het is Irene geworden. Maar ik blijf het een mooie naam vinden!

La Maison en Wonderboom zei

Fijn dat je er weer bent, ik kijk uit naar je verhalen.
Mooi dit speldekussen, en inderdaad, een zachtere landing kun je jezelf niet wensen.

Welkom thuis in blogland;)

Hermine

Cisca zei

Wat een mooi speldenkussen heb je van Dorine gekregen en jij hebt ook een hele mooie voor haar gemaakt! Leuk met het geborduurde jaartal en de knoopjes en zo!
Groetjes, Cisca

Marion zei

Wat een leuk speldenkussen. Inderdaad van een heel toepasselijk stofje!

quilting Jeannet zei

Jeetje, ook al weer zo,n mooi exemplaar! geniet er van, groetjes, jeannet

Monique zei

Wat een leuke swap hebben we gehad hé?!

Chookyblue...... zei

this is a lovely pincushion.........fun going around and seeing everyones pincushions......

An zei

Heel leuk model. Het is dat je aangaf dat het met vierkantjes gemaakt is, anders had ik het haast niet gelooft! Veel plezier ervan!

Groetjes,
Anita

Anita - Vlijtige Handjes zei

Wat een leuke stof en dat schaartje is inderdaad de kers, slagroom hoe je het ook noemen wilt. Ik ga gauw kijken wat jij hebt gemaakt.groetjes Anita

maya zei

Wat een lief speldenkussentje! wat zijn er toch mooie dingen gemaakt!

Bizzy Martine zei

Leuk speldenkussen!!!
Groetjes Martine

Berna zei

Wat een mooiertje die lotusbloem.

Carin zei

prachtig speldenkussen ! Het was leuk om mee te doen.

quiltvaria zei

Leuk speldenkussen is het geworden, de stof is grappig erbij.
groetjes Franny

Antje zei

mooi speldenkussen!! Fijn dat je er weer bent!!
groetjes Antje

Balsemien zei

Geweldig Dorothé, een schitterende vorm. Leuk dat je weer terug bent...

astrid zei

Welkom terug. Ben benieuwd naar je verhalen!

Jindi's Cottage zei

Cute pincushion...very clever with the squares not being a square...