maandag 29 november 2010

iedereen weer thuis

Zo dames en heren, ik ben weer terug op honk. De dagen in Parijs en Nederland waren (zoals altijd voor een expat) volgepropt, gezellig en met te veel lekkere etentjes en overvolle boodschappentassen van Hema en Albert Hein. Gelukkig had ik een lift met de auto naar huis en hoefde ik niet met alles de trein in. Samen met mijn broer, zus en zwager terug naar Frankrijk. Ter ere van mijn verjaardag zijn ze hier naar toe gekomen en met vereende krachten hebben ze de kelder weer een stukje verder uitgegraven (da's toch een mooi verjaarscadeau!). De kelder moet 10 cm dieper, dan kan DH rechtoplopend de wijnvoorraad onder controle houden (hi hi). Nou ..... in de wijnvoorraad hebben we met z'n allen dit afgelopen weekend een aardig gat geslagen, lang aan tafel en veel gelachen. Nu zijn ze weer naar huis en komt alles weer in z'n gewone doen. De Christmas sticheries moeten nog worden afgemaakt, de meiden willen ieder een theemuts van groene patchworklapjes onder de kerstboom en de gordijnen voor de woonkamer wil ik toch echt af hebben voor de kerst. Er was wel een tegenvaller toen ik thuiskwam uit NL. Ik had lekkere Unox rookworsten gekocht voor bij de boerenkool. Helaas, broer konijn heeft de afgelopen week onze tuin ondekt en alle boerenkool is tot aan de grond afgeknabbeld en hier is in geen velden of wegen boerenkool te koop (snik). Morgen schrijf ik weer een stukje over Vietnam. Fijne avond allemaal.

6 opmerkingen:

La Maison en Wonderboom zei

Wat leuk te lezen over je Parijse avontuur, lijkt me énig in deze tijd.
En wat een giller van die konijnen en die boerenkool, geef ze eens ongelijk, dat komen ze niet iedere dag tegen, en die rookworsten komen wel op denk ik.

Lieve groet
Hermine

Kristel zei

Welkom thuis....ik zag die rookworst en ben gelijk in de kast gedoken naar mijn mini rookworstjes. Deze heb ik vorige maand meegenomen en ik kan je zeggen dat het ook heeeeeerlijk is bij de Franse zuurkool met aardappelen ;-)

Het weer en het klussen waren een perfecte combi voor deze Frans/Nederlandse stampot.

Doei

Antje uit Urk zei

Ja dat is iets om verschrikkelijk van te balen!!En dat is in frankrijk niet te koop? Ik kijk al uit naar morgen!
groetjes Antje

Anoniem zei

Lieve orothee, er zijn nog zoveel lekkere gerechten te verzinnen met rookworsten. (ik ben niet gek op boerenkool) dus snik niet verder. ook ik ben teruggekomen met rookworsten maar ditmaal van de slager, 50% minder zout. En lekker dat ze zijn..kom maar proeven een keertje als mijn bezoek weer weg is, die sukkels eten al mijn lekkere hollandse boterhambeleg op!!! nu ja, half januari ga ik weer en dan kom ik terug met marian maar die brengt zo ongeveer haar eigen maaltijden mee. Ik kijk uit naar het vervolg van de Vietnam-reis.

Annemarie zei

Omdat we maar zelden naar Nederland gaan hebben we de rookworsten maar laten bezorgen. Gelukkig hebben de beverratten onze boerenkool de laatste jaren met rust gelaten. Konijnen hebben we nog niet gesignaleerd. We hebben de eerste boerenkool inmiddels al gegeten. Het is hier op de plaatselijke markt (Dordogne) trouwens wel te koop, maar het is erg duur en erg ligt altijd erg weinig in dat bakje. Nauwelijks genoeg om een behoorlijke stamppot van te maken dus.
Maar een lekkere stevige erwtensoep valt ook niet te versmaden toch?

berthi zei

Broer konijn weet wel wat lekker is!:-) Gisteren aten wij nog boerenkool, jawel, met de Unox rookworst. Verrrrukkkkkkkelijk!