maandag 22 november 2010

moeie voeten, veel plezier



Vriendin D. kon het niet laten om me vorige week toch een cadeau te geven voor mijn verjaardag . Een heel leuk cadeau: een toegangskaartje voor de handwerkbeurs in Parijs. Vrijdag zijn we met z'n drietjes (nog een andere Hollandse handwerkfanaat had zich bij ons aangesloten) voor twee dagen afgereisd  naar de lichtstad. We hadden dus ook nog ruim tijd om lekker door de stad te zwerven. Al een tijd was ik niet meer in de buurt van de Sacre Coeur geweest. 35 Jaar geleden had ik er met mijn zus A. in de winkel Saint Pierre al eens lapjes gekocht. Laat die er nu nog zitten en die niet alleen; de hele straat en ook nog om de hoek zit nu vol met stoffenwinkels, de een nog mooier dan de ander. In het vervolg staat de toeristische trekpleister Sacre Coeur weer op het lijstje "to do in Paris". Zaterdags naar de beurs. De metro zat vol kwekkende Franse dames, we hoefden daarom niet zelf in de gaten te houden waar we uit moesten stappen. O, wat een feest was het er. Ik heb er weer zoveel leuke ideetjes opgedaan. Natuurlijk ook handige zaken en lapjes gekocht en hele moeie voeten gekregen. 'S avonds nog lekker gegeten en een superijs gesmikkeld in de buurt van Boulevard Saint Michel en zondags, hup in het autootje van D. naar Nederland, leuk even een paar dagen bij mijn vader en de kinders. Donderdag weer huiswaarts.

8 opmerkingen:

THEA zei

Hoi Dorothe,

Ik vind die Eiffeltorentjes ook al leuk, kun je ergens aanhangen!

Ik geloof meteen dat je pijn aan je voeten had, je sjouwt wat af op zo'n dag!

Moe maar voldaan dus!!!En mooie stofjes op de kop getikt!Geweldig!

Fijne week, groetjes Thea

Antje zei

Met twee vriendinnen naar een handwerkbeurs in Parijs!!!!heeeerlijk lijkt me dat!!Ik wens je veel nagenieten!!
groetjes Antje

Tineke zei

klinkt als een heerlijk weekend- ik zet de sacre coeur ook op mijn lijstje - nog een reden om naar parijs te gaan...

Willy zei

Heerlijk uitstapje naar Parijs en meteen door naar Nederland. Fijne week, groetjes

lheurebleue zei

o wat ben ik jaloers!!!
daar was ik graag naartoe geweest!!
geniet jij nog maar lekker na!

Prulletje zei

ooch wat heerlijk ik kan het me levendig voorstellen in de metro, met zoveel franstalige dames..( alleen dat al is al gezellig he ;-) en dan ook nog eens zo'n beurs...och ik had graag achter jullie aangelopen om er van mee te genieten -) Echt gaaf !

Anoniem zei

en nu ben ik ook weer terug en erg benieuwd hoe je het gehad hebt met zus en broer in het franse. ik heb nog lang nagenoten van de parijse dagen en mezelf voor de kop getimmerd dat ik geen stitchery had meegenomen. nu ja, nog even de vriendinnen op bezoek en daarna weer..........de kieltcloep, hoera!!

Balsemien zei

Oh heerlijk Dorothé, wat zal je hebben genoten! Die foto met dat ijsje, geweldig...