zondag 12 december 2010

alweer een weekend de hort op

Met Dineke, jazeker,  diegene die al meerdere malen in mijn avonturen is genoemd als vriendin D. en ook altijd als anoniem reageert op mijn berichtjes (zo dan is dat geheim ook eindelijk de wereld uit) ben ik alweer een weekend de hort op geweest. Samen zijn we de Duitse dames gevolgd die al eerder deze week geschäftlig waren afgereisd naar het Schwarzwald. Ook nog even naar Freiburg geweest om daar de patchworkwinkel van Monika Schiwy te bezoeken. In de winkel beleefden we een plaatsvervangend "trotst zijn". Ik riep namelijk door de winkel de naam van vriendin D. en Monika verstond "Tineke" en vroeg ons onmiddelijk of zij soms de Nederlandse Tineke uit Mainz was. Nee, dat waren we natuurlijk niet, maar we waren wel gevleid dat Monika ons voor echte patchprofi's aanzag (dank aan Tineke om ons dat gevoel even te laten ervaren). Natuurlijk een mooi stofje gekocht, Japanse makelij van ontwerper Etsuko Furuya. In een lieflijk klein stadje in kerstsfeer kon ik deze mooi rode leren tas niet weerstaan. En als we s'avonds onze vermoeide voeten op de salontafel van onze Feriënwohnung te rusten legden waren de handen nog nijver. Eindelijk komt dan toch het eind in zicht van het borduurwerkje wat ik vorig jaar november al ben gestart. Kortom, het was weer een memorabel weekendje. Maar ...... thuiskomen bij mijn liefje (waar ik deze reis wat heerlijk Badische wijntjes voor heb ingekocht) is iedere keer weer een een superfeest.

5 opmerkingen:

marian zei

Las net je post en dan gleed mijn blik naar rechts waar ik las "... levensgenieter..."
Ja, dat is wel duidelijk! Vandaag zelf gezwoegd boven de strijkplank, bedden ververst, bladeren geruimd, gekuist,... Ik wil ook levensgenieter worden en véééél méééér uitstapjes doen!!!
Ach, manlief was gaan fietsen vandaag en die studerende jeugd kon ik hier niet alleen achterlaten dus ben ik er maar ingevlogen.
Ben al benieuwd naar je toekomstige uitstapjes en avonturen en ook wel naar dat borduurwerkje! Zeg, jij als kenner, heb je geen patroon voor gebreide kerstballen?
Groetjes,
Marian

Anoniem zei

ja, het was weer heerlijk. vanaf de eerste meters in de auto tot en met bezoekjes aan alle marktjes, winkeltjes en zelfs de supermarkten is het een feest. we hebben echt veel gelachen en met de DD was het ook 's avonds heerlijk relaxt met een handwerkje, krimi, glaasje wijn. De Ferienwohnung isbuitengewoon goed voorzien en gezellig ingericht. en ja....ook ik heb een tas en lapjes gekocht, dat geeft weer zo'n rijk gevoel. Barbara en Christa, bedankt voor de gastvrijheid.

Antje uit Urk zei

Nee, die tas zou ik ook niet kunnen weerstaan!!
fijn dat je het zo leuk hebt gehad! En genietse als je een wijntje meedrinkt met je lief!
groetjes,

Blue Cottage zei

Wat gezellig dat je lapjes overal vandaan komen.
Grappig dat je in Frankrijk woont
vervolgens naar Duitsland gaat
en met Japans design thuis komt.
Je Christmas-stitchery zijn is ook prachtig.
Ik ben nog aan het verzamelen om dit ook nog eens te maken,
maar vrees dat het dan blauw ipv red stitchery
gaat worden ;)
Groetjes Cobi

Tineke zei

dag levensgenieter,
ik was een tijdje niet op je blog omdat ik nog steeds zeer beperkte internetmogelijkheden heb. enfin,ik was op zoek naar je logje over indigo en kwam ineens mijn naam tegen - ik wist niet eens dat iemand in Duits patchworkland mijn naam KENT! nu voel ik me dus zeer gevleid :)

dank voor de mooie foto's die je met je bloglezers deelt. ik geniet ook erg van le couleur rouge.
ik wens je een fijn uiteinde en een geweldig jaar 2011.