dinsdag 7 december 2010

christmasstitcheries aan elkaar gestikt

De top is af. Zoals jullie zien heb ik er mijn eigen fantasie een beetje op los gelaten. Hoewel ik Bregje (de hond van superGoof) echt geweldig vind en grote bewondering heb voor de handvaarigheid van haar baasje, maar ik niet zo'n echt hondenmens ben, heb ik haar vervangen door een kerstman die vriendin D. uit een Frans patchworkblaadje heeft opgeduikeld (heremetijd, wat een lange zin). Ook de stitchery van Barbara, die ik erg hoog in het vaandel heb omdat ze dit reuze leuke project heeft gestart, heb ik met het schaamrood op de kaken verruild voor een engel die iets meer bij mijn stijl past. Maar ik denk dat de dames het mij niet kwalijk zullen nemen want het gaat per slot van rekening om het plezier wat we er met z'n allen aan beleven. En ik heb de kerstboodschap er natuurlijk in de Franse taal op gestitched.
Donderdagmiddag ga ik naar de 'kieltkloep' waar de dames hem dan ook kunnen bewonderen. Op de club ligt de voorraad 'moltonne pour patch' om het geheel van een zacht vullinkje te voorzien.
Dat stitchen is wel verslavend hoor. Ik ga er binnenkort weer leuke dingen mee verzinnen (al was het maar om mijn sigarenkistjes vol vrolijke kleurtjes DMC-garen te kunnen gebruiken).

12 opmerkingen:

Anoniem zei

en ohhhh..... wat is ie leuk geworden. ben jaloers dat je al zover bent. ik moet de laatste stich nog afmaken en dan de randen ertussen en eromheen, dus.....wordt het ncis of stitchen vanavond? morgen naar de tandarts (1 1/2 uur rijden) dan wordt er ook niets aan gedaan. hopenlijk kan ik donderdag op de kieltkloep nog wat doen want vrijdag voor het weekend weer naar Duitsland met die deutsche damen...hoebedoeludrukdrukdruk

Kristel zei

Veels te ingewikkeld voor mij ;-) Ik blijf gewoon lekker ploeteren met mijn nieuwe website....pfff ook een heel 'gestich';-) Hoop snel wat te kunnen laten zien.

Maar je werkt ziet er leuk uit. Wat wordt het? Of is dit een 'domme' vraag ;-)

gerda zei

het is erg leuk geworden!!! en het plezier is het belangrijkst..;0)leuk hoor dat er zoveel mee hebbengedaan...
fijne avond

La Maison en Wonderboom zei

Ha ha ha, wat wordt het vraagt Kristel.
Je hebt hard gewerkt hoor en het ziet er heel mooi uit. Lijkt me wel gezellig die ,,kieltkloep,,.

Groetjes
Hermine

marian zei

Dorothé, wat is dit mooi zeg! Zoiets wil ik ook maken!!! Geen idee hoe ik aan motiefjes geraak, zal ze zelf moeten ontwerpen, kan ook leuk zijn... zag er onlangs van allemaal verschillende kerstsokjes en vond die zo mooi maar nergens kon je die kopen of vinden of... zo vervelend vind ik dat dan. Leuk hoe je het over de kieltkloep hebt want zo spreken die franse mevrouwen dat dan wellicht uit, hahaha, moest echt ff lachen. Ach ja, heb jij ook wel eens zeker?
Groetjes,
Marian

lheurebleue zei

waw! indrukwekkend! en de rode stof is zo goed gekozen - hij past zo mooi bij de stichery's en brengt je helemaal in kerstsfeer.

THEA zei

Hoi Dorothè,

Net op tijd zou ik zeggen!
Natuurlijk moet je die lapjes gewoon omwisselen, het moet toch iets van jezelf worden? Als je hem uiteindelijk niet leuk vind, doe je er helemaal niks mee. En dat is zonde!!

Fijne dag, groetjes Thea

Antje uit Urk zei

Wat is dit een verdraaid gezellig patchwork/stitchery geworden, ga je de randen ook nog doorquilten?? ik ben benieuwd naar het eind resultaat!, veel groetjes

supergoof zei

Hij ziet er geweldig uit!
:o)

Willy zei

Hij is prachtig geworden. Wat eigen inbreng moet toch kunnen. Leuk met de ruitjes stof ertussen.
Groetjes

berthi zei

De top is prachtig geworden. Hier kom je echt mee in de kerststemming.

Prulletje zei

ziet er super mooi uit ! Wat gezellig !