donderdag 2 december 2010

De Duitse Bocht

Als je 500 meter van ons huis richting dorp loopt, kom je een bocht in de weg tegen. In deze bocht staat een schattig huisje. In dat huisje wonen twee Duitse dames. B. is 65 jaar en voormalig operazangeres en C. is 92 jaar en voormalig pianiste. Jullie begrijpen dat ons klassieke repertoir er hier in Frankrijk goed op vooruit is gegaan. C. speelt ondanks haar, door reuma vergroeide handen nog heel goed. Afgelopen zondag hebben we Advent ingeluid met door haar en nog een Franse dorpsgenote ten gehoren gebrachte pianomuziek. B. heeft door de jaren heen geen vertrouwen meer in haar stem en zingt daarom jammergenoeg niet meer. Dat mist ze toch wel een beetje en nu gaat ze, om het gemis een beetje op te vullen, mij zangles geven. Vroeger heb ik een beetje zangles gehad en de Jazz gezongen. Dat klonk best aardig (ik rookte een pakje Caballero zonder filter/dag). Mijn stem is na 19 februari 1991 wel veranderd omdat ik toen gestopt ben met roken. We zullen zien wat er van terecht komt. Ik heb er wel zin in. Morgenmiddag les 1 met dit lied van Hildegard Knef.


7 opmerkingen:

Kristel zei

Wow....al die verborgen talenten ;-)
Ik wou dat ik van die buren had. Hier moet ik het doen met een vrouw met (van horen zeggen) 15 katten. Ze praat met nieumand en is volgens mij een beetje 'los' van deze wereld ;-)

Nou succes en geniet van je 'nieuwe' stem.

Blue Cottage zei

Nou ik ben hééél benieuwd.
Frankrijk got talent of das supertalent.
En zo'n stem als Hildegard Knef is toch wel sexy hoor. Suc6 morgen
Groetjes Cobi

Prulletje zei

Nou wat een avontuur: zangles, wat een uitdaging wel heerlijk als je je ei er in kwijt kunt, van zingen wordt je blij ! Leuk ik ben heel benieuwd hoe het je bevalt !

Anoniem zei

en ik ben benieuwd naar de resultaten morgen. ik kan er dan van gaan genieten want......wij komen ook naar de apero na jouw zangles! (ik weet best wel dat dit onzin is na 1 zangles). Tot morgen.

Willy zei

Ik zing al even met je mee. Volgend jaar zing jij met de viering van eerste advent?
Veel plezier met je zanglessen.

lheurebleue zei

wat klinkt dat heerlijk en spannend - ik hoop dat jou stem ook heerlijke en spannend zal klinken!

Balsemien zei

Ha Dorothé, dank voor je reacties! Wat leuk zangles... En wat leuk die twee muzikale dames om de hoek. Heel veel plezier met het zingen!