vrijdag 21 januari 2011

gordijnen

Was het in het begin van de week nog buitenzitweer, nu is het gruwelijk koud. Echt binnenzitweer en dus tijd genoeg om de gordijnen eindelijk af te maken. Wat denken jullie, kan een mens verliefd worden op gordijnen? Ik denk het wel hoor, ik ben het. Het is wel een beetje een haat-liefdeverhouding want ze hebben me heel wat achteruit horen praten. Eerst meters lange piping maken van een mooie steenrode kleur. De piping vervolgens kamerhoog tussen het gordijn en de donkerblauwe baan aan de zijkant. Vervolgens een steenrode bies op een blauwe baan stikken en die vervolgens weer onderaan het gordijn naaien. En dan heb ik het natuurlijk niet gehad over het meten en uittellen van de  plooien. Maar ze zijn, op de zoom na af. Volgende week als ze een weekje hebben kunnen acclimatiseren voor de ramen en lekker uitgehangen zijn, stik ik de zoom erin. En als dan ook nog de nieuwe bank arriveert, kunnen we eindelijk zeggen dat de woonkamer naar onze zin is.

10 opmerkingen:

La Maison en Wonderboom zei

Wat zijn ze mooooiiiiii. Ik zie dat je ook een gezellige eethoek hebt dus de gordijnen passen ook daar goed bij. Het was dus heel veel werk, maar knap gedaan hoor.

Lieve groet
Hermine

~THEA~ zei

Idd een heel werk!

Daar mag je dan ook gerust verliefd op worden!!

Heerlijk als ze dan af zijn!

Fijn weekend, groetjes Thea♥

marian zei

Wow, zo'n enorme dingen zelf gemaakt. Ik kan helemaal niet met een naaimachine overweg, laat staan gordijnen maken. Hier hangen geen gordijnen en dat zal denk ik zo blijven. Benieuwd hoe de nieuwe bank eruit zal zien. Ik moet dringend ook eens op zoek naar een nieuwe bank, die die we nu hebben is dringend aan vervanging toe!
Groetjes, fijn weekend,
Marian

Antje uit Urk zei

OOOh, wat fijn dat je gordijnen zover zijn, heel mooi!
groetjes,

Anoniem zei

weer terug op honk en dan zien hoe ijverig jij geweest bent! wat zijn ze mooi geworden, schitterend. zijn geen gordijnen....'t zijn creaties! wanneer jullie terug zijn uit Lyon kom ik snel kijken. tot dan..

Balsemien zei

Zo, da's een knap stukje werk Dorothé!

Appelvrouw zei

Respect!

Anoniem zei

Las ik niet ooit op deze site dat je niet zo goed in "handwerken" was als je zus en je moeder?
Ze zijn werkelijk prachtig!!!! gr Mia

Anoniem zei

Hejhej lieve tante,

Verliefd op gordijnen? Ik snap dat wel ;-) Ze zijn supermooi!

Net ook 'even' bijgelezen over de vakantie. Wat een coole foto's zeg. Een reis om nooit te vergeten.

Liefs, Judith

Anoniem zei

Wat een leuke website! En dat zo maar bekijken bij een kopje thee en een boterham. Ga ze van de week nog eens beter bekijken. Je hebt in ieder geval twee hobby's die ik ook heb: fotograferen en alles wat handen maken kunnen.......... Groetjes vanuit een koud Valkenburg
Monique