dinsdag 15 februari 2011

een stapeltje heimwee

Nee, niet echt heimwee. Maar toch kunnen we het niet laten om van onze tripjes naar Nederland stapels spulletjes mee terug te nemen. Boeken, gezellige tijdschriftjes, geurige sigaren, het hele arssortiment van de Etos en broodbeleg (Per slot van rekening blijven we altijd Nederlanders en blijven we altijd pindakaas op ons stokbroodje smeren.) zijn voor ons favoriete zaken. Het is altijd leuk om een paar dagen naar het vaderland terug te keren want natuurlijk missen we de kinderen, ons kleinkind en onze familie. En we worden steevast feestelijk onthaald op de heerlijkste maaltijden van Italiaanse ravioli in Zevenhuizen, Japanse sushi in Amersfoort, Indonesische rijsttafel in Utrecht, Mexicaanse bonenschotel bij onze kleinzoon, broodjes met Hollandse garnalen in Nieuwegein tot feestelijke verjaardagstaarten van de beste Nijmeegse banketbakker. (Hoe zou het toch komen dat ik zo slecht op gewicht blijf?) In die paar dagen Nederland hebben we iedere keer weer te weinig tijd om iedereen en alles te bezoeken. Dit keer niet naar Maggy, nog steeds niet naar Astrid, ook zwager Henk is er weer bij ingschoten en last but not least Vijfhuizen. O, wat was ik daar toch graag heengegaan om vele bewoners van Blogland te ontmoeten. Maar na ieder (te kort) bezoek aan Nederland zullen we met een wagen vol geladen naar huis rijden. Want ons thuis is echt hier. Langzaam aan vervang ik de abonnementen op Nederlandse tijdschrijften voor Franse, heb ik ervaren dat je aan de Nederlandse kapper net zo moeizaam je wensen duidelijk kunt maken als aan de Coiffeuse, heiligen we de uitgebreide lunch op zondag, is handen schudden een tweede natuur geworden en word ik iedere ochtend wakker met de wetenschap dat het leven hier ons goed gezind is.

7 opmerkingen:

La Maison en Wonderboom zei

Het is goed dat je een fijn leven hebt in Frankrijk, dat je het naar je zin hebt, dat het je thuis is.
En de lekkere dingen kun je gemakkelijk op voorraad hebben.
Hebben jullie een bieb in het dorp? Wij wel, met een Nederlandse boeken afdeling. Mag je drie keer raden hoe ze aan die boeken komen ;))
Lieve groet
Hermine

Kristel zei

Ja ik ken dat gevoel ook! Nederlands is leuk voor de korte bezoekjes. Altijd gezellig maar na die paar dagen verlang ik ook weer naar 'thuis'. Ben ok net terug voor een bliksem bezoek aan mijn ouders (zijn aan het kwakkelen ;-() en de tas was weer vol met lekkere dingen. Hagelslag, Calve pindakaas, drop en krentenbollen voor Fab (als Française kan ze hier erg van genieten). Geniet maar weer lekker van je Franse huis. O ja wij hebben flink in de tuin gewerkt, laurier kort gewiekt (geen idee of dit al kon?!) maar het moest gebeuren. Mocht je nog bloemen zaadjes overhebben je weet ze zijn altijd welkom. Vooral van vaste planten ;-))))) Nou Doei

~THEA~ zei

Dat lijkt me een heel prettige manier om wakker te worden!! Heerlijk toch!!

Geniet er maar van.

Groetjes Thea

Anoniem zei

ja, het is iedere keer weer heerlijk thuiskomen. deze keer ben ik zonder auto dus kan ik niet veel ïnslaan want ik ga met de trein terug. Iedere keer moet ik mezelf ook tot de orde roepen: nee, niet kopen. ga wel een grotere koffer kopen zodat ik maar met een ding hoef te sjouwen. tot dinsdag in ons heerlijke franse dorp Issy-l'Eveque.

bikim zei

lovely photos!
♥ blog!
Rosa

lheurebleue zei

in je hoofd kan je resoluut kiezen voor het land waarin je woont maar in je hart blijf je natuurlijk in twee landen wonen. Je komt thuis als je Nederland binnen rijdt, en je komt thuis als je Frankrijk binnenrijdt ...

Antje uit Urk zei

Fijn dat je er zo gelukkig bent Dorothé, genietse met volle teugen!! Een fijne en goede zondag voor morgen, groetjes uit Urk,