woensdag 2 maart 2011

Lente!

Vanmiddag tijdens onze wandeling zagen we in de wei de eerste madeliefjes al weer bloeien en worden er, bij onze vrienden op de berg, na het debacle van moederschaap Josephien, gelukkig steeds maar weer (zonder dat we er bij zijn) lammetjes geboren. Boven ons hoofd vliegen de kraanvogels naar het noorden.  Je wordt er gewoonweg super vrolijk van!
Ik las op het internet een lief klein gedichtje (helaas anoniem) ik zal het jullie niet onthouden.

Lente

Zie jij dat ook ?
En weet je wat ik rook?
Bloeiende bloesem en bloemen.
En ik hoor bijen zoemen.
Weet je hoe dat komt?
De lente zit in de grond!


Binnen gaat de start van de lente ook niet in stilte voorbij. De lapjes die ik kocht op de beurs in Dijon en de pastelkleurige strengetjes borduurgaren vinden elkaar als vanzelf  om een mooi voorjaarskleedje te vormen (duurt nog even hoor het zijn kleine steekjes). De blauwe druifjes die ik vandaag kocht bij de supermarkt maken de kamer zonnig en vanavond hebben we lekker gesmikkeld van een bordje pasta met garnalen en een frisse rosé uit de Provence. Deze dag maakte het weer tot een mooi begin van het nieuwe seizoen en alweer ons vijfde jaar hier.
 
P.S. op het blog van Annemarie staat aan de zijkant een prachtig stuk muziek over de trek van de kraanvogels.
 

10 opmerkingen:

marian zei

Ik word zelf ook al helemaal vrolijk van dit berichtje en het gedichtje. Al zijn hier geen kraanvogels, lammetjes of madeliefjes, de blije toon van je post en wie weet ook de opgewekte achtergrond maken dat allemaal goed.
Groetjes,
Marian

~THEA~ zei

Een heerlijk vrolijk lentelogje!!

Zalig!

Wij hadden vandaag ook een heerlijk zonnetje, jammer van de wind. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

Wij lopen wel iets achter op jullie, maar toch...hij komt eraan!!!!

Groetjes Thea♥

Tineke zei

He, wat een fijn stukje om te lezen, dank!

Balsemien zei

Wat een heerlijk voorjaarslogje Dorothé! Het was zo mooi gisteren hier, maar nog akelig koud... Veel plezier met het kleedje dat je maakt, de lapjes zien er veelbelovend uit!
Fijne dag!

Annemarie zei

Heerlijk hè. Het heeft vannacht gevroren, maar het in het zonnetje was het net heerlijk wandelen. En je krijgt als 'vanzelf' weer trek in zomergerechtjes. Jan nam het woord BBQ al weer in de mond. Nog eventjes.....

Anoniem zei

wat een fijn berichtje. na onze rit door de op de heenweg , mistige dreven van de brionnais, en schitterende zonnetje op de terugweg waaar we al blij van werden, was dit weer een oppeppertje op het juiste moment. dankje.

Peti zei

Ha Dorothe', dank je wel voor je lieve berichtje op mijn blog. Volgens mij ben ik hier wel eens eerder langsgeweest, als linkje van Mienke misschien. Ik zou maar gauw lapjes gaan klaarleggen voor jouw farmers wife ( ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig welke kleuren jij gaat kiezen) want hij is leuk om te maken en zeker niet moeilijk. Hier is het ook lekker met de zon, maar dan achter glas, want de wind is nog zooo koud. Groetjes Peti

Henk zei

Prachtig gedicht en een schitterend lied; ik krijg zin in het voorjaar. Zoals gepaald door de natuur liggen wat wij achter jullie schema, maar ik weet zeker dat ook hier de madeliefjes komen.

Fijne dag!

Antje uit Urk zei

De lapjes en de rosé zien er allebei lekker uit Dorothé! Genietse en ik geniet met je mee!
groetjes,

Blue Cottage zei

Ohhhhh ikben al te laat....
om aan te schuiven, ik hou nl ook wel van zo'n glaasje en pasta met garnalen !
Prachtige foto met die (lente)kleuren groen.
Geniet van het prachtige weer.
Groetjes Cobi

PS. idd een prachtig muziekstuk van de kraanvogels.
hoe gaat het eigenlijk met je zangles???