vrijdag 18 maart 2011

love of my life

Gisteren werd de love of my life 65. Eerst dachten we gewoon de dag voorbij te laten gaan, zoals alle andere dagen in het ontspannen Franse leven. Maar op het laatst begon het toch te kriebelen. Dus zijn we lekker met z'n tweetjes ergens uitgebreid gaan lunchen en daarna hebben we er voor vrienden en buurtgenoten nog een gezellig vloeibaar feestje van gemaakt. Vanmorgen de boel opgeruimd, veel koffie gedronken en naar de bakker geweest. We kijken terug op een leuke dag. Er waren zelfs vrienden, die met gevaar voor eigen leven hun cadeau overhandigden. Want je weet maar nooit of het in goede aarde valt. Ik kan jullie meedelen dat het cadeau onder grote hilariteit is aanvaard: echte pantoffels. Ik kan er geen mooiere afbeelding bij verzinnen dan deze van dit genietend echtpaar. Zien jullie ons al zitten? Lekker samen op het stoepje voor het huis. Je ziet, ik knutsel en handwerk er vrolijk op los en mijn lief geniet op z'n tijd van een Hollands sigaartje. 

Zo, nu nog even kippenhok schoonmaken en wat kruiden voorzaaien. Ik heb over een nieuwe voorzaaimethode gelezen. Als het een goede methode blijkt te zijn dan zal ik er een blogje over schrijven. O, ja er sommigen waren nieuwsgierig naar mijn zangescapades, nou, ik kan melden dat mijn stem niet meer is wat hij vroeger was en dat Duitse chansons toch niet zo mijn ding zijn. Dus we houden het bij luisteren naar muziek. Dat is nu ook veel praktischer want het tuinseizoen is ook weer van start gegaan. Dus geen tijd om ingewikkelde stemoefeningen te doen (oké, slap excuus). Fijn weekend allemaal.

17 opmerkingen:

Sezoentje zei

Van harte gefeliciteerd met je jarige lief!
Mooi om dit te kunnen vieren,zelf wordt ik deze week veertig en ik denk dat ik het ook maar ga vieren! Niets zo heerlijk om het leven te genieten én te vieren ;)
Fijn weekend van Sonja

lheurebleue zei

gefeliciteerd!!!
en je moet ALTIJD ALLES vieren wat er te vieren is.
wat een lief oud koppeltje - zo echt vergroeid.
toch denk ik dat jullie er een beetje anders uitzien (op de pantoffels na ;) )
succes met (zingend?) voorzaaien!

oma leentje zei

Van harte met je lief.
Schattig jullie zo op het bankje. Op mijn blog staat ook in de zijbalk een schattig oud stelletje...... Zag op je vorige logje terras van steentjes bevalt dat ? mijn oude brombeer lijkt het maar niks. Ik zeur al jaren......

Anoniem zei

was toch wel een heel goed idee om de AOWleeftijd te vieren hoor, het was weer heel gezellig en lekkerrrrrr. vooral de verhalen op het laatst (voor mij) over allerlei wijnen waren heel leerzaam hahaha. zouden er ook zulke discussies gevoerd worden over vruchtensapjes? in ieder geval bedankt voor een heel gezellige apero!!

Herman zei

Welkom in de wereld die Retraité heet!

Peti zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je lief! en dat jullie nog maar heeeeeeeel lang op dat bankje van elkaar mogen genieten! Het borduurboek van mij, waar je op reageerde, komt uit Frankrijk, en was in Nederland toen niet te krijgen.

Berna zei

Ik heb eens even de tijd genomen een paar logjes van je te lezen en het was genieten.
Nog van harte gefeliciteerd met manlief. Laat hem maar lekker genieten van die warme pantoffeltjes. Zal wel goed passen bij die rode bril, haha.
Dit jaar zijn we in onze vakantie een paar dagen in de Bourgogne (Igé). Heb je nog wat leuke (brocante)tips voor ons?
Goed weekend en geniet zondag van de lente. Nu regent het hier :(.
Groetjes
Berna

Antje uit Urk zei

Van harte gefeliciteerd met je DH!
Als ik nu jou buurvrouw was, wat zou ik je dan graag helpen met tuinieren!!!!!
groetjes,

Balsemien zei

Hoi Dorothé, Nog van harte gefeliciteerd met de vrejaardag van Pieter. heerlijke verjaardag gehad zo te horen. Weet je wel dat de plantjes beter groeien als je tegen ze praat/zingt?
Of ben je bang dat ze hun kopjes dan helemaal niet meer boven de grond gaan steken ;-))
Hoe dan ook, een fijn weekeinde!

~THEA~ zei

Hallo Dorothé,

Van harte gefeliciteerd nog met de verjaardag van je lief!

Tuurlijk moet je dat vieren,voor je het weet kan het niet meer!
Genieten van het leven, dat is mijn motto!

Ik zie jullie al samen zitten, op dat bankje!! Leuk!

Groetjes vanuit een kletsnat Limburg!

lupineke zei

Wat een heerlijk logje, vooral die afbeelding is schattig! Ik zie het al helemaal voor me, ha ha! Van harte hoor, met je lief!! Fijn dat het een gedenkwaardige verjaardag is geweest! Heerlijk he, dat het tuinseizoen weer begint. Ik heb mijn oude kloffie al aan, en ga zo dadelijk naar mijn eigen moestuin, die ligt ca 10 minuten van huis. Het laatste zaad mee, en dan eens kijken of ik nog meer kan (voor-)zaaien! Fijne dag!

hilde zei

wat mij hier opvalt is dat je zegt
love of my life, prachtig is dat toch,
en je moet dit zeker vieren , alle reden om te feesten zijn goed om te FEESTEN toch ?

fleur zei

Nog gefeliciteerd hoor!
Wat fijn dat het tuinseizoen weer begonnen is...Je ziet hier ook weer alles uitlopen, de kieviten en grutto's zijn erweer EN ik kijk/hoor uit naar de KOEKOEK-hebben jullie die ook?
groetjes fleur

Henk zei

Nog gefeliciteerd en geniet er lekker saampjes van op het stoepje voor het huis.(prachtig plaatje)

En die nieuwe voorzaai-methode lezen we graag t.z.t.

La Maison en Wonderboom zei

65 wat een prachtige leeftijd om dat heel feestelijk te vieren. Nog gefeliciteerd hoor en wat is er mooier dan je aow in de Bourgogne te ontvangen.

Lieve groet
Hermine

Blue Cottage zei

Vanuit zonnig Duitsland; Van Harte Gefeliciteerd met The l♥ve of your life.
Goedzo dat jullie het vloeibaar hebben gevierd,
je wordt tenslotte maar een keer 65 in Frankrijk Toch???
Wahhhh..gezellig.. jullie op een bankje voor jullie huis, woon je toevallig ook nog op nr.65 zoals op het plaatje ;)
Groetjessssss Cobi

Willy zei

Vanuit een heerlijk zonnig Nederland nog van harte gefeliciteerd. Toch een goede beslissing om het te vieren. Leuke prent, al zien die oudjes er toch wel veel ouder uit dan 65.
Fijne week, groetjes