zondag 24 april 2011

fijne paasdagen



Foei, wat hebben we hard gewerkt om die twee kamers af te krijgen. Maar het is gelukt. Ze zijn om door een ringetje te halen en precies zoals ik me voor ogen had. De slaapkamer heel sober en rustig en de knutselkamer met veel meer kleur. Bijna drie weken hebben we eraan geklust, buiten was het prachtig weer, bijna te warm. Aan de ene kant wel fijn want de verwarming moest afgekoppeld worden en als het dan koud is, wordt het zwoegen altijd zo verdrietig. Volgende week moet er dus nog het een en ander in de tuin gebeuren want dat is er even bij ingeschoten. De perenbloesem en de bollen zijn al uitgebloeid, ook de vergeten bollen die ik in december nog ijlling in een pot had gezet. Maar de kweepeer, de blauwe regen en de boompioen bloeien en geuren tegen elkaar op. De druiven beginnen al aardig vrucht te zetten en de bessen en frambozen beloven ook een goede oogst te geven. De eerste dahlia is boven de grond en de aardappelplantjes staan als soldaatjes in het gelid. Het gras staat een kip hoog, dus er gaat ook nog gemaaid worden.


het kastje in de slaapkamer voor en na een schoonheidsbehandeling


Het paasquiltje (eigenlijk een lentelapje) hadden jullie nog van me tegoed. Ik ben er wel content mee en ik denk dat ik van de andere seizoenen een zelfde lapje in elkaar pruts. De variahex schiet absoluut niet op, dat wordt echt een tienjarenplan. Ik heb pas drie hexagonnen af. Maar ik vind het wel hartstikke leuk om te doen, lekker kleine werkjes die straks toch een mooie grote deken geven. Over dekens gesproken .... de Ohiostardeken is ook nog steeds niet doorgequilt, wat een werk zeg, zo groot, iedere keer moet je de hele handel weer andersom leggen om er goed voor te zitten. Maar ook dat zal ik tot een goed eind gaan brengen. We hebben de hele zomer voor ons liggen en die zomer gaan we lekker lui op het erf doorbrengen. Morgen komt onze kleine prins weer logeren, met z'n ouders natuurlijk, we verheugen ons er erg op. Zaterdag a.s. zal de grote invasie beginnen van de hele berenfamilie. Ik heb ze overal in de buurt onder kunnen brengen. Gaat helemaal goed komen. Dus de aankomende week zal in het teken staan van knuffelen met de kleine baas, tuinieren en het voorbereiden van de lunch op zondag voor 30 gezellige smikkelbekken.

Met dit lekkere warme weer komen de hagedissen weer volop tevoorschijn.

7 opmerkingen:

lheurebleue zei

wat zal het daar heerlijk worden: de hele 'berenfamilie' in jullie heerlijke huis en geurende tuin. geniet ervan - vooral van de kleine prins (want voor je het weet is het een best al wel grote prins).

Anoniem zei

wat heerlijk dat jullie kamers nu geisoleerd zijn. het is voor mij altijd weer een wonder hoe snel dingen gedaan kunnen worden (door anderen)! je voorjaarsquiltje ziet er in werkelijkheid nog mooier uit, goed idee om de andere seizoenen te verwezenlijken.

Lupineke zei

Wat een prachtige slaapkamer, ik ben jaloers...!! Zo ingetogen en sfeervol, jullie hebben echt eer van je werk! En: nu weer lekker 'buiten spelen'! Geniet ervan! Groetjes van Stefanie

Blue Cottage zei

Sorry, ik heb je geen vrolijk pasen kunnen wensen, maar ik ben snel naar mijn DH gevlucht.
Prachtig paasquiltje heb je daar.
Ik moet zeggen dat ik aardig wat hexagonen hebt gemaakt.
Hupakee de doos met lappie op het terras leker in de zon, blik op oneindig en naaien maar...
Kreeg nog commentaar dat m'n zich niet kon voorstellen dat je daar rustig van kan worden....NOU ik wel.

Prachtige slaapkamer is het geworden met dat wit.
En is je kleine prinsje nog aanwezig???
Geniet ze.
Groetjes Cobi

Jeanet zei

Alvast een hele fijne zondag met familie en vrienden en proficiat met jullie 25 jarig huwelijk!! Geniet van elkaar...
groetjes,
Jeanet

Anoniem zei

LIEVE DOROTHE EN PIETER, EEN HELE FIJNE DAG TOEGEWENST EN IK GA EEN BEETJE MEEGENIETEN VAN DE VOLGENDE 25!!!! HEEL VEEL LIEFS, DINEKE

Balsemien zei

Wat een prachtige kamers hebben jullie gerealiseerd Dorothé, het kastje ziet er ook prachtig uit na de opknapbeurt! En gezellig zo'n invasie van geliefden... Ben je lekker aan het genieten van jullie kleine man en zijn ouders?
Ik wens jullie een fijne zondag!