dinsdag 24 mei 2011

Mei

Het is voor ons een feestmaand geweest.





In de maand mei leggen alle vogeltjes een ei
en voor je het weet is de maand weer voorbij!






Onze oudste dochter kwam met man en kind al op 2e paasdag aan. Lekker samen kokkerellen, lange gesprekken, wandelen en in de tuin aan de slag.




Op 1 mei ons eigen feestje en ik mag wel zeggen dat dat een supergeslaagd feestje was.

Alles werkte mee: de gasten, het weer, het eten, de wijn en het jeu des boulesspel. Daarna zijn er nog enkele feestgangers een paar dagen blijven hangen. Vorige week zijn we samen een week naar Nederland afgereisd om ons wederom onder te dompelen in feestgedruis zoals verjaardagen, weerzien van vriendinnen en de bruiloft van mijn nichtje waar ik de grote eer had getuige te mogen zijn. En ook hier werkte alles mee. Tot in de late uurtjes op de dansvloer gestaan en meters bier weggehapt. We voelden ons weer even jong totdat we er de volgende dag genadeloos op werden afgerekend  met een schorre keel en spierpijn. Zo, nu weer even en regime zoals ze dat hier zeggen want de zomerjurkjes moeten wel het hele seizoen meekunnen. Jullie begrijpen wel dat er van quilten niets gekomen is. Wat op zich jammer is omdat ik het heel erg leuk vind. Maar vanaf nu ga ik, tussen alle zomergasten die ongetwijfeld langs gaan komen, iedere dag ergens een steekje in zetten. Wel hebben m'n lief en ik een oude viskoffer die we op de rommelmarkt vonden, omgetoverd tot een quiltkoffer. Lollig toch?

13 opmerkingen:

Marie-Antoinette zei

Fijne redenen om niet te handwerken.

La Maison en Wonderboom zei

Wat een gezelligheid allemaal.
Leuke foto's ook en wat een goed idee om van een viskoffer een quiltkoffer te maken.

Geniet maar lekker door,

groetjes
Hermine

Janny de Roo zei

welkom terug !

Kristel zei

Goed te lezen dat je zo genoten hebt! De foto's stralen gewoon vreugde en gezelligheid uit.

Anoniem zei

Fijn dat je weer op je 'blog 'terug bent. Lees ze altijd met plezier. Ziet er allemaal heel gezellig uit. Hartelijke groet uit Valkenburg

Anoniem zei

oh wat ben ik blij dat jullie er weer zijn! en het feest van jullie 25e huwelijksdag was super gezellig. enne.....morgen gaan we weer kieltkloeppen, dus dan gaan we (voorlopig) weer back to normal.

Astrid zei

Wat geweldig ziet dat er uit! Zo feestelijk! En hebben jullie je eigen boulesbaan?

Blue Cottage zei

Dit is mijn tichste poging......

Gezellig je bent weer terug.
Jullie hebben dus lekker uitbundig gefeest.
Tja en dan nu wer terug in het
"normale leven" ;)
Wat een prachtig idee die Vis/quiltkoffer.

Groetjes Cobi

Antje uit Urk zei

Nog van harte gefeliciteerd, en die viskoffer......geweldig!!
groetjes,

lheurebleue zei

heerlijk toch als de leuke dingen van het leven je zo in beslag nemen ...
geniet nu van het 'gewone leven'

Balsemien zei

He Dorothé,
gezellig je familie zo lekker om je heen! En fijn dat alle feestelijkheden zo geslaagd waren... Je viskoffer is prachtig geworden, ik kijk met enige jalouzie naar het mooie stofje, prachtig!!
Fijne pinksterdagen!

Willy zei

Hoi Dorothé De foto's laten een heerlijke sfeer zien. Je quiltkoffertje is enig. Het quilten komt wel weer.
Fijne zondagen, groetjes

Tineke zei

Ik liep onwijs achter met het lezen van blogs en heb even moeten bijliezen. Ten eerste natuurliijk van harte met jullie 25e ... leuk feestje zo, dat had je waarschijnlijk 25. jaar geleden niet kunnen bedenken :)
Die quiltkoffer vind ik echt geniaal!
Hoeveel blokjes heb je inmiddels van de variahex? Doorgaan hoor, want die quilt is zo mooi en je zet hem ongemerkt in elkaar. Ik ben dit weekend weer lekker opgeschoten en heb inmiddels 15 repen van 3 blokjes en nog wat los grut.