dinsdag 14 juni 2011

blogpauze??

Nee, een blogpauze had ik niet. Ik zat gewoon in een blogdip. Maar vandaag zag ik bij haar zo'n leuk speldenkussen dat ik er vanzelf zin in kreeg om het jullie ook te laten zien. Ik ga er zeker genoeg stofranden voor verzamelen om er een te maken. (heet dat niet een beetje merkengeil?)
De laatste tijd ben ik met van alles en nog wat bezig. Nog steeds foto's van vakanties en mooie dagen aan het selecteren. Dat levert leuke deelverzamelingen op zoals vlinders, kinderen, stoffen, ambachten. Ik ga er vast nog wel iets mee doen in de toekomst. Het fotograferen is er het laatste jaar wel bij ingeschoten met al dat gequilt. Maar binnenkort gaan we een paar dagen vrienden opzoeken in de Franse Alpen. Dan ga ik weer helemaal los met de lens.


Het variahexen schiet nog steeds niet hard op maar de hexagonnen die ik af heb stemmen me tevreden. Een tijdje geleden heb ik een groot stuk tempex, waarmee ze plafonds isoleren, bespannen met een neutraal gordijncouponnetje en zo een handig prikbord gemaakt. Nu heb ik mijn variahexen op mijn prikbord geprikt om een beetje een beeld te krijgen. Ik gebruik de lapjes uit de doos 'Amsterdam' van Den Haan en Wagenmakers. Op het internet kan ik bij deze waanzinnig mooie winkel geen eenvoudige gebrokenwitte stof vinden om de verbindingsdriehoekjes te maken. Weet iemand of ze die wel hebben? Opdat ik mijn nichtje (de bofkont woont bij deze winkel om de hoek) erop uit kan sturen om het voor me te kopen en op te sturen.
Nu even snel de tuin in om op de valreep boerenkool te zaaien. Ik ben aan de late kant, beter laat dan nooit denk ik dan maar. De frambozen, cassis- en kruisbessen leveren dit jaar kilo's op dus binnenkort weer even de koperen pan op het vuur om de zomer in potten te vangen.


Zoals een alcoholist beestjes gaat zien begin ik als quiltverslaafde overal hexagonnen om me heen ontwaren. Ik ontdekte ze onder meer in kerkvloeren en vlindereitjes.

7 opmerkingen:

lheurebleue zei

boerenkool in frankrijk! kennen ze dat daar?
mooie 'tumbling blocks' - ik hou erg van dat patroon!

Tineke zei

Prachtig zijn je VariaHexjes - het zijn er best al veel, toch?

Antje uit Urk zei

Prachtige variahexjes!! Je gebruikt bijna dezelfde stofjes als ik voor mijn hexjes gebruik!
En wat heerlijk boerenkool, ik krijg er direct zin in!
groetjes,

Janny de Roo zei

Welkom terug....!
Soms heb je die "stilte" even nodig...en alleen JIJ bepaalt wanneer je terugkomt....!
Dank je voor je reactie op mijn blog. Ja gezegend ben je met zo'n tuinclub....haha, Leuk is het wel hoor ! Al meer dan 10 jaar ben ik er bij, sterker nog, ik heb hem mede mee opgericht...!
groetjes, Janny

Anoniem zei

lieve dorothee, blij dat je uit je dipje bent ik kijk toch iedere dag even of er al weer wat
nieuws is. wat worden je varia-hexjes mooi. volgende week ben ik weer terug op honk en dan hoop ik dat we weer gezellig kunnen beppen en patchen.

Marian zei

Wat leuk, dat je ontdekt hebt dat die eitjes ook hexagonnetjes zijn...

~THEA~ zei

Ja, dat kan gebeuren. Dat je er gewoon geen zin in hebt! Mag ook, bloggen is geen must!!

Ik vind het speldenkussen op die manier wel leuk! Ga ook een zelfkantjes sparen!!

Leuk, je prikbord met hexjes! Heb je een goed overzicht,en je kunt er al van genieten voor het geheel af is.

Fijn weekend,groetjes Thea♥