dinsdag 21 juni 2011

de kleuren van de zomer

Zomaar de kleuren van de zomer vangen in wat foto's. Ik voel me een bevoorrecht mens omdat ik daar zomaar te allen tijde mee bezig kan zijn. Ik heb de spullen de tijd en de mooiste uitzichten rondom ons huis. En toch mopper ik soms over het gras dat aan de andere kant van de heuvel groener is. Maar niet op dagen als vandaag hoor. Dagen dat het gevreesde puntjesvirus wegblijft en de hexagonnen perfect in elkaar passen. Dagen waarop ik fluitend mijn dag vastleg op de gevoelige plaat. Dagen die ik graag met jullie deel.

Zoals het uitzicht uit een van de keukenramen als de regen net is opgehouden en de zon al laag aan de hemel staat.


Of deze sappige schaal met bessen uit eigen tuin. Iedere dag plukken we wel een kilo en verwerken ze  tot jam, draaien ze met de blender tot heerlijke glazen sap of bakken we vlaaien die we razendsnel weer verorberen.


En dan deze sprinkhaan die 's morgens, als het nog een beetje aan de frisse kant is, stil op een zonnig plekje zijn benen opwarmt om de dag weer door te springen.


En het blijft natuurlijk een sport om zoveel mogelijk vlinders vast te leggen. Citroenvlinders zijn helaas héél vlinderig en laten zich moeilijk met open vleugels vastleggen. Maar zo met dichtgeklapte vleugels is hij ook mooi en lijkt het wel een pril groen blaadje.




13 opmerkingen:

Kristel zei

Heerlijke kleuren in je foto's Dorothé! Hier is het ook een genot om rond te kijken. Succes met het fotograferen. En je weet, je bent altijd welkom voor een vervolg. Maar wacht even, binnenkort stuur ik een kortingsactie rond ;-)
Groetjes en geniet ervan!

Ria zei

Wat heb je weer een gezelligheid om je heen. Volgens mij is het volop genieten daar.
Groetjes Ria

Blue Cottage zei

Meid wat is dat toch geweldig !!!
Prachtig uitzicht,
mooie insecten
heerlijk fruit

Ik kan alleen maar zuchten ;)
Volgende week zij we ook daaro
bedankt voor je foto's een geweldig voorproefje.

Groetjes Cobi

Anoniem zei

en ik heb mogen genieten van de heerlijk frambozem-bessenvlaai....en gezien hoe moeilijk het was om het vlindertje te "vangen." Maar de resultaten zijn weer grandioos.

Tilly zei

Mooie foto's, dit is inderdaad genieten. groetjes

Antje uit Urk zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt!! en dan die schaal met bessen, HEERLIJK zien ze eruit!! Ze kunnen zo in je rijtje met rode kleuren!
groetjes en het was hier weer geweldig!

Willy zei

Wat mooi heb je de verschillende kleuren van de zomer vast weten te leggen. Volop genieten!

lheurebleue zei

je bent een gezegend mens dat je zo mooi woont & leeft. en je verdient het omdat je er zo van weet te genieten ;)

Marie-Antoinette zei

Wat een prachtige foto´s.

Anoniem zei

Hallo Dorothe
Dan krijgt je computer een of andere mysterieuze worm en ben je al je bestanden kwijt! Enfin het heeft me even wat zoeken gekost om je weblog weer terug te vinden. Mooie foto's en kan me voorstellen dat je geniet.
Ben trouwens ook gestart met het maken van een weblog, duurt wel nog even voordat hij de lucht in kan. Groetjes uit Limburg van Monique

Janny de Roo zei

Fijn dat je toch zo geniet van alle dingen om je heen !
De Bourgogne is toch ook prachtig !
Bedankt voor je reactie Dorothé.....!
groetjes, Janny

La Maison en Wonderboom zei

Ja, zo af en toe moet je jezelf eens in de arm knijpen en zeggen; kijk eens wat ik allemaal zie en beleef en bezit en kan. Prachtige foto's Dorothé.
En natuurlijk gaan we er nog een hele mooie zomer van maken.
Dank je wel voor je lieve berichtje.
Jullie ook een mooie zomer en tot later.

Lieve groet
Hermine

Balsemien zei

Hoi Dorothé!
Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, vooral die bovenste net na de regen vind ik fantastisch...
Je hexagonnen worden schitterend. Ik wens je een fijne tijd in de fRanse Alpen!
groetjes, Mienke