vakantie in eigen land

Schattig huisje hè? Dat hing op de voordeur van ons onderkomen. Nederlandse vrienden van ons hadden een appartement gehuurd in Nevache. Prachtig gelegen in de Franse alpen tegen de Italiaanse grens. Daar zijn we een paar dagen naar toe gegaan om samen bergwandelingen te maken. Wat deze dagen zo extra bijzonder maakte, is dat vriend A. mijn privé tuingoeroe is en dat hij uitermate veel verstand heeft van de Alpenflora. Vriendin J. vergezelt hem altijd, bepakt met fotoapparatuur en lekkere boterhammetjes.
Het was een tijd geleden dat wij in de bergen waren geweest, we waren vergeten hoe wonderschoon het er is in de voorzomer. Alsof je door een botanische tuin loopt. Alles staat in bloei. Overal fluiten de marmotten en fladderen er vlinders. Dus ook ik liep met de camera in de aanslag, soms als een Prikkebeen achter de vlinders aan en soms achter vriendin J. om hetzelfde plantje (zei het niet zo kritisch als zij) te fotograferen. Vriendin J. neemt geen genoegen met een gezellig kiekje, de zon en schaduw moeten zodanig op de bloem vallen dat de kleuren meer dan levensecht zijn.
Zodoende moesten de mannenbroeders soms over de plantjes heen hangen om deze lichtval te bereiken. Ik daarentegen ben nog blij met een niet bewogen beeld. Kortom het was heel gezellig, overdag wandelen, 's avonds lekker eten en voor het naar bed gaan nog even een beetje prutsen aan een handwerkje. Vriendin J. mag van A. niet in de auto roken (en ze is nog een ouderwets verstokt rookster, oei). Op de lange reizen naar ons of, zoals nu, naar de Alpen breit ze sokken op van die korte Duitse breinaaldjes, om niet gek te worden van de ontwenningsverschijnselen. Ik heb er al een paar van haar gekregen en mijn lief loopt ook op door haar gebreide kousenvoetjes. Een betere leermeester voor het breien van mijn slofjes op vier pennen kon ik me dus niet wensen. Het gaat me lukken hoor, als ze af zijn zal ik ze jullie showen. Op mijn blog proBEERsels heb ik een paar extra foto's gezet die ik tijdens de wandelingen heb gemaakt. Ik hoop dat jullie ze ook mooi vinden.

Reacties

Tilly zei…
mooie foto's heb je gemaakt,wat een prachtige natuur.
Sezoentje zei…
Wat is het daar toch zo prachtig hè! Je ademt er heel andere lucht in als hier :)
Jullie zijn vast weer herladen na zo een vakantie,
liefs, Sonja
Antje uit Urk zei…
Dat moet heerlijk zijn geweest!! Ik heb net je probeersels bekeken, ik krijg m'n foto's zo niet, heel mooi zijn ze!
geniet nog even na!
groetjes,
Anoniem zei…
wat zijn ze weer prachtig, vind vooral de vlinders boeiend om naar te kijken. Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad.
~THEA~ zei…
Dat lijkt me idd heerlijk. Zo samen wandelen en genieten!

Ik ga eens even aan de andere kant kijken.

Groetjes Thea♥
lheurebleue zei…
het lijkt wel of ik ook de heerlijke geuren van jullie bergwandeing ruik ;)
Ik zie jullie helemaal voor me! Geweldig zoals je dat schrijft, zo vermakelijk. Ik ga eens eve naar je breiwerk kijken! Fijn weekend. Trouwens leuke foto van jou me t je 2 wijntje!
Willy zei…
Al hebben ze misschien niet helemaal het goede licht, je probeersels zijn prachtig. Wat hebben jullie veel planten en vlinders gezien.
Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar je andere probeersels op de pennen.
Groetjes