zondag 25 september 2011

de hele maand in één blogje

Zo zeg, was ik even lang weg. Allemaal leuke dingen gedaan. En na een heerlijke, met alles er op en eraan zondagmiddaglunch met z'n tweetjes op ons eigen terras dacht ik dat het er nu maar weer eens van moest komen. Ik ga terug in de tijd. Vanochtend gezellig even naar de rommelmarkt geweest 25 km verderop. Drie mooie oude linnnen droogdoeken gescoord voor maar 1 euro 50 per stuk. Ze zijn helemaal nieuw en aan een ervan zit zelfs nog een kaartje van de winkel L. Rouff, Paris. Heb het nagezocht en waarschijnlijk uit 1930. Ik ga ze gewoon wassen en gebruiken hoor want ze kleuren mooi bij onze keuken. Van vriendin Caroline kreeg ik enige tijd geleden een oud plankje waar ze vroeger de was mee schoon sloegen. Wat moet je ermee? Nou het kwam vandaag goed van pas om het overheerlijke geitenkaasje van onze vaste leverancier Frederique en een stukje Comté op te serveren.  Patchworken heb ik niet heel veel gedaan. Ik heb sleutelhangers gemaakt als bedankje voor al de lapjes die ik van de familie van Caroline heb gekregen en ik heb inmiddels 85 variahexen af voor de quilt uit Quilt en Zo. Vorige week zijn we ook nog een weekje op vakantie geweest. Samen met Caroline en Francois een klein bootje gehuurd en een stuk van de Charente bevaren. Prachtig weer gehad, veel gezien, van ijsvogeltjes tot verstilde dorpjes. En natuurlijk spierballen gekregen van het sluizen open- en dichtdraaien. En natuurlijk óók cognac geproefd en gekocht. Wel voor speciale gelegenheden hoor, heremetijd wat kan je daar je geld aan kwijt. Ook heb ik een paar fijne warme wollen pantoffels gekocht, Charentaises genoemd. Ze zijn sinds president Mitterand ze eens in het openbaar heeft gedragen helemaal des chaussures branchées en toute La France. Nou, inmiddels zijn de zwaluwen en de tweedehuizenhollanders ook weer vertrokken en zijn wij begonnen aan het nieuwe brigde-, yoga- en patchworkseizoen. Het klussen gaat nog steeds gestaagd door en er ligt nu hout klaar om tegen het huis een overkapping te maken zodat we in de zomer uit de zon kunnen zitten en als het regent toch nog buiten kunnen eten. Dus voor die mensen die altijd maar weer vragen hoe wij hier de winters doorkomen: nou gewoon net als in Nederland hoor én tijd tekort.

11 opmerkingen:

lheurebleue zei

een rijk gevulde blog met het verhaal van een rijk gevulde maand - en met heerlijke foto's.
jij bent klaar voor een rijk gevuld najaarwinterseizoen ...

lupineke zei

Wat een heerlijk leven... klinkt helemaal goed! Wordt nu wel heel erg benieuwd naar de wollen sloffen van Mitterand, ha ha! Maar ook die zijn vast te vinden op internet! Groetjes van Lupineke

Balsemien zei

Wat een leuke oogst weer van de rommelmarkt! En een heerlijk weekje op het water, maar wat kan het fijn zijn om dan weer lekker op je eigen erf rond te scharrelen, lekker thuis te zijn...

hollandse buuf zei

wat is het leven toch heerlijk daar bij jullie, wil zo bij jullie aanschuiven

liefs je hollandse buuf

~THEA~ zei

Je hebt in ieder geval een heerlijk zomer gehad!!

Wij zijn de schade nu aan het inhalen!! Hihi!

Groetjes Thea ♥

Willy zei

Een heerlijke maand om op terug te kijken, vastgelegd met die prachtige foto's. Mooie vondst op de rommelmarkt en leuke hexensleutelhangers.
Fijne oktobermaand, lieve groet

berthi zei

Nou, je bent gewoon druk geweest met het heerlijke genieten! Vooral zo door blijven gaan!

Anoniem zei

nu, nog maar eens proberen om een reactie te geven op weer een heel gezellig blogje. dit is echt de 7e keeer dat ik het probeer!

betty prins zei

Hallo Dorothé, ik zit helemaal te genieten van je blog, heerlijk al je verhalen over (ook) ons lievelings land. Voor mij veel bekende verhalen, onze boerderij is uit 1820, die datum vinden wij terug in de afgesmeerde muren. Er valt nog veel te klussen en te genieten hoor!

Joke zei

Dat klinkt als een geweldige zomer.
Wat boffen zeg, die droogdoeken en het idee van het wasplankje gebruiken als kaasplankje vind ik erg origineel!

Evelyne zei

Ha,ha wij krijgen die vraag ook altijd! Ook wij hebben hier genoeg te klussen en altijd tijd tekort.Wat is het toch een voorrecht om hier te wonen. Heerlijk de overkapping,wij hebben hem ook en je kunt zo veel meer buiten genieten.
Groetjes, Evelyne