zondag 4 september 2011

De mysterieuze verhuizing

Er was eens een huisbaas in Blogland die eigenaar was van een heel groot woonblok. Na een paar jaar kreeg de huisbaas een lumineus idee: hij zou de boel gaan veranderen en zou alle bewoners een nieuwe woning aanbieden. Nachtenlang lag hij te piekeren, wekenlang vroeg hij ervaren bouwers om advies en toen hij uiteindelijk zijn superplan gereed had, schreef hij zijn bewoners een e-mail. Het was een megaplan, bijna magie. Maar …. hij had alles zo goed voorbereid dat er niets meer mis kon gaan. Zijn wonderbaarlijke verhuisproject zou in één nachtje gepiept zijn. Veel van de bewoners waren toch wat sceptisch en sloegen hun spulletjes toch maar even ergens anders op. Andere bewoners zagen het zonniger in en stuurden hun vrienden in andere wijken van Blogland een berichtje dat ze even afwezig waren om daarna in een superomgeving iedereen weer te kunnen ontvangen. Maar in de nacht van 20 op 21 augustus verdwenen alle verhuiswagen spoorloos. En tot nu toe zijn ze nog nergens gearriveerd. Och, wat zullen sommige bewoners zenuwachtig of bang zijn. Hoe dit spannende verhaal afloopt? Dat zullen we binnenkort wel horen.
En voor de tussenliggende tijd wens ik alle dak- en thuisloze Bloglanders veel sterkte.



10 opmerkingen:

Willy zei

Hoi Dorothé, je beschrijft het bijna als een sprookje, hopelijk komt er snel een goede fee en tovert ze alle verhuiswagens weer tevoorschijn.
Tot snel, groetjes

Tineke zei

:-)

supergoof zei

Dankjewel, het valt niet mee om dakloos te zijn,...
;o)

Maar we houden de moed er in, er zit niets anders op!
En ondertussen worden er natuurlijk heel veel plannetjes gemaakt voor straks in het nieuwe huis,...
;o)

Zwaaaaaaaaaaaaaaaaaai naar alle webloggers!

lheurebleue zei

dat heb je heel mooi beschreven. ik hoop dat het zoals in sprookjes toch nog goed afloopt en de verhuiswagens toch op de juiste bestemmingen aankomen ...

Anoniem zei

ik heb zelfs geen virtueel thuis dus mij kan de blogbaas er niet uitzetten......lekker puh! (maar eigenlijk vind ik het wel jammer hoor)!

berthi zei

O, wat heb jij dat mooi beschreven. Brei je er een mooi einde aan?

Het voelt voor mij toch wel heel vreemd dat met één druk op een knop mijn archief van zes jaar verdween. Dagen, maanden, jaren werk zit er in mijn blog. Ik hoop dat alles weer netjes afgeleverd wordt in de nieuwe woning...

Willy zei

Ik heb weer een huis, maar het is er nog erg leeg.tjorven.weblog.nl. Ik heb de sleutel ook nog niet, dus kan nog niets beginnen.

Antje uit Urk zei

Ja, ik blijf moed houden! Als ik het niet meer zie zitten ga ik ook maar een blogspotter worden. Ik verwacht dat het nog twee/drie weken gaat duren en dat er daarna nog een heel aantal kinderziekten aan zitten te komen. Ik hoop voor Berthi niet, maar dan ook echt niet, dat al haar werk verloren is gegaan! En ook voor de andere webloggers niet!
Het is een leuk bedacht logje Dorothé!
groetjes, ook aan Berthi en Willy en aan alle andere webloggers die nog niets kunnen beginnen!

Balsemien zei

Hoi Dorothé,
Ik heb een nieuw huisje gebouwd omdat de verhuiswagen onderweg mijn spul verloren heeft: www.balsemien.blogspot.com
Het begin is er, er wordt nog gestucd, gesausd, schilderijtjes opgehangen, enz.
Liefs!
Mienke

Monica zei

Oh, Dorothe, wat beschrijf jij dit ontzettend leuk, (ik deed zowat in mijn broek van het lachen bij het lezen). Ook ik ben behoorlijk thuisloos geworden, want voor een digibeet was weblog (na twee jaar) net onder de knie, en nu aanmodderen met blogspot oh oh oh. Ik kwam via Betty op jouw blog, leuk, ik zal zeker vaker langskomen. Geniet in la douce france!