donderdag 1 september 2011

Mag het ietsje meer wezen mevrouw?

Vanochtend op de markt kon ik het wéér niet weerstaan. In een grote berg lappen zag ik zomaar iets naar mijn gading liggen: 6 meter 'hippe' stof voor maar 5 euro. Thuisgekomen toch maar even een diepe zucht geslaakt omdat het me dan toch een beetje aanvliegt. Dat heb ik altijd met grote lappen stof. Toen ik mijn gordijnen maakte was ik ook beetje slap in de knieën. Ik weet dan nooit zo goed hoe te beginnen. Maar als eenmaal de schaar er is in gezet, dan komt de moed weer terug. De jongste dochter is een paar dagen hier en zij zag het helemaal zitten om er door mij wat gezellige kussenovertrekjes van te laten maken, zij een paar en ik een paar. Nou ze zijn gelukt, ze passen prima en door de grote overslag is er geen rits of knoop nodig.

Maar om nog even op de titel van dit blogje terug te komen. Vorig jaar is de moeder van een vriendin van mij overleden en haar huis moest nu toch maar eens leeggehaald worden. Nu wist Caroline wel dat haar moeder iets aan handwerken deed maar daar hield het mee op. Wat er nu allemaal tevoorschijn kwam, ging ieders verbeelding te boven. En wat wil het feit ........ Caroline en niemand anders in haar familie heeft iets met lapjes en draadjes.
Dus werd ik verrast met een kofferbak én een overvolle achterbank boordevol met dozen vol lapjes, lintjes, kantjes, quiltboeken (helaas dus wel allemaal in de schone Franse taal) en patronen. De meeste dozen zitten vol met lapjes op thema zoals kerstlapjes en allemaal groene lapjes met motiefjes of rode lapjes met motiefjes, bijna allemaal van Amerikaanse makelij. Jullie begrijpen dus dat het lapje dat ik vanmorgen op de markt kocht helemaal overbodig was. Ik kan wel 300 jaar worden en iedere dag knutselen en dan nog geen lapje tekort komen. Pfff, toch iets te veel van het goede? Samen met vriendin D. zoeken we de boel nu uit en dat waar we niet meteen bij roepen dat het fantastisch is, gaat naar de quiltclub. Zo hebben nog heel veel mensen plezier van zo'n prachtige erfenis.

9 opmerkingen:

Willy zei

De kussentjes staan mooi, past goed bij je bank.
Lijkt me heerlijk om al die dozen door te snuffelen. In die quiltboeken vind je ook vast veel inspiratie.
Groetjes

flowersandhome zei

Prachtige kussens, mooi motief en kleuren, helemaal passend bij de herfst vind ik.
Wat een schat is je zomaar in de schoot gevallen en wat goed van je om het te delen met medequiltsters.
Groetjes,
Marian

~THEA~ zei

Wat een boffen is dat! Zoiets hou je niet voor mogelijk, toch?
Lijkt Sinterklaas wel!!
Je valt natuurlijk van de ene verrassing in de andere!!

Geweldig!
Wie zou daar niet blij mee zijn!!

Geniet er maar lekker van!

Lieve groetjes van Thea ♥

Tilly zei

Vind je kussens erg mooi geworden,passen goed bij de bank. Wat leuk dat je de -erfenis- gaat verdelen,maak je inderdaad weer een heleboel mensen bij. groetjes Tilly

Berna zei

Leuke kussens zijn het geworden. Luk dat je dochter meehielp.
Je zult maar zo'n erfenis krijgen. Goed dat je het meteen uitzoekt en er ook anderen van mee laat genieten. Veel plezier ermee.

Anoniem zei

heerlijke kussens.....maar inmiddels ben ik niet anders van je gewend. ben heel erg blij dat ik een van diegenen ben die mag mee genieten van de erfenis. volgende week gaan we weer beginnen met de kieltkloep, wat zullen ze daar blij zijN!!!

lheurebleue zei

die kussen passen vooral goed bij de kleuren van je blog.
heerlijk om zoveel handwerkspul te krijgen. Alhoewel? waar laat je het op de duur allemaal. En ik wens je een lang leven maar of je 300 wordt????

berthi zei

Leuke kussens hoor! Je hebt een goede koop gedaan, ook al heb je voor 300 jaar genoeg aan lapjes in huis!

Antje uit Urk zei

Wat heerlijk zulke dozen vol met lapjes en andere leuke dingen!
Je kussens zijn prachtig en dus niet overbodig!
Fijn dat er ook nog blogspot is!
groetjes,