zaterdag 15 oktober 2011

een lui prentje

Er zijn  alweer twee weken voorbij zonder berichtje. Op patchwork en ander knutselgebied heb ik niet veel te melden . Het variahexenaantal gaat maar langzaam omhoog, gelukkig ben ik nu net over de 100, een soort mijlpaal. Eindelijk hebben we gisteren dan toch de tweedehands dakpannen gevonden. Vandaag snel de dakplaten op de veranda getimmerd en morgen komen de pannen erop. Daarna mag het gaan regenen. Dat doet het nog steeds niet. We hebben één dag regen gehad en de temperatuur is gezakt naar 18 graden overdag (vandaag gelukkig weer 22). Dat is wel gek hoog voor de tijd van het jaar. Er vliegen nog steeds vlinders rond, de herfstkleuren willen de bomen nog maar steeds niet van groen naar rood en geel laten kleuren en de boeren uit de omgeving proberen steeds maar wéér een landje te hooien (hoe meer ze binnen halen hoe beter). Maar de roodstaartjes zijn de zwaluwen achterna, we horen hun 'gesnerp' niet meer (hun geluid klinkt mij altijd als een soort kortsluiting in de oren). Kortom, op de foires aux vins in de omgeving na, komkommertijd in de Bourgogne.  Dus ik dacht, na aanleiding van Goof en Willy, ik ga ook maar eens wat serviesgoed laten zien. Maar dan niet wat we in de kast hebben staan maar wat we aan de muur hebben hangen. Jaren geleden hebben dit beeldschone olieverfje van Iberia Lebel in een Parijsre galerie gekocht en we zijn er nog steeds verliefd op. Het is maar 30 bij 30 maar toont groots als een servieskast aan onze muur.
Fijn weekend allemaal.

4 opmerkingen:

Antje uit Urk zei

30 bij 30? dat zou je niet zeggen, het lijkt veel groeter op de foto. En het is prachtig! Zou ik ook zo ophangen! En heerlijk toch dat het 22 graden is, geniet er maar van!
groetjes,

Berna zei

Ook hier een heerlijk zonnig weekend al kwam de temp vandaag niet hoger dan acht graden.
Je servieskast is een plaatje ;). Fijne zondag morgen en dan droog de week in. Dan zit je mooi onder de pannen.

Tilly zei

Staat gezellig dat serviesgoed.
Veel succes met het leggen van de dakpannen. wij zijn net klaar met 12 meter,nog even wat verven en dan mag het hier ook gaan regenen, het is erg droog momenteel, gisteren was het 22 graden.
groetjes Tilly

Willy zei

Dat servies is ook wel mijn smaak, mooi op linnen en ook minder breekbaar.
Fijne week, groetjes