zaterdag 29 oktober 2011

herfstkleuren


Iedere middag haal ik de eitjes uit het kippenhok. Daarvoor moet ik het erf over en een hekje door. Dan heb ik altijd even de tijd om de frisse lucht op te snuiven en om me heen te kijken. Eén van de afgelopen dagen was het een adembenemend gezicht om de ondergaande zon over de weilanden tegen de bomen te zien weerkaatsen. Het leek wel of we roze lichtgevende koeien aan de overkant hadden staan. Op hetzelfde moment zag ik ook dat het nu echt bijna gedaan was met de bloemen in de pluktuin. De volgende dag nog maar snel een laatste bos bij elkaar gesprokkeld. Er hangen ook nog wat komkommers maar ik vrees dat die de salade niet meer halen. De frambozen daarentegen ..... morgen nog even wat lekker cupcakes met witte chocolade en frambozen bakken.






Het hexagonnenkistje staat altijd onder handbereik maar soms heb ik daar even geen zin in. Af en toe wat anders doet het knutselhart sneller kloppen. Omdat er dit jaar niet zo'n superleuke christmassticherie is opgestart (of heb ik iets gemist?) ben ik maar even gaan rondwandelen in de wonderlijke wereld van het handwerkgebeuren.






Op de site http://www.lecienuse.com/ vond ik een vriendelijk projectje voor tussendoor: Mrs. March basket of flowers. Lieden in mijn naaste omgeving dachten dat ik een beetje maf was geworden om zoiets kinderachtigs te gaan maken. Maar ze zijn op hun schreden teruggekeerd toen ze m'n eindresultaat zagen. Volgende week gaan we een dagje naar Lyon om alvast mijn verjaardagscadeau uit te zoeken en dan ga ik meteen even naar de quiltwinkel om tussenvulling te kopen en dan kan ik dit snoepie afmaken en een mooi plaatsje geven.















Allemaal een fijne zondag gewenst en vergeet niet om de klok te verzetten.



7 opmerkingen:

Balsemien zei

Hoi Dorothé, Zojuist teruggekeerd uit La douce France (Picardie)! Wat een leuke handwerkjes heb je gemaakt en wat een heerlijk vooruitzicht een dag naar Lyon om mooie dingetjes uit te gaan zoeken. je foto van de lichtgevende koeien heeft iets surrealistisch...
Straks lekker slapen!

flowersandhome zei

Ik dacht: Wat zijn die lichtjes in de verte op je eerste foto? Nooit gedacht dat het koeien waren ;-)
Mooi quiltje heb je (bijna) gemaakt!
Groetjes,
Marian

betty prins zei

Leuk van die werkjes voor tussendoor en als ik jou zo vertellen over de franse herfst, dan krijg ik gelijk heimwee..Een dagje Lyon is helemaal niet verkeerd!

Lupineke zei

Ha ha, ik dacht eerst dat het de daken van andere huizen waren, maar het zijn koeien! Wat een prachtige gezicht! Je kunt trots zijn op het eindresultaat van je quilt, prachtig! Groetjes van Lupineke

lheurebleue zei

ik wandelde even met je mee en was onder de indruk van al dat schoons ...
een leuke (en lekkere?) lyondag gewenst!

Antje uit Urk zei

Nou, dat is zeker een snoepje!Prachtig Dorothé! En die koeien!!!! geweldig!
groetjes,

handmade zei

wat een super leuke blog, ik ben ook gek op Frankrijk !!!! prachtige foto's zo met die mooie herfstkleuren en ontzettend leuke quilt projecten kom zeker nog eens lang op je blog.