zondag 23 oktober 2011

onder de pannen

Zo, de overkapping is bijna klaar. Iedere keer had ik weer iets te mekkeren en dan maakte mijn lief het weer in orde. Binnenkort (hoop ik ...) wordt de dakgoot er nog aangehangen en zal hij de binnenkant van het dak nog aftimmeren met robuuste houten planken en dan is het precies zoals ik het me heb voorgesteld. Maar dat zal nog wel even duren want bij het bevestigen van de allerlaatste windveer van amper nog één meter, pletterde mijn lief van het trapje en brak een rib. Dus even pauze en hem lekker verwennen.

De variahexen hebben concurrentie gekregen van de jaarlijkse markt van de AVF (waar o.a. de quiltclub toe behoort). We zijn druk bezig om allerlei kleine hebbedingetjes te knutselen om de kas te spekken. Vorig jaar hebben we de complimenten van de president van de club in ontvangst mogen nemen omdat wij als quilters het meeste geld in het laatje hadden gebracht en dat wij (met twee Nederlanderse en een Engelse dame in ons midden) het best aan de criteria van de AVF voldeden. Dus dit jaar hebben we iets hoog te houden. Maar ... de variahexen blijven in beweging. Ik kon het niet laten om alvast de eerste honderd hexen op een oud laken te spelden om, samen met jullie alvast een kijkje te nemen in de toekomst. Dat houdt de moed er een beetje in om verder te gaan want het valt me niet tegen.






Het is hier nog steeds mooi weer om te wandelen. Zeker 's morgens vroeg als het nog heel mistig is (en natuurlijk een beetje aan de frisse kant) levert dat weer mooie foto's op. Die flinke meneer op de foto heeft er een handje van om 's nachts, dichtbij ons slaapkamerraam een serenade te brengen aan de dames die in de aangrenzende wei staan. Die moeten op dit moment niets van hem hebben omdat ze, alweer zwanger,  staan te treuren om hun weggehaalde kinderen. Die staan een wei verderop zodat de treurende moeders kunnen aansterken om in het voorjaar weer een nieuwe telg in de wei te zetten.

13 opmerkingen:

Elise - Brocante Prulletjes zei

Wat een schattig huis met de rode luiken ! Dat is al een droom op zich! Wat balen dat manlief met een gebroken rib zit, wens hem beterschap ! Hopelijk is ie weer gauw op de been ...hahaha om aan het volgende project te kunnen beginnen..aargh de schat...ja een een beetje verwennen maar he..dat heeft hij wel verdient hihi!

Geweldige foto's, wat een omgeving....zucht..heimwee..

Succes met de variahexen...100 stuks? hemel dat zijn er wel heel veel !

quilting Jeannet zei

Mooooie plaatjes Dorothé, en wat een heerlijke mijnheer om een serenade onder je dakraam te brengen, die mag van mij zo hier komen, ik hou zo van koeien!!

Hartelijke groetjes, Jeannet

martine zei

Wat worden je hexen prachtig.
En mag ik jaloers zijn op zo'n handige echtgenoot.
Hoop voor je dat hij snel weer de oude is.

Berna zei

Beterschap voor je mannetje. Het is trouwens wel een plaatje van een huis. En je hexen schieten ook al lekker op. Succes ermee.

Annelies zei

Ja, als wij in Frankrijk zijn ( Drôme provençale) zie ik ook altijd een grote inbreng van de handwerkende dames. Op jaarmarkten e.d. doen ze het heel goed. Wij kunnen pas weer met Kerst, dus ik geniet even bij je mee.

lheurebleue zei

oei! een rib gebroken - beterschap!
wat een mooie foto's - het lijken wel schilderijen ...

Tilly zei

Beterschap met manlief, maar de overkapping is prachtig geworden. Je hebt al veel variahxen gemaakt, mooi.
groetjes Tilly

Antje uit Urk zei

Wat een ENIGE overkapping!!Maar wat een pech voor je man! Beterschap! Prachtige Foto's en wat een heerlijk huis! Het zegt rust,rust en nog eens rust! Heerlijk!
Groetjes,

Willy zei

Fijn zo'n ruime overkapping, maar niet helemaal zonder gevaren dus.
Je varia hexen liggen er prachtig bij, een hele verzameling al.
Succes met de hebbedingetjes en een goede nachtrust!

La Maison en Wonderboom zei

Wat naar voor je man,en wat zullen jullie geschrokken zijn.
Je hebt een poos niets van me gehoord omdat we zelf in Frankrijk waren en we hebben daar geen internet.
Ik ben nu dus aan het bijlezen en dat is nogal wat. Wij hebben het huis nu afgesloten voor de winter dus ik ga alles weer bijhouden.

Lieve groet
Hermine

Maria zei

Leuk blog om te volgen! Ik heb ook in de Bourgogne gewoond en krijg heimwee als ik al dat moois weer zie!
Het lijkt me een prachtige plek waar jullie wonen, in de buurt van de Mont Beuvray?
Sinds kort quilt ik ook, had nog wat mooie stoffen uit Frankrijk.
Hartelijke groet,
Maria

Balsemien zei

Pieter sterkte met je gebroken rib, da's knap pijnlijk! Je foto's zijn weer prachtig Dorothé! Pffff als die meneer aan je raam staat te loeien...

berthi zei

Wat een heerlijk huis en het ligt er zo rustig... nou ja, op de loeiende meneer na!:-)

Beterschap voor je man. Knap vervelend zo'n gebroken rib.

De foto's zijn prachtig. Ze stralen een enorme rust uit!

Poeh, dat is al een enorme verzameling variahexen! ook dit levert een fraai plaatje op!