vrijdag 11 november 2011

sterren

In de Dikke van Dale is er aan het woord ster een hele kolom gewijd. Als eerste betekenis natuulijk het puntvormig lichtend hemellichaam en als tweede betekenis een  persoon die op een bepaald gebied schittert. Nou, ik kan jullie vertellen dat die tweede betekenis voor mij in dit blogje geenszins van toepassing is. Ik ben namelijk géén ster in het maken van een ster. Al twee dagen zit ik te zwoegen om het netjes in elkaar te passen, het wil niet lukken. Gisteren op de 'kieltkloep' ook een hevige discussie gehad over dit mirakels nare ding. De pietluttige Franse dames riepen meteen dat ik vast niet secuur genoeg had genaaid. Nou, om de dooie dood niet hoor, met mijn nieuwe naaimachine kàn je alleen maar secuur naaien. Neeeee, het lag toch echt aan mij riepen ze in koor. Dus dan maar even de boel aan de dames voorgedaan ....... jeetje, het kan dus niet! Jaaaah, en het is ook nog wel uit een Frans quiltboekje, een heel leuk quiltboekje om een adventskalander te maken. Nou, die kalender komt er dus niet. De dames waren stupefait maar niet voor één gat te vangen. Had ik wel goed rekening gehouden met de draadrichting? Ja, dat had ik zelfs ook gedaan. Ik heb er uiteindelijk een af, maar hij wringt aan alle kanten. Weten jullie wat ik fout doe?


13 opmerkingen:

Quiltendewilma zei

Oh wat een mooie sterren!!
Ik zie het gewoon niet,.. ik zie ze wel,...
Oh MOOI!!

Ik wil het niet zien,...

>>>>>>>>>>>>>

La Maison en Wonderboom zei

Wat je fout zou kunnen doen weet ik niet, maar nu moeten de Franse dames niet gaan denken dat het Quilten in Frankrijk is uitgevonden.
Heb je geen ander boek waar die sterren in staan? Geef maar een gil hoor, kijk ik het even na, ik heb tig quiltboeken.

Lieve groet
Hermine

lheurebleue zei

in mijn ogen zien ze er mooi uit - voor mij ben je dus een ster!
(ik ben iets aan 't breien waarbij ik vaak helemaal niet begrijp wat bedoeld wordt - ik ken de frustratie dus ....)
enne: heb je al op youtube gekeken? daar willen wel eens goede tutorials staan.

Supergoof zei

Ik vind je wel een ster! Het is keiknap dat je bij een franse quiltclub zit, en voet bij stuk houdt!
En ik weet ook niet waarom je ster zo eigenwijs is,...

Willy zei

Het lijkt me niet één van de makkelijke sterren om te maken., maar als hij goed is is het een hele mooie.
Ik zie dat je rechte lijnen niet doorlopen, dit kun je toch nog verschuiven.
Groetjes

sylvia zei

ik zie het echt niet, voor mij ziet het er prima uit!
maar ik ben zelf niet zo'n ster in sterren, dus aan mij heb je eigenlijk helemaal niets......:)

Blue Cottage zei

Prachtige sterren oohhhhhhik moet me inhouden want deze tijd van het jaar heb altijd zin in "etoiles".

Weet je zeker dat je de driehoekjes niet hebt verwisseld???
Je heb nl driehoekjes met recht van draad en andere met schuine draad.
Als ze dan verkeerd aan elkaar komen gaat het of bollen of trekken en zo hou je ook stof over.
Dit doe je toch niet met de machine hè??? want dan krijg je nooit alle puntjes precies op elkaar.
Dit was maar een tip ;) suc6 met je mooie sterren project.
Groetjes Cobi

Tineke zei

Moedig hoor...zo'n ingewikkelde ster...doe ik je niet na.

Ik heb zitten kijken... zou het kunnen dat de naadtoeslag van de driehoekjes ontbreekt? Op de tekening lijkt de lengte van de zijde van de driehoek die aan het vierkant genaaid wordt even lang als de zijde van het vierkant. Ik geloof echter dat de lengte van de driehoek groter moet zijn om het passend te krijgen. Er moeten in ieder geval 'dog ears' zijn, toch? Ik ben helaas ook niet zo'n sterren-ster (maar krijg er wel zin in als ik jouw ster zie) dus weet niet of ik je verder heb geholpen.
Succes!

PS. Hoe staat het met de VariaHex? Er zijn al een paar inzendingen binnen...leuk joh!

MarianneP zei

Ingewikkelde ster hoor, ik vind dat je er heel knap uitgekomen bent en dat nog wel in Frans!

Monica zei

Hoe dan ook ik vind jouw sterretje schitteren hoor... ik doe het niet na, heb er ook gen idee van hoe het wel zou moeten, succes met je quiltclub

@nne zei

leuk om je blog te ontdekken! geniet van "la douce France". groetjes, @nne

Antje uit Urk zei

Ik vind je een ster als je het lef hebt om er aan te beginnen!
groetjes,

betty prins zei

beetje late reactie, maar toch...
Sterren zijn niet echt makkelijk, je moet zo opletten, bij mij gaan er ook geregeld dingen mis!
Dus niet getreurd en laat die dames van de kieltkloep (ik ben een jaartje lid geweest van Patchwork France en zag mij al aanschuiven bij de franse dames, gelukkig had onze regio geen 'kloeb' en moest ik naar de vogezen, 80 km omhoog, daar is het nooit van gekomen dus) maar kletsen!