vrijdag 30 december 2011

bijna de laatste avond

een knus avondje in ons kersthuis
Geurend als een oliebol zit ik achter mijn toetsenbord. Ik heb lekker bij vriendin D. in haar mollenhutje [klik] appelflappen gebakken. Nu ben ik weer thuis en mijn lief heeft het kacheltje al snorren om er een gezellige avond van de te maken. Het is stil in huis. Moeder en kind zijn weer naar Nederland om met de jonge vader, die daar was achtergebleven om samen met een groepje vrienden te klussen in hun nieuwe huis, het jaar 2012 gelukkig in te zetten. Ergens in Amersfoort wordt nu een 'snertfeestje' gevierd ter ere van de verjaardag van mijn schoonzusje. Wij hebben hier nog geen snert gemaakt dit jaar, dat komt volgend jaar wel want we hebben het al beloofd aan onze Franse vrienden. Met de huisjesquilt gaat het niet lukken. Ik heb dagen zitten puzzelen om nette malletjes te maken. Maar op de een of andere manier krijg ik de stukjes dak en lucht niet recht aan elkaar. Ik vrees dat het hetzelfde probleem is wat ik een poosje geleden ook had met de sterren. Ik denk dat ik nu wel weet wat er mis is, je moet, denk ik, de scherpe hoekjes eraf knippen!!?? Maar goed, klaar met het geworstel, ik stort me weer met nog meer energie op de variahexquilt die door deze capriolen even stilletjes in een hoekje lag te wachten. Wel gek eigenlijk ....... want daar zitten heel wat scherpe hoeken en verschillende vormen in en die passen steevast. Daarnaast wacht ik met spanning op de lapjes die ik bij Jookies [klik] heb besteld en als die binnen zijn zal ik ook weer een goed gesprek aangaan met de Farmer's wife. Zo, wij gaan de een na laatste avond van het jaar in en in Samoa wensen ze ze elkaar nu al bijna nieuwjaar. Ik hoop dat jullie morgenavond het jaar goed uitzwaaien en met lichte tred 2012 binnenwandelen. 

17 opmerkingen:

Berna zei

Ik wens jullie een hele goeie en gezellige jaarwisseling toe! Op naar een nieuw jaar met nieuwe kansen en mogelijkheden.

Liefs Berna

betty prins zei

Oei, oei, die huisjes toch... Ik heb de schuine stukjes lucht losgeknipt, dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger...
Ik hoop dat jullie genieten in je franse huis van een rustig oudejaar (er wordt geen vuurwerk afgestoken daar..) en dat het nieuwe jaar alle goeds voor jullie brengt!

quilting Jeannet zei

Hetzelfde Dorothé, en wie weet, komen we elkaar weer ene keer ergens tegen.

oma leentje zei

Ik wens je een heel mooi nieuwjaar toe. En wie weet bij de Quilthoeve?????? Tot dan
Liefs Leni

Peti zei

een fijne jaarwisseling en een heel mooi 2012 voor jullie! groetjes Peti

lheurebleue zei

in dat mooie kerst/nieuwjaarhuis lukt het vast om een mooie jaarwisseling te vieren.
alvast veel goede wensen voor 2012!

Monica zei

Lekker hè om bij je kacheltje aan de appelflappen te zitten! Bij jullie geen geknal vannacht. Ik wens jullie een gezellige jaarwisseling, goede gezondheid en een inspirerend en creatief 2012. Leuk je waarschijnlijk eind april te mogen begroeten

KijkDaarIs zei

de sneeuwballen zijn echt het proberen waard hoor!!..;0)
Wat een mooi plaatje van de kamer..daar zou je zo gaan zitten...
Voor jullie ook een fijne jaarwisseling..en een heel goed 2012..

Anoniem zei

Nu de flappen gebakken zijn en de eitjes gevuld zit ik op m'n gemakje nog een hexa'tje te naaien terwijl ik naar de top 2000 luister. Ook heb ik nog m'n best gedaan op mezelf en een paar harsstripjes geplakt en gerukt. Wat doet een mens zichzelf aan!!!!
Ook nog even da blogjes bekeken en ja hoor....alweer een nieuwe van Dorothe. Hele gezellige avond en we gaan genieten...volgend jaar!!!!!!

Willy zei

Wat ziet het er gezellig en warm uit. Een fijne jaarwisseling en een heel mooi jaar.
Lieve groet

sylvia zei

Wat ziet het er gezellig uit bij jullie!
Ik heb weinig gereageerd de laatste weken,maar nu mijn lief nog lekker op één uur ligt, heb ik me even verder op al je verhalen gestort!!
Jammer dat je huisjes niet lukken,maar volgens mij liggen er genoeg andere leuke dingen op je te wachten!
Ik ben een gemakzuchtige bouwster,dus paperpiece!!! Dan kan ik het ook het hele jaar volhouden, met de hand kost veel te veel tijd! En een jaarlang consequent volhouden heb ik al eerder gedaan met mijn 365-challenge quilt, dus deze huisjesquilt moet ook lukken!!
De winteroutfit van je blog is mooi, stijlvol.....;)...en dat je ondertussen een hex kunt naaien terwijl de ADSL zijn werk doet met een slakkegangetje is mooi meegenomen, maar of dat ook voor dat onsje drop geldt.......:(
Ik wens je alle goeds voor het nieuwe jaar, met allen die je lief zijn en ik zal nog vaak even komen buurten! Helaas op je blog, alhoewel jullie plekje in het Franse ook uitnoodt om meteen mijn koffertje in te pakken en af te reizen!!
Groetjes, Sylvia

Antje uit Urk zei

De allerbeste wensen voor 2012 Dorothé!
groetjes uit Urk,

Lida zei

Beetje laat maar nog een goed 2012 gewenst en geniet van die heerlijk sfeer in jouw huis! Groetjes
Lida

Balsemien zei

Hoi Dorothé en Pieter,
Nog van harte een heel goed jaar gewenst en wat ziet de foto bij dit logje er sfeer- en gloedvol uit! Ik heb nog geen huisje gemaakt, maar ik heb het dakprobleem op meer plekken gelezen, in elk geval op 1 logje, maar waar...???

Tineke zei

Een prachtig nieuw jaar - iedere dag een mooie ervaring!

Evelyne zei

Gezellig in jullie kersthuis!! Ik heb van de huisjes, de lucht afgeknipt gelijk aan de onderkant van de schoorsteen.Ik denk dat het je zo wel zal lukken.
Misschien ontmoet ik je eind april bij Monica. Ben benieuwd al de quilters waarvan ik zoveel blogs lees te ontmoeten.
Ik wens je een creatieve week toe,
Evelyne

Evelyne zei

Leuk blog heb je zeker, omdat ik ook in Frankrijk woon in de bourgogne en veel dingen die je schrijft mij zo bekent voorkomen.Zonder stroom zitten b.v. Mij mij staan de kaarsen ook altijd paraat.
Dus ik wordt volger!!!!!
Groetjes, Evelyne