op de valreep voor kerst

Ieder jaar is het weer een race tegen de klok. De ideetjes komen al in de zomer en dan denk ik: "dit jaar kan ik het keurig op tijd voor elkaar hebben". Nee hoor, sta ik toch weer de laatste twee dagen te stressen. Maar wel leuk te stressen hoor. Zoals voorgaande jaren maken we een speciale kerstkaart voor de buren en de iets verdere buren. Dit jaar hebben we hem helemaal gerecycled, met wat oude dakleitjes die we in de schuur vonden en lege yoghurtpotjes. Verder nodig: een krijtje, waxinelichtjes en wat ijzerdraad. We hebben er zelf ook maar een, als gezellig welkom buiten naast de deur gehangen. Dan het rondbrengen vanmorgen. Ik zal je zeggen, dat is geen sinecure. Onze Franse buurtgenoten rekenen er al een beetje op en hebben de fles al koud staan en er is geen ontkomen aan. Dus de wandeling die we naderhand maakte om wat groen te verzamelen was een welkome actie om weer een frisse kijk op de dag te krijgen. 

En wat fantastisch dat het zo'n prachtig zachte herfst is geweest want nu zijn er nog volop bessen te vinden. Gauw nog even, lekker buiten in het zonnetje, een kransje gedraaid voor op de voordeur. Over een half uurtje springen we in de auto en halen dochter en kleinzoon van de TGV.
Ik wens jullie allemaal een mooie kerst en een geweldig goede start in het nieuwe jaar.


Reacties

Leuk stukje Dorothé! gezellig met je dochter en kleinzoon, heerlijk, en wat bijzonder dat het zulk mooi weer nof is bij jullie. Geniet ze van elkaar!

Groetjes, fijne dagen! Jeannet
Het lachen kon ik niet onderdrukken. Ik zie jullie al waggelen na de vijfde buur en glas. Maar het was vast een welkom cadeau, ik zou er in ieder geval blij mee zijn. Fijn de Kerst met Kind en kleinkind, geniet van alles en een heel mooi Kerstfeest.

Lieve groet
Hermine
Geniet van heel Gezellige Kerstdagen,
samen met je gezin en andere dier-
baren! En voor het nieuwe jaar heel
veel geluk, gezondheid en kreativiteit
gewenst! En mooi kransje heb je gemaakt, met die schattige besjes...
Groetjes van Ageeth
Monica zei…
Hè, dat was heel herkenbaar.. nog voor de lunch al het zoveelste glaasje.. ha ha, maar de lieve waardering van de meesten, daar doe je het toch voor. Heel fijne kerstdagen, ga lekkere genieten met je familie. En voor 2012 alles wat goed is toegewenst
Marian zei…
Nou, jij hebt er werk van gemaakt, wat een originele 'kerstkaarten' ...
Fijne dagen en een heel goed in alle opzichten 2012
Annelies zei…
Ik wens je hele gezellige kerstdagen en een gelukkig 2012 !!
lheurebleue zei…
die buren boffen met jullie - wat een leuke kerstattenties. en ik zie het al helemaal voor mij - jullie die van deur tot deur gaan en telkens een stevig glas krijgen!
fijne feestdagen gewenst!
betty prins zei…
Hoop dat de dag nog goed is verlopen. ..
Ik wens jullie alle goeds voor het nieuwe jaar en geniet met elkaar van deze dagen!
Balsemien zei…
Ha Dorothé,
Da;s nog eens wat anders dan de kaartjes in de brievenbus stoppen... Ik wens je heerlijke dagen met je familie!
Tilly zei…
Wens jullie fijne kerstdagen en een goed en gelukkig 2012 toe. Leuk idee van de leitjes,heb er ook nog een aantal liggen. groetjes
Berna zei…
Leuk idee die kerst"kaarten" voor de buren.
Ook voor jullie joyeux noel! ( trema op de i-pad lukt niet)
berthi zei…
Enige 'kerstkaarten' die door de buren erg goed gewaardeerd worden! Heel fijne dagen en een fantastisch 2012!
Anoniem zei…
lieve p en d, ook val ieder jaar weer in de prijzen en krijg dan zo'n originele kerstkaart "in de bus". Maar bij mij dus geen alcoholische versnapering maar de oerhollandse beker koffie! Ik zat dan ook bijna aan het eind van de route. Hele fijne dagen nog met kind en kleinkind. In het nieuwe jaar gaan we weer verder met lachen, huilen, patchen, kortom met alles waarvan we genieten. Heel veel liefs.