donderdag 19 januari 2012

de woningnood bedwongen

Dankzij alle lieve en nuttige adviezen die ik kreeg op het naderende faillissement van mijn bouwbedrijf is het tot een doorstart gekomen. Het lag dus ook wel een beetje aan mezelf hoor. Ik was toch niet secuur genoeg. Nu heb ik besloten om maar meteen voor de twee-onder-één-kaphuizen te gaan. Ik heb op aanraden van Veerle mijn huizen twee maal zo groot gemaakt en heb ik de truc van Caroline met het schuurpapier ook goed in de oren geknoopt. En de adviezen die ik kreeg over paper piecing .... er komt een dag dat ik die echt ga uitproberen. Gisteravond is, aan de hand van bouwtekeningen van mijn lief, het eerste huis uit de grond gestampt. Vanmiddag heb ik tijdens onze mini-bee (?) (zo heet dat geloof ik) het tweede pandje kunnen opleveren.
Samen met Dineke (voorheen vriendin D.) van het mollenhutje en onze Engelse dorpsgenote Diane zitten we op de  'kieltkloep'. Deze voornamelijk uit Françaises bestaande club komt op de 2e en op de 4e donderdagmiddag bij elkaar. Nu hebben wij besloten om de resterende donderdagmiddagen bij ons aan de keukentafel met z'n drietjes onder het genot van een iets lekkers en grote potten thee samen aan onze lapjes te prikken.

10 opmerkingen:

betty prins zei

Een heel mooi 'frans' huis is het geworden. en je hebt groot gelijk, dit formaat huis werkt gewoon beter...
Gezellig zo'n mini bee, ik zie jullie zitten in de keuken, hemel wat verlang ik naar mijn franse keuken, in februari gaan wij gelukkig!

Janny de Roo zei

Dat wordt gezellig in die franse keuken.....kan jaloers op je worden, maar misgun het je niet hoor ! Eigenlijk zou ik ook een bouwplan moeten hebben, want ik ben ook één van de ingeschreven aannemers.....Maar helaas, het weer laat het hier niet toe om te bouwen...(vind je dat geen origineel excuus...?)enneh...wat is dat toch met dat schuurpapier...?

Lida zei

Goed zo, een doorstart is wel aan te raden en wat gezellig om het zo samen te doen, leuk dat jullie elkaar zo hebben gevonden in je gezamenlijke hobby!
Veel plezier, groetjes
Lida

fleur zei

Zie je nou; t lukt je wel!!
Een leuk , gezellig huis! Dat wordt vast een heel frans dorp.
En ook nog een quiltclub opgezet- dat hoort toch ook zo; samen kletsen en quilten.
Ik durf nog niet hoor...moet eerst een metselcursus denk ik...
groet Fleur

quilting Jeannet zei

Dat klinkt heel gezellie daar op het franse platteland....

Willy zei

Ik had je vorige berichtje gemist, maar gelukkig heb je veel steun gehad van alle meiden.
Zo te zien ben ik nu op tijd voor de eerste oplevering en die ziet er goed uit.
Fijne middagen met quilten.
Groetjes

Monica zei

Oh, gelukkig weer uit het slob geraakt! en leuk dat je met vriendinnen een quiltclubje en een miniclubje hebt, dat stimuleert altijd zo, groetjes

Evelyne zei

Fijn dat de doorstart gelukt is.Leuk is bloggen dan, dat iedereen je goede adviezen kan geven. Wat ik wel mis hier in Frankrijk, waar ik woon zo'n gezellig clubje!! Ik ben volger geworden om de bouw te blijven volgen.
Succes met je bouw project!!
Groetjes, Evelyne

sylvia zei

Heerlijk om in deze economische wat moeilijke tijden te lezen dat jouw bedrijf een doorstart maakt!
Moge het een schone woonwijk opleveren!!!

Antje uit Urk zei

Nou, gelukkig! Het is helemaal gelukt zie ik! En zulke mooie lapjes heb je er voor gebruik!
groetjes,