vrijdag 10 februari 2012

van huizen naar klokhuizen

Eindelijk is de rust in huize Meerbeer weergekeerd. De huisjes zijn voorgoed verbannen en de klokhuizen hebben hun intrede gedaan. Ik liep al een paar dagen te duimendraaien, geen zin om achter de naaimachine te kruipen om aan de Farmer's wife te werken, de variahex moet even wachten omdat ik stof voor de rand en de achterkant moet gaan kopen en de huisjes wilden niet uit mijn vingers komen. Toen zag ik op haar blog dat grappige vormpje en ze was er super enthousiast over. Dus ik heb m'n lief achter zijn tekenbordje gepaaid om voor mij een zeer secuur paternoplaatjepatroontje te tekenen. Gistermiddag hadden we de jaarlijkse gezamenlijke lunch van de quiltclub (we zijn met z'n twaalven en iedereen had op haar gerecht erg haar best gedaan, dus bedanken voor iets was geen optie). Zachtjes nahikkend van deze overvloedige lunch met een lekker glaasje Morgon heb ik de eerste lapjes geknipt. Joepie, eindelijk weer iets dat aan alle kanten past. Vanmorgen nog even wat lapjes aan elkaar genaaid om jullie deelgenoot te kunnen maken van mijn eerste stapjes op weg naar een lollig lapje. Het lapje heet hier natuurlijk 'quilt des trognons'. Verder zien jullie op de foto de zaadcatalogi liggen want het moestuinseizoen begint zich ook weer te roeren. Ook m'n leuke quiltmania-agenda ligt in beeld. Dit om te illustreren dat we heel veel leuke afspraken hebben. Veel etentjes en bridgetoernooitjes. Vanmiddag eentje van de bridgeclub in Autun om de verjaardag te vieren van Mathilde, ze wordt 90 en dat wordt samen met de clubs uit de buurt met kaart, eten en wijn gevierd. Op 5 maart is het de beurt aan onze club om een feestelijk toernooi te organiseren want dan is ons clublid Nicole jarig. Het is een open toernooi, dus als je in de buurt bent, je bent van harte uitgenodigd om mee te spelen. Het is niet zomaar een verjaardag hoor, Nicole speelt nog als een tijger, heeft altijd rood gestifte lippen (en helaas ook van die enge nylon kniekousen aan) en ze wordt maar zo 101 jaar.
Dat was weer een aardig update-tje, rest me alleen nog te vertellen dat het hier nog steeds aardig koud is, 's nachts rond de min 10 en overdag rond het vriespunt, vriendin D. vanmorgen voor 7 weken is vertrokken naar Australië (dat geeft mij genoeg tijd om heel veel quiltboodschappenlijstjes voor haar te maken, maar het is natuurlijk ook wel stil zonder haar) en onze kippen steeds brutaler worden.

8 opmerkingen:

Lida zei

Hier ook niet echt koud meer, maar wel een heerlijk zonnetje en geen tijd voor quiltsteekjes er moet vanmiddag (en misschien ook vanavond) geborduurd worden, mijn huiswerk is nog niet af voor morgen!
Ik zit er ook over te denken om aan die klokhuizen te beginnen, maar voorlopig alleen denken, moet eerst een lading ander werk af hebben! Fijn weekend,
Lida

Monica zei

Oh, wat leuk dat jij aan de klokhuizen bent begonnen, mijn vingers jeuken daar ook voor..! maar eerst even anderen afmaken. Gezellig al jullie clubjes, geniet er maar lekker van

betty prins zei

Ha Dorothé wat jij met huisjes hebt, heb ik met klokhuizen!
Geloof mij, ik ben er ooit aan begonnen (zonder paternoplaatje, dat wel) en een halve quilt zat al in elkaar. Maar het trok aan alle kanten en zelfs met de strijkbout kwam het niet goed. Het lag maar in een hoek en nu ben ik begonnen om alles los te tornen, want de stofjes zijn zo leuk, die kan ik voor iets anders gebruiken.
Jij wel heel veel succes met je klokhuisjes...

sylvia zei

gelukkig heb je iets gevonden waar je blij van wordt, ik zou het niet worden, hoor.........ronde vormen, brrr!!
wat een gezelligheid met alle clubjes en verjaardagen, alleen een vriendin voor 7 weken weg is ff minder leuk!!
veel succes en ik ga aan de huisjes, groetjes, Sylvia

Evelyne zei

Gelukkig heb je nu een quilt werkje wat je dus niet gelijk het raam uit wilt gooien! Heerlijk dat dit goed gaat, want met die kou is het goed toeven in huis met een quilt werkje.Verder hoef je , je ook niet te vervelen met al die gezellige bridgeclubjes.
Maar je vriendin voor 7 weken missen is wel wat minder, maar ze hebben daar wel mooie stoffenwinkels
Fijn weekend en groetjes, Evelyne

Tineke zei

hi dorothee ... leuk, die applecores! Veel plezier ermee.
ben tourwens zooo benieuwd naar je variahex. zelf ben iknog steeds niet erg opgeschoten.

Balsemien zei

he die apple core is mooi, dat vind ik nu weer knap: kromme lijntjes aan elkeer naaien zonder gekke plooien... ik waag me er nog niet aan...

lheurebleue zei

wat een gevuld mailtje! je lijkt daar goed ingeburgerd te zijn. succes met de klokhuizen - lekker warm binnen. en leer die kippen wat hun plaats is!