dinsdag 14 februari 2012

Witte Valentijn

Valentijnsdag wordt bijna altijd met de kleur rood geassosieerd. Nou, daar ga ik eens even verandering in aanbrengen. Sinds gistermiddag is het hier eindelijk gaan sneeuwen. Vanmorgen lag er dan ook een aardig pak echte sneeuw die zo heerlijk onder je schoenen kraakt als je er op wandelt. Dat hebben we natuurlijk ook gedaan. Het fototoestel mee om alles wat de moeite waard is op de kiek te zetten. Maar dat valt dan altijd wat tegen. De geijkte plaatjes van bomen en koeien in de sneeuw, een brievenbus met een witte hoed en de honderden konijnensporen richting de, reeds leeggeknabbelde, moestuin. We weten nu wel dat er vier gaten in de omheining zitten die we dicht moeten maken voor het tuinseizoen weer begint.

De foto die er vandaag uitsprong is er een van een heel teer donzig veertje helemaal alleen in de maagdelijk witte wereld en afkomstig van een roofvogel:  roofzuchtig en toch teder.



En dan toch ook maar even het zeephart dat bij ons in de badkamer hangt. Ooit gekregen van een vriendin die al lang weer met de noorderzon is vertrokken: vriendschap en toch een wassen neus.


En als laatste onze schoorsteenmantel in de keuken vol met stevig vaatwerk (kan ook daadwerkelijk wel weer eens een sopje gebruiken)stoer en toch breekbaar.

Dat waren zomaar wat woorden die bij vriendschap en liefde horen op een dag als vandaag.

En om romantisch te eindigen laat ik jullie mijn lievelingsstuk horen van Dvorak. Toen ik jaren geleden eens in een heerlijk warm bad lag met mijn transitorradiootje op de vensterbank hoorde ik dit stuk voor het eerst en ik kreeg spontaan kippenvel in het warme badwater, zo mooi vond ik het.
(zo mooi het filmpje hier bij laten zien lukte me vandaag niet, maar de muziek wordt er niet minder door):



9 opmerkingen:

betty prins zei

Prachtige muziek (ik had nooit eerder via youtube klassieke muziek beluisterd, een goeie idee) en heel lieve foto's.
Veel genoegen daar in dat besneeuwde landschap, hier is alle sneeuw al weer weg, het is 6 gr.

Evelyne zei

Prachtige foto's, heel bijzonder die eenzame veer in de sneeuw. Je stoere potten zijn ook erg leuk.Hier heeft het ook gesneeuwd, mooi hoor!
De muziek wilde niet zo lukken, omdat het allemaal in horten en stoten wordt binnen gehaald. Dat krijg je hè op het platteland.
Bedankt nog voor je advies.
Fijne Valentijnsdag nog, Evelyne

Annelies zei

Heerlijk even met mijn ogen dicht geluisterd. Prachtige muziek.
Ik ben blij dat bij ons de sneeuw zo goed als weg is.

Lida zei

Heel fijne Valentijnsdag en wat een bijzondere plaatjes heb je er bij gekozen! Vooral dat gave aardewerk! Groetjes
Lida

sylvia zei

mooie foto's en terwijl ik dit schrijf en zodirect nog wat blogs ga lezen, laat ik de muziek doorspelen!!
Het is een bekend, maar altijd weer een mooi stukje muziek!!!
Maar ik ben ook een klassieke liefhebber.......;)
(hetgeen andere muziek natuurlijk niet uitsluit:kan heerlijk vals meezingen met van alles: Hazes, Paul de Leeuw, Whitney Houston, enz enz)
groetjes, Sylvia

Monica zei

Ja, dit is een prachtig stuk! (de muziek bedoel ik) en wat gezellig die witte wereld, hier heeft het gedooid en is alles weer nat. Wij zijn van plan over twee weken naar het zuiden te vertrekken, ben benieuwd hoe het dan is

Balsemien zei

Hoi Dorothé,
Wat een mooie foto's heb je op je log. Die veer dat is wel een heel bijzondere. Jammer van de vriendschap... De rij met potjes en potten is mooi!
Ik heb genoten van de muziek van Dvorak en stel me voor dat je heerlijk in bad ligt te rillen van de kippevel ;-))
Nog een leestip nav de muziek:
'Streken' van Nathalie Koch, een roman waarin de muziek van Dvorak een rol speelt. Als je nu om de hoek woonde kon je het boek zo van me lenen, maar dat gaat helaas niet... Ik vond het een intrigerend boek. Meer info via www.literatuurclubsdrenthe.nl kijk bij archief en dan jaar 2007-2008. Ik vond het zeer de moeite waard...
Fijne avond!

lheurebleue zei

de sneeuw is naar jullie toe gewaaid! maar de mooie muziek kunnen we overal horen ...

Antje uit Urk zei

Wat een mooie muziek, en de foto's ook! Ik heb genoten, bedankt!
groetjes,