zaterdag 18 februari 2012

zomaar een fijn dagje

Soms vragen mensen je wel eens wat je het liefst doet. Dan wordt er van alles en nog wat opgesomd. Ook door mij. Iets wat ik weliswaar niet het liefste doe maar wel heel prettig vind, is de afwas van de glazen de 'moring after'. Na een gezellig etentje met vrienden proppen we altijd alles nog even snel in de vaatwasser en tukken ons bedje in. De volgende morgen sta ik dan altijd redelijk op tijd op, zet een mooi muziekje aan en was ik de glazen met de hand af. Dat vind ik een prettig werkje. Ze zijn niet zo als aangebrande pannen, vettige borden of plakkerige dessertbordjes. Maar het zijn heerlijk glanzende glazen waar je nog een beetje de verhitte discussies, de ontboezemingen en de pret van de avond ervoor in hoort. Waar je nog even de mooie wijn in ruikt waardoor je nog eens extra op het etiket gaat kijken van de lege flessen. En als dat werkje dan weer gedaan is, kan de een nieuwe dag beginnen. 
We hebben een fijne lange wandeling gemaakt, geen handschoenen en muts meer nodig en je ruikt weer van alles. Dat is namelijk grappig, als het zo hard vriest ruik je eigenlijk niets meer, geen aarde, gras, hooi en geen koeien. Maar als alles weer een beetje opwarmt, dan komen de geuren ook weer terug. En over opwarmen gesproken .......... vanmiddag was het in het zonnetje voor de deur 25 graden. Daar heb ik natuurlijk meteen van geprofiteerd door op het stoepje wat te gaan zitten knutselen. Zo, ik hoop dat ik jullie met deze foto een beetje jaloers kan maken. 

13 opmerkingen:

Martine zei

Een beetje jaloers , zeg maar gerust heel erg.......
En wat zijn de kippen heerlijk nieuwsgierig.

carina zei

Niet te geloven zooooooo jaloers zeg. Lekker blogje! Hihi knutsel ze groet carina

flowersandhome zei

25 graden???? Zon???? Waar ligt dat zalig plekje????
Groetjes,
Marian

Berna zei

Dat jaloers maken is wel gelukt. Niet met de afwas maar met die 25 graden! Geniet ermaar lekker van. Goed weekend.

Lida zei

Hé vervelend mens, ik zet net de verwarming een graadje hoger en kan niet wachten tot het hier weer lekker buiten zitten is en dan laat jij dit plaatje zien, ik ben jaloers!!!!
Maar goed het is niet anders, hier van dat nare druppelige weer en winterjassen, maar gelukkig nog geen weer voor het gieren van de boeren, dus dat luchtje blijft nog even uit!
Geniet maar voor twee, dan geniet ik lekker met je mee! Trouwens die glazen heb ik ook weer staan, zalm met witte wijn, mmm! Groetjes
Lida

Anja.M zei

Nou dat ben ik zeker jaloers, hier was het een sombere grijze regenachtige dag geen zon gezien vandaag en voor morgen niet beter zelfs slechter !

Wat leuk met die kippen geniet er maar lekker van van dat zonnetje.
Quilt groetjes Anja.

betty prins zei

Hier regende het net vreselijk....en zijn er nog allerlei mensen jarig, dan pas ka ik naar het 'zonnetje'
Ik hoop dat hij dan nog schijnt, je weet het maar nooit! Zo leuk die kippetjes.

Tilly zei

Je bent een bofferd, hier is het nog geen 25 graden. Wat gezellig die kippetjes om je heen.
groetjes

Willy zei

Joepie, 25 graden op het stoepie!
Leuke foto!
Fijne week, groetjes

sylvia zei

zo bofferd, wat zit jij daar heerlijk!!! Maar hier was het ook mooi weer, hoor, alleen niet zo warm!!
groetjes, Sylvia

Evelyne zei

Beetje late reactie! Maar wij zeiden nog tegen elkaar van de week, we zouden bijna al buiten kunnen eten, heerlijk!! We gaan de goede kant op!

Fijne week en geniet ze, Evelyne

Monica zei

Jaaaa wij willen.... ook snel naar het zuiden..., hopen dat het zonnetje steeds meer en langer langs komt. Gezellig een beetje knutselen met de kippetjes voor je neus.

astrid zei

Ernstig jaloers.
Wat prachtig verwoord dat stukje over dat glazen afwassen!