donderdag 29 maart 2012

De dagen die zo veel beloven

Heerlijk toch, die lente. Ieder moment kun je een rondje tuin doen en weer iets nieuws ontdekken. Soms iets wat helaas toch bevroren is maar heel veel dat veelbelovend op springen staat. Maandag is de eerste zwaluw gearriveerd, nog wel alleen. Hij zit wat afwachtend op de telefoondraden te wachten op z'n vrienden. Maar hij blijft z'n zomerhuis trouw en vliegt de schuren in en uit. De zwarte roodstaartjes zijn volop in actie om hun liefdesnestjes voor elkaar te krijgen. Het zijn wat zenuwachtige vogeltjes die een geluid maken alsof ze kortsluiting veroorzaken. En ze zijn een beetje dom want ieder jaar komt er heel wat jong grut niet tot volle wasdom omdat ze veel te laag bij de grond op vliegles gaan en ze dan zo bij onze kat in z'n bek dwarrelen. Maar goed, het zijn er veel dit jaar dus de populatie zal wel op peil blijven. Jullie begrijpen dat de naald en draad even omgeruild zijn voor hark en koeienmest omdat de tuin nu echt voorrang krijgt.
Zo, nu zal ik samen met jullie een rondje tuin maken. Daarna gaan we via de wekelijkse boodschappen richting de TGV om mijn oudste zus op te halen. Die komt gezellig een weekje de winterblues laten smelten in het zonnetje om dan weer met een volle batterij huiswaarts te gaan.

1. de boompioen zit bomvol knoppen
2. morgen is de appelbloesem open
3. de pruimen zijn al wat eerder
4. een veelbelovende blauweregen
5. de kleine leverbloempjes doen hun best
6. nu nog kunstig vouwwerk van de rosa rugosa
7. de winterviooltjes zijn er niet onder te krijgen
8. alle pluisjes en draadjes leg ik buiten, dan hebben de vogeltjes lekker zacht  nestmateriaal


16 opmerkingen:

mieke zei

Heerlijk, een mooie collage.
En ja, als ik buiten zit laat ik ook alle draadjes en pluisjes op de grond vallen. groetjes.

Annelies zei

Als ik bij je lees krijg ik echt zin om af te dalen en ik "mag" pas in mei.

Quiltendewilma zei

Mooie collage!! Wat heerlijk de lente in de lucht,..

Berna zei

Prachtige lentefoto's. Net als Annelies heb ik ook zin in de vakantie. Voor ons wordt het zelfs pas eind mei!

Mon jardin en ik zei

Wat hebben we superweer hè.In de tuin zie je alles omhoogkomen. Mijn rozen lijken het te redden. Heb ze ook heel ver teruggeknipt en bij het weghalen van de winterbescherming zag ik dat er toch ook nog wel leven inzat.
Je pakje zou er morgen moeten zijn.
Heel fijn weekend.
Anje

Tilly zei

Mooie foto's zijn dit weer, fijn dat de zomer er weer aan zit te komen.
groetjes

Maria zei

Je wordt echt blij van al die voorjaarsbloeiers!
Mooie foto's.
Fijn weekend.

Antje uit Urk zei

Wat een heerlijk en blij blogje, dat is echt genieten!
groetjes,

lheurebleue zei

'onze' lente heeft zich weer even teruggetrokken. wat ziet het er bij jullie heerlijk uit! leuk dat we even mee kunnen genieten. jammer dat je die vogels niet wat kan opvoeden ;)
een leuke tijd met je zus gewenst!

Evelyne zei

Ja de hark en schep hebben ook bij mij voorrang nu. Ik heb net een border aangeplant. Mooi om alles in blad en bloesem te zien komen. Genieten met de grote G.
Fijn en zonnig weekend en veel plezier met je zus.
Lieve groetjes, Evelyne

carina zei

Heerlijk dat voorjaar! Super genieten groet Carina

betty prins zei

Ik geniet volop van jouw foto's, wat is de natuur toch heerlijk!

Herman zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Herman zei

Mooie melancholieke titel overigens..

Balsemien zei

Hoi Dorothé, nu ik je blogje lees is je zus alweer naar huis. Ik hoop dat jullie een heel fijne week samen hebben gehad! Mooie foto's van het frissen nieuwe lenteleven!

sylvia zei

mooie foto's!!!
en inmiddels is je zusje weer naar huis, denk ik, maar ik hoop dat jullie een gezellige week hebben gehad!
Ik heb geen zusje, maar mis het wel, lijkt we heel gezellig!!
groetjes, Sylvia