donderdag 22 maart 2012

grote, kleine en tweede huizen

Zoals onze oude Duitse buurvrouw ieder jaar weer zegt "da sind sie wieder, die Sommerschwalben". En dan bedoelt ze dat langzaam aan alle tweede huizenbezitters hier weer neerstrijken om de zomer met ons door te brengen. Misschien dat daarom wel zoveel tweede huizen van de prachtige namen hebben als Les Hirondelles of Les Allouettes. In ieder geval brengt het weer leven in de brouwerij en hebben ze altijd wel iets lekkers bij zich uit hun vaderland.
Zo kregen wij gisteren bezoek van haar. Dat was spannend, je kent elkaar alleen uit Blogland en dan ineens in het echie. Nou, zulke ontmoetingen wil ik wel vaker hoor, het was reuze gezellig. Ze had een huis  in de vorm van een zakje en  een voorgeknipt huis voor me meegenomen. Nou, als het nu nog niet gaat lukken met m'n Franse dorpje, dan weet ik  het niet meer. Ze had ook haar borduurwerk meegenomen om me even te showen.  Ik heb er geen foto van gemaakt, jammer, want het is prachtig. Daar kan ik zo van genieten, mensen die zo mooi kunnnen borduren. Ik waag me er niet aan, ik wordt er al zenuwachtig van als ik er aan denk om ze priegelig te moeten tellen. Maar mooi is het zeker. Binnenkort gaan we haar verblijden met een tegenbezoekje en misschien zien we haar en haar dan ook wel, lijkt me gezellig.

6 opmerkingen:

Supergoof zei

Zou zo naar Frankrijk willen verhuizen, als ik deze gezelligheid lees,...

betty prins zei

Als dat zou lukken, het is een perfect idee....
Monica mailde mij dat het zo gezellig was bij jullie, ik ben stik nieuwsgierig. Morgen vertrekken wij voor een weekje, kort daarna gaan wij voor de maand april, dus dan moet er toch iets af te spreken zijn!

Evelyne zei

Leuk Dorothé! Nou heb ik al een paar keer Monica aan de telefoon gehad en gezellig mee gebabbeld, dus kan ik me indenken dat jullie het gezellig hebben gehad.
Fijne dag verder, Evelyne

Balsemien zei

En ik eerst maar denken dat het om vogels ging in je log, tot ik de draad kwijtraakte en opnieuw begon te lezen... Gezellig Dorothé rn wie weet gaat het lukken met je dorpje!

lheurebleue zei

het wordt daar een gezellige boel!

Willy zei

Zo'n mooi blokje stimuleert wel weer voor een heel dorp. Misschien kan ik je overhalen voor een borduurwerk, het is zo leuk om te doen.
Fijn weekend, groetjes