maandag 21 mei 2012

gestopt?

Gestopt met wat? Nou, eigenlijk met alles. Hoezo, met alles? Nou, geen zin dus. Ja, dàt kun je wel zeggen, géén zin. Geen zin in bloggen, in handwerken, in een koude regenachtige tuin werken en ook niet om te wandelen. Wat doe je dan wel? Nou, eigenlijk niets, ik hang met een boek op de bank, doe boodschappen, probeer mooie foto's te maken (wat niet lukt) en rommel door al mijn projectjes om ze vervolgens weer terzijde te schuiven.
en daar hangt een vette bui te wachten
Zo, dat is het dus, diagnose gesteld: algehele malaise. En die blog award dan? Ja, dat is ook zoiets, ik voel me vereerd maar ook bezwaard. Er komt een dag dat ik echt vijf ontboezemingen doe en vijf andere bloggers verras met dit award, maar nu nog even niet. Eerst weer even uit dat malaise-dal kruipen.
Natuurlijk is het niet allemaal kommer en kwel hoor. Begin mei zijn mijn  vader, broer en schoonzus gezellig een paar dagen komen logeren. Altijd goed voor een rijsttafel, door mijn broer bereid; ze hebben jarenlang in Indonesië gewoond dus hebben het in de vingers. En mijn vader .... ik doe niets liever dan gezellig met hem keuvelen en hem lekker te verwennen, dat is weer gelukt. Hij komt vast snel weer terug.

lekker uit eten met paps
En afgelopen hemelvaartweekend is mijn petekind met haar geliefde geweest, ook super, lekker kletsen, eten, spelletjes doen en zij hebben op hun racefietsen beemd en veld doorkruist. Volgende week komen onze vrienden Hans en Lous een paar dagen een gat in de wijnvoorraad slaan en ons onder de tafel kaarten. En daarna moet het echt even uit zijn met de pret en moet ik de draad van het gewone leven met onkruid wieden en huishouden weer oppakken. En wat ik al suggereerde: de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Tussen de bedrijven door zijn er natuurlijk de 'vide geniers, brocantes en puces' waar we onze slag hebben geslagen, een autostoeltje voor onze kleinzoon die in juli komt logeren en een onderstel voor een tuinbankje.

het onderstel staat al op de goede plek, nu de latten nog

Vriendin D. en ik hebben zelfs op een  puces de couturières gestaan met mijn berg lapjes en haar overcomplete kantklosklosjes. Dat was wel een ervaring hoor. Mijn eerste winkeltje, ik vond het leuk maar ik voelde me ook een beetje opgelaten, zomaar geld vragen voor dingen die je zelf niet meer nodig hebt. Normaal geef je dat soort dingen dan gewoon weg. Maar nu heb ik dan toch mooi 36 euro verdient, vriendin D. ook zoiets en daar gaan we dan weer nieuwe lapjes voor kopen.
vriendin D. achter onze verkooptafels


En dan heb je lekker gewerkt aan de apple core, gaat de kat er op liggen slapen , gekreukeld alom. Je denkt dan: "even strijken", heeft de kat ook daar weer op liggen slapen maar niet voor zij eerst een uitgebreid rondje koeienstal achter de rug had. 



















Zo, nu ik weer even aan het typen ben, vind ik het toch wel weer leuk om het jullie te vertellen. Tot de volgende keer maar weer. 

25 opmerkingen:

Blue Cottage zei

Ach ach meis dit gevoel is heeeel herkenbaar ;)
Soms voelt alles als moeten en komt er niets uit je handen lijkt alles torenhoog, dalen heel diep,
maar hier kom je uit hoor.
Je hebt toch heel veel gezellige dingen mee gemaakt de laatste tijd en gezellige dingen kosten ook energie. Je doet maar lekker rustig aan en waar je zin in hebt, gelukkig is Frankrijk niet zo opjagend als NL.
"" komt goed ""
Ennuhhh tot 'n volgende blogpost hè.
Sterkte groetjes
Cobi

Oude lappen zei

Wat komt dit me bekend voor, één goede raad rustig afwachten tot het weer beter wordt.
Ben wat jaloers op je huisje in Frankrijk met al die leuke rommelmarkten enzo. Wij passeren er regelmatig met de camper maar dat is toch nog anders.
Ook voor mij is het bloggen op het ogenblik niet zo voor de hand liggend. Weet gewoon niets zinnigs te vertellen waar een ander dan ook nog iets aan heeft hé.
Liefs uit België
Liliane

dineke zei

Tja, vanmorgen nog aan je gemeld dat ik je blog toch wel erg gemist heb en nu alweer op m'n wenken bediend! Eigenlijk mag ik geen commentaar hebben want ik schrijf al helemaal niets. Wat was de lapjes-puce leuk. Dat gaan we meer doen. Blij dat ik weer wat van je gelezen heb!

Berna zei

We hebben er allemaal wel eens last van. Gewoon even een time-out nemen als dat goed voelt. Wij lopen niet weg al is het elke keer weer leuk om iets van je te lezen.
Sterkte en ik hoop dat het zonnetje ook in de Bourgogne snel gaat schijnen. (hebben wij ook baat bij ;))

Ineke Hulzebos zei

Wat een ellende, die algehele malaise, maar toch heel herkenbaar. Heb zelf tot vorig jaar, bijna 1 jaar niets gedaan, had ik ook nergens zin in. Maar het komt allemaal goed.
Sterkte

Annelies zei

Gaat weer over, vast wel. Jammer dat ik niet even langs je lapjeskraam kon lopen.

Mon jardin en ik zei

Oh, wat voel ik met je mee.Vandaag de hele dag regen. Wordt er echt depri van. Er komt niets uit mijn handen.Je hebt wel een hoop leuke dingen gehad en als de zon weer een keer gaat schijnen kun je je waarschijnlijk al snel niet meer herinneren hoe je je nu voelde.Sterkte hoor.
Anje

betty prins zei

Ach franse meisjes.., als de zon schijnt lijkt alles gelijk veel makkelijker! Misschien deze week, hier in NL heb ik wat in de tuin kunnen zitten, wel nog wat donkere wolken soms, maar het beloofd beter te worden!
Dit als troost, doe het verder rustig aan daar, lezen op de bank en vrienden ontvangen is ook heerlijk!

mieke zei

Och af en toe een dipje of algehele malaise is toegestaan hoor !
Je komt er weer uit en gaat er dan weer vrolijk tegenaan.
Sterkte, hier komt de zon er af en toe weer door, bij jullie ook ? groetjes.

flowersandhome zei

Ach, wie heeft dat niet eens, zo'n dip. Maar je bent terug en het was leuk bijlezen. Wat mooi dat je overbodige lapjes nu voor nieuwe gewenste lapjes gezorgd hebben ;-)
Groetjes,
Marian

Tineke zei

Ja, De Dip - ik ken hem ook. Je hebt er toch weer een aardig verhaal van weten te maken; moest vooral om het rondje koeienstal lachen.

Tilly zei

Toch een leuk verhaal Dorothé en de dip (heel bekend) gaat vanzelf weer over als de zon gaat schijnen. En je bent toch nog aardig druk geweest.
Poes in de koeienstal, komt ook heel bekend voor. Fijne dag vandaag. groetjes

Janny de Roo zei

Tja...en dan kan ik ook nog wel zeggen dat het zooooooooooooo herkenbaar is, maar ik stuur je liever een vrolijke opkikker. Ook daar zijn wij bloggers solidair in. Stuur mij je adres en over een paar dagen valt ie op de mat....!
Doen hoor.....ik wil je graag steunen !
groetjes, Janny

Kristel zei

Ja ook hier regen, Bakken met regen. Een dorpje hier 5 min vandaan was op het nieuws; overstromingen, wegen dicht enzo. Brrrrrr....ik wacht ook op de zon.

Nog even volhouden en dan kun je weer lekker buiten spelen ;-) en met die fotos komt het wel goed ik ga van de zomer wat vrienden opzoeken misscien kunnen we wat combineren, denk er maar over na? Groetjes vanuit een nat Auvergne !

Mon jardin en ik zei

Wat grappig dat we in hetzefde tuincentrum ook nog eens dezelfde plant hebben aangeschaft. Het is wel enorm daar tegen zeer acceptabelel prijzen. Wij gaan ,bij mooi weer, graag s'maandags naar de markt daar.Kunnen we misschien en keer afspreken. Vind het jammer dat ik ja lapjesmarkt gemist heb.Heb hier helemaal niks en met dit vreselijke weer mis ik m'n lapjes wel.
Groetjes
Anje

Evelyne zei

Hé Dorothé, houd moet het komt wel goed! Het weer werkt inderdaad niet mee! Het is niet waard je neus om de hoek van de deur te steken. Ik heb ook plantjes gekocht en ik heb ze van ellende in de garage moeten zetten. Na de koop had ik ze op een rand van de balustrade gezet de volgende dag lag de doos verlept op de grond en de plantjes met geknakte steeltjes ernaast. Wat is het een pokkeweer hier in La Douche France!
Ik snap dat het je even niet mee zit, maar gelukkig komt aan alles een einde!
Ik vind het toch weer een leuk stukje wat je geschreven hebt!
Tot de volgende keer en groetjes, Evelyne

lheurebleue zei

erg 'malaise' klinkt dit allemaal niet! wel alsof je geniet van het echte leven!. af & toe de boel de boel laten is alleen maar heilzaam. uiteindelijk zijn mensen toch belangrijker dan onkruid wieden of blogs bijhouden ...

Mon jardin en ik zei

Geen regen meer maar nog geen zon.Het is wel een paar graden warmer. We blijven hopen.
Anje

Anoniem zei

dus gelijk proberen...

je hollandse buuf

Anoniem zei

G E L U K T!

hollandse buuf

Anoniem zei

Ik heb gemiddeld een keer per maand zo'n dip. En altijd gaat hij weer over. Wijn helpt in mijn geval. ;) Soms duurt ie maar een dag, soms een paar dagen, soms een paar weken, maar dan verdwijnt hij toch weer, waardoor weet ik soms niet eens.
Het is het als het weer, uiteindelijk gaat de zon weer schijnen.

astrid zei

Ow ik, Astrid, ben de anoniem hahaha

Elise - Brocante Prulletjes zei

geweldig dat je die moeizame woordfverificatie hebt uitgezet, daar alleen al van zou ik in een dip vallen ;-) Dat ding ga ook es ff uitzetten! Kijk zo zet je me dan toch ff weer aan het werk. hoe gaat ie daar ? Het weer is al wat beter he, en...heeft het effect ? Er over typen werkt ook ook goed he, dan valt het ineens weer mee hahaha rare mensen die vrouwen ;-))

@nne zei

gewoon doen waar je zin in hebt, wanneer je een dipje hebt. geniet gewoon van al die lieve mensen die bij je op bezoek komen. lieve groet, @nne

Janny de Roo zei

Hoe is ie meid...? Heb je mijn kaart al gekregen...?
groetjes, Janny