dinsdag 16 oktober 2012

mazzel en geluk

Wat ben ik toch een tevreden mens. Dat is niet moeilijk hoor, want het komt me allemaal aangewaaid. Ik hoef er geen noemenswaardige moeite voor te doen.
Vorige week ging ik met m'n lief even naar de bouwmarkt (30 km verderop) en zag ik in mijn ooghoek dat de stoffenwinkel verbouwingsopruiming had. Nee, lief had geen tijd (en geen zin) om daar even naar binnen te wippen. Dus toen we weer thuis waren heb ik snel vriendin D. gebeld en achteloos gevraagd of zij wist van de opruiming. Nou die sprong meteen in de auto (ook om mij op te halen) en wij weer naar de winkel. Leuke lapjes gekocht maar wat echt 'c'est donné' was, waren de klosjes Sulky garen van Güttermann. Afprijzing op afprijzing en op het laatst bleef er nog 30 cent per klosje af te rekenen. Jullie begrijpen dan de dames D. helemaal uit hun dak gingen. Beiden hebben we een paar klosjes aangeschaft.


Thuisgekomen met de buit moest ik snel de koffer pakken. Het dekentje is bij lange na  nog niet af maar de tweede kleinzoon vond dat hij het lang genoeg had gerekt (ook volgens zijn moeder) en hij is gezond en wel ter wereld gekomen. Natuurlijk vinden grootouders altijd dat hun kleinkinderen de mooiste zijn. Maar, helaas dames en heren, ik moet jullie teleurstellen. In de toekomst is deze titel niet meer te vergeven want ik heb de twee hoofdprijzen binnen.


Hij is een dubbelganger van zijn grote broer. Grote broer moet er natuurlijk wel aan wennen dat hij de hofvijver moet gaan delen en koos onmiddellijk eieren voor z'n geld. Ik loop hem al een jaar te vragen wat hij is van oma. Daar geeft hij steevast géén antwoord op, hoewel ik het hem héél vaak vertel. De eerste dag van ons verblijf bij het jonge gezin weigerde hij nog steeds om het antwoord op de vraag "wat ben jij van oma?" te geven maar nadat ik vertederd met zijn broertje op de arm had gezeten, gaf hij mij spontaan het juiste antwoord op mijn vraag: LIEVERDJE. Nou, dat blijft hij hoor, geen concurrentie want vanaf nu heb ik twee unieke lieverdjes.
En ik heb ook een unieke vriendin D.; zij kon het niet laten en heeft toen wij in Nederland waren nog even het restje van meneer Güttermann naar huis gehaald.



17 opmerkingen:

Berna zei

Wat een LIEVERDJE is dat kleine mannetje. Gefeliciteerd hoor oma met twee van die lieve ventjes.
En wat zouden wij zijn zonder vriendinnen? Laten we ze maar in ere houden.

flowersandhome zei

Proficiat!!!! Aan de oma en opa en aan de kersverse ouders en natuuuuuuurlijk grote broer.
Groetjes,
Marian

Berbel zei

Gefeliciteerd met nog zo´n lieverdje, wat heerlijk die klosjes voor zo´n prijsje,
groetjes Berbel

carina zei

Gefeliciteerd met kleinzoon nr twee! Het is een dotje en erg knap (je begrijpt ik heb nog geen kleinkinderen:)
En natuurlijk wat een mazzel zeg die klosjes! Salut carina

dineke zei

Ohhh wat een lieverdje weer. Inderdaad zijn er nu dus twee echte lieverdjes.
Je was me dus net even voor op het blog, hahaha.

Sylvia zei

Gefeliciteerd met je tweede kleinzoon, ziet er schattig uit (of zeg je dat niet van een jongen?!)
Enne het garen, dat is nog eens een SOLDES met hoofdletters hè?
Gr.Sylvia

Annelies zei

Veel plezier met al je klosjes en uiteraard van harte gefeliciteerd met een prachtig kleinkind !

KijkDaarIs zei

Gefeliciteerd met dit prachtige mannetje!!!...bofferd je hebt al twee van die lieve kereltjes..;0)
En dan ook nog van die prachtige klosjes garen scoren... daar wordt je toch ook helemaal blij van...
Fijne avond..

betty prins zei

Ach, wat een lieverdje, gefeliciteerd met dit mannetje en natuurlijk met de 2 lieverds die je rijk bent! Oma (en opa) zijn is een feest!
Mooie aanwinsten en echt geen geld.

Tilly zei

gefeliciteerd met deze prachtige kleinzoon. En leuk die koopjes.

Monica zei

Gewéldig twee kleinkindjes. Van harte gefeliciteerd, en geloof mij: ze blijven jouw lieverdjes hoor! Wij doen het wel met de 'onze' :-)
En wat een geluk dat jullie naar de bouwmarkt moesten, anders had je al dat mooie garen weer misgelopen..., groetjes uit een nattig polderlandje

Evelyne zei

Wat een goed gevoel, dat je een gelukkig mens bent!
Maar met twee prachtige kleinkinderen kan dat ook niet anders. Gefeliciteerd met die kleine dubbelganger!

Wat geweldig zeg dat mooie garen voor zo'n zacht prijsje!

Geniet van jullie lieverds.

Lieve groetjes, Evelyne

Mon jardin en ik zei

Gefeliciteerd met je nieuwe kleinzoon. Wat een lieverd. En ook een lieve vriendin en garen voor een wel heel zacht prijsje.Gelukkig mens.
Geniet ervan.
Anje

Antje uit Urk zei

Nou, van harte gefeliciteerd met dit prachtige mannetje!
Een blogje vol geluk! Geniet er maar van!
groetjes,

Willy zei

Heerlijk verhaal Dorothé. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe lieverd.

Henk zei

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede LIEVERDJE.

En voor de LIEVERDJES; Gefeliciteerd met zo'n Oma!

lheurebleue zei

gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede kleinzoon-prins!!
en heel veel goede wensen
maar hoe heten jouw 2 lieverdjes?