zaterdag 10 november 2012

onbestorven weduwe

De taart is gebakken en het logeerbed is gedekt. Ja, dat is weer een hele nieuwe ervaring. Mijn lief is donderdag  voor 10 dagen naar zijn dochter en twee kleinzonen vertrokken. Het zit zo, de jonge vader moest voor zijn sport 10 dagen naar Indonesië (niet verkeerd natuurlijk). Maar dan zou de jonge moeder ineens met onze ondernemende kleinzoon én zijn pasgeboren broertje alleen in het nog niet zo lang geleden betrokken nieuwe huis zitten. Dat is natuurlijk geen sinecure. Daar zouden we dus gezellig 10 dagen gaan logeren. Nou, daar ging dus een streep door de rekening want vriendin D. ging ook  voor familieaangelegenheden en paspoortperikelen naar Nederland. En toen wilde het zomaar dat onze poezenoppas al bezet was. Nou, zei ik, dan blijf ik thuis bij de poes en de kippen en gaat mijn lief echte kwaliteitstijd bij zijn dochter doorbrengen en meteen wat klusjes in het nieuwe huis verrichten. Nu wil het dat ik al vaker alleen naar Nederland ben geweest in de afgelopen jaren maar mijn lief nog nooit. Toen we nog in Nederland woonden ging mijn lief wel eens voor zijn werk naar het buitenland en kon ik me verheugen op avondjes met vriendinnen en grote dozen bonbons. Zou dat nu ook weer zo zijn? Tot nu toe heb ik mijn tijd aardig kunnen zoet brengen. De eerste ochtend kwam meteen al een franse vriendin samen met mij de krant lezen. Dat proberen we wekelijks te doen om mijn vocabulaire en uitspraak te verbeteren. Verder heb ik veel gewandeld, de hele hut gestofzuigd, vage prakjes gekookt en genuttigd en alle zwijmelfilms op tv gezien. En dan is het nu weer tijd om onder de mensen te komen. Vanavond komt José (een vriendin uit Nederland) in haar oude vertrouwde volkswagentje deze kant op getuft om mij een paar dagen gezelschap te houden. We gaan natuurlijk veel zuurkool en andere stamppotten eten want daar houdt mijn lief niet zo van. En we gaan natuurlijk heel veel knutselen en heel veel draadjes op de grond laten slingeren en heel veel lachen om niets. En volgende week moet ik ook nog op stap in ons dorp om bij alle winkeltjes en openbare plekken postertjes te plakken om iets leuks aan te kondigen maar daarover volgende week meer.

alles onder handbereik om je niet te hoeven vervelen



13 opmerkingen:

oma leentje zei

Ook weleens lekker toch zonder man. Hier is hij hele dagen om me heen . En moet zeggen heerlijk om eens even met vriendinnen te kunnen giebelen. fijn weekend en een mooie week.

carina zei

Nou dat zijn dus gewoon heerlijke dagen! Jammer dat je natuurlijk niet bij zon heerlijjk klein hummeltje kunt zijn maar
Dan maak je het jezelf super comfortabel en gezellig.
Het is anders als het voor altijd zo zou zijn maar zon tien dagen is helemaal okay, en het is weer (romantisch) gezellig als tie thuis komt!! :) groetjes carina

betty prins zei

Gezellig dat jouw vriendin komt, want 10 dagen duren misschien toch wel wat lang...
Veel succes met de draadjes!

Sylvia zei

Ja ik weet uit ervaring dat het eerst wel lekker is zo alleen, maar toch....nadat alle klusjes klaar zijn, ff niksen,makkelijk happie eten e.d. ben je des te blijer als de 10 dagen voorbij zijn! Veel plezier nog met je vriendin,groetjes Sylvia.

Tilly zei

Wat fijn dat je vriendin langskomt, anders wordt het toch wel een beetje stil. Veel plezier toegewenst. groetjes

Evelyne zei

Wat leuk dat je met een Franse vriendin de krant leest. Ik doe veel te weinig aan mijn Frans. Ik zie dat je,je goed voorbereid hebt op deze 10 dagen. Op deze manier zijn ze zo om en is het straks weer des te leuker als je liefs weer thuis is.

Fijne zondag, Evelyne

Berna zei

Heerlijk even meiden onder elkaar! Geniet er maar lekker van en als je lief dan weer thuis komt, is het feest!

Mon jardin en ik zei

Denk dat we allemaal, hoeveel we ook van onze partner houden,even genieten als hij/zij niet om ons heen is.Je had je in ieder geval goed voorbereid.Wat goed dat je frans leest. Het mijne is nog steeds zo waardeloos. Ik zou... maar ja, meestal is het het laatste waar ik tijd aan wil besteden.
Veel plezier samen met je vriendin.
Anje

lheurebleue zei

tja, ik heb zelf al heel veel ervaring met het onbestorven-weduwschap - en met het geven van een koekje-van-eigen-deeg aan mijn man. 't is niet leuk om thuis te komen en te realiseren dat alles nog exact zo is als toen je wegging. maarrrrr: het heeft ook heel veel leuke kanten! lekker je eigen zin doen enz..
en het is weer lekker spannend als je weer met z'n 2-tje bent: toch weer een nieuw begin!

Monica zei

Dorothé, gezellig dat je vriendin een paardagen komt, samen met lapjes en draadjes knutselen is veel leuker. Alleen zijn heeft ook zo z'n voordeel, dan kun lekker doorgaan waar je mee bezig bent en eten en drinken op de tijd dat je daar zelf zin in hebt. Succes met de posters ophangen..., ik hoop dat het veel leuks oplevert.

Balsemien zei

O lijkt me heerlijk om eens een weekje of zo zonder man en zoon. Allemaal dingen eten die ik alleen lekker vind, om de beurt in alle bedden slapen, niets opruimen...
Stadten, met vriendinnen afspreken. De week zou te kort zijn ben ik bang...
Maar nog heerlijker als ze weer terug zijn en ik me op een volgende alleen-week kan verheugen!

Antje uit Urk zei

Nou, jij gaat je niet vervelen! Veel genieten samen met je vriendin toegewenst!
groetjes,

Anoniem zei


Dag Dorothé, heb je ervan genoten, maar kijk je nu verlangend uit naar zijn thuiskomst? Wat zullen jullie elkaar veel te vertellen hebben.
Leuk hoor vader en dochter zo "onder elkaar" met de kindjes.
Een bijzondere ervaring denk ik.
groetjes Mia.(zonder blog)