woensdag 21 november 2012

weer een jaar erbij

Ik heb me de dagen alleen gelukkig goed vermaakt en de dagen met m'n vriendin J. uit Nederland waren supergezellig en ook nog eens productief. Eindelijk heb ik die sloffen gebreid waar ik bijna twee jaar geleden de wol voor had gekocht maar waarvan ik dacht dat ik dat niet kon. Het tegendeel is bewezen door ze binnen twee dagen tijd tussen al ons gekeuvel, gekeutel en geluier door, te breien (foto's volgen na het vilten van de sloffen). J. heeft voor mij een grappig boorduurtje gemaakt, helaas heeft ze dat niet af gekregen, nu ga ik vriendin D. lief aankijken en haar vragen het voor mij af te maken. J. én D. zijn beiden rechtshandig en als ik met mijn linkse pootje de boel ga afmaken ziet het er natuurlijk niet uit. Ik heb voor J. nog een vrolijke kerst-sok gemaakt.



















Zaterdagavond heb ik mijn lief van het TGV-station gehaald. Fijn dat hij weer thuis is. De volgende dag romantisch samen aan het ontbijt met cadeautjes (het was namelijk met verjaardag). Ik heb van hem een hippe rode ice-watch gekregen en de verzamelde gedichten van Slauerhoff. Aan het eind van de middag kwam er hoog bezoek. Mijn vader, broer, zus en zwager konden het gelukkig niet laten en kwamen tussen al hun drukke bezigheden door toch nog een paar dagen verjaardagstaart eten. Met zijn 92 jaren is mijn vader niet meer een van de jongste maar hij én ik genieten alle twee enorm van deze logeerpartijen. Vanmorgen zijn ze weer afgereisd en het gewone leven heeft weer z'n loop genomen.



O ja, ik zou jullie nog vertellen over de posters en foldertjes die ik in ons dorp ging verspreiden. Och, het spreekt voor zich als ik er even een fotootje van maak. Spannend hè?




15 opmerkingen:

Lida zei

Nog van harte dan, heb ik je verjaardag dus gemist! Maar wat een heerlijke cadeaus! En wat een schattige creaties! Succes met jullie actie, groetjes
Lida

Tilly zei

Nog gefeliciteerd met je verjaardag,en je hebt gezellige dagen beleefd. groetjes

Annelies zei

Nog van harte gefelciteerd met je verjaardag !
Wat een leuke uitnodiging. Ik ben heel benieuwd waar het toe zal leiden. Ik hoop heel veel handwerkplezier met velen.

betty prins zei

Gezellig zo, die dagen met een vriendin en dan maar keuvelen en handwerken.., maar al die familie gezelligheid is ook fijn, zeker rond je verjaardag, dan wil je toch graag geliefden om je heen!

Sylvia zei

Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Fijn dat je het gezellig hebt gehad met je vriendin en leuke dingen hebben jullie gemaakt.
Ben benieuwd of er animo is voor jullie handwerkmiddag.
Groetjes Sylvia.

Monica zei

Dorothé, nog van harte gefeliciteerd! Wat een leuke affiche heb jij gemaakt. Ik ben reuze benieuwd of je daar al reacties op hebt gekregen. Na februari zitten wij weer in de buurt, wie weet.... als er tijd is.... ik zou met veel plezier aanschuiven

Janny de Roo zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Dorothé. Fijn dat je het leuk gehad hebt tijdens de afwezigheid van je lief !!!

Evelyne zei

Dorothé van harte gefeliciteerd met een jaartje erbij!. Wat geweldig dat je vader op die leeftijd nog naar je toe komt, echt super!
Leuke borduurtjes zijn het geworden, maar sokken breien, jeetje wat vind ik dat knap.
Ben benieuwd na het vilten hoe ze geworden zijn.
O,ja ik heb je sinasappeltaart gemaakt, echt heerlijk! Een super recept!Bedankt hiervoor.
lieve groetjes, Evelyne

carina zei

Gefeliciteerd lekker verwend en ook nog bezoek van je vader op die leeftijd!

Willy zei

Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag. Fijn dat jullie zulke gezellige dagen hadden. Het zal stil zijn nu iedereen weer weg is.
Het handwerk ziet er mooi uit, ik ben ook benieuwd naar je sloffen. Jammer dat ik niet in je dorp woon, ik zou graag aanschuiven.
Groetjes,

Mon jardin en ik zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fantastisch dat je vader ook even aanschoof voor de taart.
Als ik in Frankrijk ben ga ik ook elke 1e en 3e maandag van de maand naar mijn handwerkclub. Het is altijd reuze gezellig met een vaste kern en een aantal dat maar een enkele keer komt. Succes met je initiatief. Vooral in de winter kun je het goed gebruiken. Geen tuin en dus tijd over(geloof ik niet echt hoor)
Anje

Herman zei

Hartelijk gefeliciteerd.
http://youtu.be/FHXb0hztMFg

lheurebleue zei

niets dan leuk dingen in dit bericht. maar het bijzonderste is toch dat jij zo'n kranige vader hebt!

Balsemien zei

Hee Dorothé, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En wat een mooie kado's, vooral de gedichtenbundel spreekt me wel aan...
Leuk dat jullie een handwerkbee gaan organiseren. Heel veel plezier alvast... En wat een woest kippenverhaal, hopelijk krijgt de ene overgebleven kip de geest en gaat als een speer af en toe een eitje leggen. En het hondje, is dat nog gesignaleerd?

Balsemien zei

Oh en je mooie lekkere warme en kleurrijke pantoffels vergeet ik helemaal te prijzen!