zondag 23 december 2012

de jaarlijkse kerstkaart


In 1963 ging op Broadway the musical 'She loves me' in première. Een zoetsappig geval met zoetsappige liedjes. In Frankrijk heb je op de klassieke zender op zondagochtend altijd een programma met dit soort muziek. En laat ik me nu net vanmorgen helemaal een hoedje zitten te prikken aan mijn jaarlijkse kerstkaart voor de buurt. Ik ben er natuurlijk veel te laat mee begonnen. Nou .... niet echt hoor want ik had eerst een heel ander plan met dennenappels die ik van de herfst in de bossen bij Bordeaux speciaal voor dit doel had geraapt. Maar dat idee liep op niets uit dus moest ik ineens iets anders verzinnen. Gelukkig had mijn zus vorige maand een heel grappig kerstengeltje uit de wereldwinkel meegenomen en daar heb ik nu de kunst van af gekeken en heb ze geprobeerd na te maken. Maar dat moet dan wel meteen minstens veertien maal. Dus vanochtend zat ik in mijn engelenfabriekje aan de lopende band. Ze zijn af en ze zijn schattig Op de achtergrond hoorde ik dus net dat liedje '12 days to Christmas' op de radio. Ik moet zeggen, zo voelde ik me ook een beetje. Poeh, poeh, wat een gedoe om alles op tijd klaar te krijgen voor de kerstdagen als je te laat begint. Maar na de engeltjes heb ik ook nog kans gezien een krans op de deur te maken en morgen nog even de mistletoe ophangen en dan kan ik op m'n kont gaan zitten. Met m'n petite robe noire en m'n talons aiguilles schuif ik dan aan de tafel. De eerste dag romantisch met z'n twee en de tweede dag uitbundig bij vrienden, met z'n tienen.


Ik wens jullie allemaal hele goede en sfeervolle kerstdagen en als ik jullie niet meer spreek ..... een goede start in het nieuwe jaar.


20 opmerkingen:

Lida zei

Heel fijne Kerst en die versieringen zijn echt gaaf geworden! Groetjes
Lida

Sylvia zei

Jullie ook een hele fijne Kerst en een voorspoedig 2013 met maar véél mooi weer, gezondheid en veel quiltplezier!
Groetjes Sylvia.

mieke zei

Een leuke kerstgroet en schattige engeltjes.
Ook voor jullie hele fijne feestdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Berna zei

Lieve engeltjes.
Ook voor jullie hele fijne feestdagen en je tip zal ik ter harte nemen.

lheurebleue zei

dat is wel een leuke fabriek die zo'n engeltjes fabriceer ;0
en je zou zeggen: op 1 januari weet je dat het over 359 dagen kerstmis is en toch overvalt het ons allemaal elk jaar weer ...

Annelies zei

Ik wens je hele prettige kerstdagen en een gelukkig 2013

Monica zei

Oh, wat een schatjes die kerstengeltjes, ik ken dat een beetje te laat starten, maar onder druk gaat het meestal stukken beter. Ook voor jullie heel gezellige dagen en alvast een inspirerend 2013

carina zei

Heerlijke dagen en een super romantisch jaar en ehhhh gezond en vrolijk en creatief etc..... Bonjour carina

Made by Meet zei

Schattige engeltjes!
Gezellige Kerstdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar, groetjes Meta

Tilly zei

wat een leuke engeltjes, en heel fijne kerstdagen en een goed 2013
groetjes

Anja.M zei

Hele fijne feestdagen Dorothé.
Quilt groetjes Anja.

Willy zei

Leuk zijn ze geworden, ze staan startklaar.
Fijne dagen en een mooi 2013.
Lieve groet,

Supergoof zei

Ze zijn lief!
Fijne kerst en lieve groetjes van mij,
:o)

Mon jardin en ik zei

Wat een lieve engeltjes.
Wens je een heel fijne kerst.
Anje

betty prins zei

Heel lief de engeltjes en ze zijn vast op tijd af....
Fijne kerstdagen daar in Frankrijk!

Balsemien zei

He Dorothé, de eerste dag met zijn twee zit er dus bijna op, morgen ook nog een heel fijne en vooral gezellige dag gewenst!

Jeanny zei

Ze zijn schattig die engeltjes.
Fijne dagen en (op zijn Limburgs) een goeie roetsjjjjj!

Supergoof zei

Heel veel GELUK in 2013!!
:o)

sylvia zei

de dagen liggen inmiddels ver achter je, maar ik heb nog even lekker zitten luisteren naar het liedje.....;)
de engeltjes zijn inderdaad schatjes!!
alle goeds voor het nieuwe jaar, groetjes, Sylvia

Evelyne zei

O, ik had deze post helemaal gemist.
Ik zie dat dat het toch allemaal is goed gekomen in de engelenfabriek.
Leuk dat je dat doet, al die zelf gemaakte cadeautjes.
groetjes, Evelyne