zondag 9 december 2012

even bijkletsen

Mooie foto he? Tijdens het quilten ging ik een kopje thee halen en kwam terug in de 'winterhal' (om onduidelijke redenen heet deze knusse kamer alias bibliotheek zo). Nou ja, helemaal onduidelijk is dat natuurlijk niet want er brandt in de winter een gezellig houtkacheltje en er staan comfortabele stoelen dus we zitten er dan ook graag. En vóór de openslaande deuren zit vaak ook nog ons enig overgebleven kipje. Ons wonderkipje mag ik wel zeggen want twee dagen na dat haar twee 'vriendinnen' (ik denk dus dat het helemaal haar vriendinnen niet waren) tragisch om het leven waren gekomen kreeg ze een prachtig gezonde rode kam en lellen en ....... is ze pardoes iedere dag een ei gaan leggen. Ik denk dus dat ze al die tijd gejend is door die twee rotmeiden. Zo zie je maar weer dat Cruyff alwéér gelijkt krijgt; ieder nadeel heeft z'n voordeel. Had ik jullie al verteld dat ik tegenwoordig ook op een naaiclubje zit? Nou mijn eerste rokje is af, een simpel kokerrokje maar het past perfect. Nu ben ik bezig met een lange broek. Nou ja, bezig...... de franse uitleg in de Burda begrijp ik soms niet helemaal en dan stop ik maar weer tot de volgende bijeenkomst. Het duurt dus wel erg lang en met kerst zal ik toch weer mijn oude kloffie aan moeten trekken. Maar ik vind het erg leuk, dat naaiclubje. Wat ook leuk is, is onze lapjes- en draadjesclub die we afgelopen maandag in het dorp zijn gestart. We waren best zenuwachtig, net als vroeger als je een feestje ging geven, dan was je ook altijd bang dat er niemand kwam om op het eind van de avond te constateren dat je te weinig had ingekocht omdat iedereen toch echt gekomen was. Nou, dat was hier ook het geval. We hadden op een vrouw of vijf gegokt en er zijn wel dertien dames geweest. Allen zeer enthousiast en dik van plan om de volgende keer mét medeneming van hun vriendinnen weer van de partij te zijn. En zo schieten de weken voorbij. Altijd bezig met iets gezelligs. Nu nog een beginnetje maken met de jaarlijkse 'kerstkaart' voor de buurtgenoten. Ik heb al een ideetje, nu nog hopen dat het mooi wordt. Tot de volgende keer.

16 opmerkingen:

Annelies zei

Een prachtige sfeerfoto !
Wat leuk dat jullie lapjes en draadjesclub zo'n succes is.

quiltvitrine zei

Het is een prachtige sfeer foto. Het nodigt gewoon uit om er te gaan zitten om te lezen of te handwerken.

Wilma Kuin zei

WAUW,.. zo uit een tijdschtift lijkt het wel,...

lheurebleue zei

het lijkt wel een rembrandt!
als ik in de buurt woonde schoof ik zeker ook aan bij die club!

Sylvia zei

Mooie sfeer foto. Leuk dat er belanstelling was voor jullie club,dat wordt nog wel wat. Uit ervaring weet ik dat het ook heel goed is voor je Frans!? Als het dus niet allemaal Nederlandse dames zijn?! Groetjes Sylvia.

betty prins zei

Heel mooi zoals je quilt daar in de winterkamer uitkomt, ik hoor het houtvuur knappen!
Gezellig ook zo'n draadjes en lapjesclub, zou ook wel willen aanschuiven...

carina zei

Tres jolies.... Of zo iets... Mooi sfeertje erg gezellig. En gaan we je genaaide rokje ook nog zien? Leuk groet carina

Mon jardin en ik zei

Wat ziet dat er gezellig uit.Leuk dat je club zo'n succes was.En ook nog een naaiclub. Lekker bezig. Vind je verhaal van kip zo leuk.
Gelukkig dus ,onverwacht ,toch verse eitjes.
Anje

flowersandhome zei

Gezellige foto! Zo te horen verveel je je niet en is het daar heel veel en vaak gezellig samenzijn met de stofjes, lapjes en draadjes. Lijkt me super!
Groetjes,
Marian

Evelyne zei

Jeetje! Wat een prachtige foto, zou zo een schilderij van Rembrandt kunnen zijn met die licht inval.
Jammer dat het kipje niet op de foto erbij staat, was ook een mooi plaatje geworden1

Leuk dat de lapjes- en draadjesclub zo'n succes is.
Ruil je dan lapjes en draadjes of wat is de bedoeling?

Goed van je dat je rokje goed gelukt is, succes met de broek in wording!

Groetjes en een fijne week, Evelyne

dineke zei

Tja, ik heb ervaren hoe gezellig de winterhal is. Wat was het bijzonder he, onze eerste lapjesmiddag. Ook dat het bijna allemaal franse dames waren vond ik heel leuk.
't Is dus leuk internationaal, 3 Britse, 2 Nederlandse en de rest Franse dames. Op naar volgende week! Groetjes Dineke

Willy zei

Net een tafereeltje uit een schilderij. Fijn dat er zo'n goede opkomst is van de dames.
Fijne week,

Monica zei

Die foto kan zó in een prachtige glossy! Ben benieuwd wat jullie zo al op de lapjes en draadjes bijeenkomst gaan doen? lijkt mij reuze gezellig, succes in ieder geval

Antje uit Urk zei

Wat een enorm gezellige kamer!! En zo'n gezellig blogje, het was weer leuk om "langs" te komen!
Groetjes uit koud en regenachtig Urk,

Collie-Collie.com zei

Ik heb de werkbeschrijving gescand en naar je gemaild. Ik hoop dat je broek mooi lukt!

Groetjes, Collie

~THEA~ zei

Gezellig zo!!

Leuk jullie clubje...en straks misschien het dubbele aantal?? Zou leuk zijn!

Fijne week.

Groetjes Thea ♥